• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
https://klocksnack.se/threads/seiko-7005-8140-s-k-pahlavi.81099/
28 papp @Mazdak , really? De brukar gå för 3-4000kr, menar du att proveniensen är värd 25 papp?
Brukar? Hur ofta har du sett dessa till salu?
Det har sålts en sådan här på Klocksnack tidigare. Jag har självt sålt 4 sådana här för över 20 000kr per styck här i Sverige.
Senast såldes 2 sådana här för £4000.

Om du hittar dessa för 3-4000 kr ska du slå till på en gång. Jag köper de av dig för det trippla.

Det har sålts en sådan här på Klocksnack tidigare. Jag har självt sålt 4 sådana här för över 20 000kr per styck här i Sverige.

Om du hittar dessa för 3-4000 kr ska du slå till på en gång. Jag köper de av dig för det trippla.
Läs mitt inlägg igen.

@Seikosthlm begärde 16k för sin.
75% i prisökning på 18 månader? :)
Dessutom får man väl gratulera till att du ägt och sålt 1/6 av världens alla kvarvarande klockor utav denna modell. Om man ska tro den iranska vintage experten's uppskattning då. Inte illa!

Om proveniensen är värd 25 papp vilket jag inte tror. Länka gärna till vart de såldes för £4000.
Det är inte ofta de säljs på eBay eller liknande eftersom det inte finns några sådana sidor i Iran, så jag har ingen länk. Jag känner säljaren privat. Men du får gärna länka till var de säljs för 3-4000kr.
Det är inte jag som styr priset, det är efterfrågan. Om du tycker klockan är värd 3-4000kr så får det stå för dig. Men folk från Iran ser denna klocka med helt andra ögon än vad du gör. För en iranie är detta så mycket mer än en vanlig Seiko. Och det är man beredd att betala pengar för.

Senast ändrad:
Det är inte ofta de säljs på eBay eller liknande eftersom det inte finns några sådana sidor i Iran, så jag har ingen länk. Jag känner säljaren privat. Men du får gärna länka till var de säljs för 3-4000kr.
Det är inte jag som styr priset, det är efterfrågan. Om du tycker klockan är värd 3-4000kr så får det stå för dig. Men folk från Iran ser denna klocka med helt andra ögon än vad du gör. För en iranie är detta så mycket mer än en vanlig Seiko. Och det är man beredd att betala pengar för.
Utan proveniensen: 3-4K.
Med proveniensen: 28k.

Går de för så mkt nu för tiden, själva klockan även utan irakisk logga menar jag då. De är (tycker jag, högst subjektivt såklart) en rätt trist klocka iaf kontra seikos mer kända vintagedykare. iof många år sedan jag testade en...
Jag tog i lite. En totalt ointressant modell för de allra flesta som samlar på SEIKO, därav min undran om märkningen är värd 25k på en modell som inte ens är populär.

När det gäller den iranska klockan, så handlar det väl inte så mycket om hur intressant själva SEIKO:n är i sig, utan snarare kombon med en tavla pre 1979.

Jag är rätt övertygad om att det finns köpare till @Mazdak:s klocka som är beredda att betala vad många närvarande klockentusiaster skulle betrakta som ett fantasipris.

Och även om de kanske inte hänger på just Klocksnack, är jag inte så säker på att ”minst prisvärd” är rättvist.

Utgångspriset kanske är i överkant men jag tvekar inte på att denna kommer gå för minst 20k, kanske inte nödvändigtvis genom Klocksnack. Finns iranier (utanför Iran) som är beredda att betala mycket för den med Pahlavi-urtavlan i bra skick.

Utgångspriset kanske är i överkant men jag tvekar inte på att denna kommer gå för minst 20k, kanske inte nödvändigtvis genom Klocksnack. Finns iranier (utanför Iran) som är beredda att betala mycket för den med Pahlavi-urtavlan i bra skick.
Köp den som ligger ute på ebay för 721 EUR då så kan du göra dig en hacka på 1300 EUR :)

• Like
Reactions: Bas
Köp den som ligger ute på ebay för 721 EUR då så kan du göra dig en hacka på 1300 EUR :)
Har sett den på Ebay, inte samma skick... Urtavlan är möglig och till det yttre är den i mycket sämre skick, inte rätt länk heller. 28k är lite väl saftigt men med tanke på utbudet och att den är i rätt bra skick tror jag den kan gå för rätt mycket ändå.

Har sett den på Ebay, inte samma skick... Urtavlan är möglig och till det yttre är den i mycket sämre skick, inte rätt länk heller. 28k är lite väl saftigt men med tanke på utbudet och att den är i rätt bra skick tror jag den kan gå för rätt mycket ändå.
Skicket är ju inte så mycket sämre att den tappar 13 000 kr i värde. Du kan göra ett klipp här.

Går de för så mkt nu för tiden, själva klockan även utan irakisk logga menar jag då. De är (tycker jag, högst subjektivt såklart) en rätt trist klocka iaf kontra seikos mer kända vintagedykare. iof många år sedan jag testade en...
Iransk. Inte irakisk. Självklart är det en trist klocka för dig. Du har ju ingen som helst koppling till Iran. För dig är det en helt vanlig Seiko med en röd krumilur på urtavlan. Och min annons är inte heller riktad till dig.

Jag tog i lite. En totalt ointressant modell för de allra flesta som samlar på SEIKO, därav min undran om märkningen är värd 25k på en modell som inte ens är populär.
Som sagt. Vi får väl se. Jag har lagt ut den för det pris som jag tror man är beredd att betala. Eventuellt kanske jag får sänka priset. Jag förstår inte varför ni blir upprörda riktigt. Ingen har tvingat er att köpa klocka för det priset.
Skriver ni till alla blocketannonser som har ett högt pris också? Eller går ni på klock-auktioner och skäller ut de som köper klockor för vad ni anser vara ett övervärderat pris? :)

Du vet ju inte vilket skick den var i eller hur den såg ut, den som gick för €150. Och den som går för €700 är ju i helt förfärligt skick.

Den som gick för eur150 var nog knappast i samma skick. Kolla hela Item Description.

”[...]it should be noted that the case back is not an original one, as it lacks the military marks that are normally to be found on them. The bezel of the watch is missing[...]”
@Nicbex

Senast ändrad:
Jag förstår inte varför ni blir upprörda riktigt. Ingen har tvingat er att köpa klocka för det priset.
Skriver ni till alla blocketannonser som har ett högt pris också? Eller går ni på klock-auktioner och skäller ut de som köper klockor för vad ni anser vara ett övervärderat pris? :)
Nu är detta ett klockforum för entusiaster, priset är imho vansinnigt, därför lyfts klockan.

Som sagt. Vi får väl se. Jag har lagt ut den för det pris som jag tror man är beredd att betala. Eventuellt kanske jag får sänka priset. Jag förstår inte varför ni blir upprörda riktigt. Ingen har tvingat er att köpa klocka för det priset.
Blanda inte ihop Blocket med Sveriges största entusiastforum för klockor. Klart som fan värde och försäljningspriser på olika klockor diskuteras. Detta måste du förstå är en rätt vital del av anskaffningsprocessen och således en del av passionen. Bli inte tvär och avig, hjälp istället till att benchmarka priset på en ovanlig edition på en vanligare japansk klocka.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp