• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

marmot

Panerai
Hej. Fint om ni taggar användaren ni refererar till så man blir informerad. Som sagt, jag har ingen aning om vilket pris som är rimligt, den kommer falla. Jag har ingen intention av att göra en vinst på klockan direkt.
En service på den typen av klocka utan proveniens är ju ingen jättebra investering tyvärr, men hoppas du får tillbaks det du lagt ut :)
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/speedmaster-tintin.80953/

Jag tycker nog tyvärr att den här passar här. Iofs ny men i princip dubbelt så dyr mot vad klockan har gått för tidigare på forumet. Vet inte om säljaren använt de få som finns på Chrono24 som riktpris men jag skulle säga att den här är ungefär 15-20000 kr dyrare än riktigt marknadsvärde.
Den är svår att prissätta men runt 40 bör den ligga. Priserna i Asien är lägre men då får man räkna in moms. De i Europa ligger mellan ca 40-55. Den är riktigt svår att få tag på i swe och hittar du en för ca 30 är det bara att säga grattis:)
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den är svår att prissätta men runt 40 bör den ligga. Priserna i Asien är lägre men då får man räkna in moms. De i Europa ligger mellan ca 40-55. Den är riktigt svår att få tag på i swe och hittar du en för ca 30 är det bara att säga grattis:)
Säljer den för det där priset kommer jag att börja importera Tintinklockor till Sverige, bästa investeringen någonsin :D
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tintin var svårsålda ett tag men vad jag har förstått så har de blivit svårare att få tag på/populärare. Om priset sen är rätt är en annan femma
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/speedmaster-tintin.80953/

Jag tycker nog tyvärr att den här passar här. Iofs ny men i princip dubbelt så dyr mot vad klockan har gått för tidigare på forumet. Vet inte om säljaren använt de få som finns på Chrono24 som riktpris men jag skulle säga att den här är ungefär 15-20000 kr dyrare än riktigt marknadsvärde.
Sett till de priser de ligger på hos t.ex. Ebay och Chrono24 är inte 47,5k helt åt helvete, tror däremot det blir svårt att få den krängd för det priset i Sverige.
 

Donniedoer

Omega
2-Faktor
Vet att det finns en i lager hos jackroad i tokyo som ligger på ca 21 k helt ny..
Med moms på det så borde det vara ett klipp !
Finns på flera ställen i Tokyo för runt de pengarna, bl a Kame-Kichi och flera andra mindre butiker.

Kollade på den och var eg den enda klocka de var villiga att pruta på (vad det nu säger om Tintin populäritet i Japan iaf).

Oavsett så är det en fin fin klocka ;)
 

Rulle

Audemars
Man ska nog inte alltkd tro att där finns internationellgaranti kvar på jackroadsklockor dock !
Hörde av mig angående en smp-c och den var uttagen sommaren 16 bland annat !

Dock e man sugen på deras utbud av nos tudor !
Screenshot_20171008-082823.png

183000 yen !
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp