• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JB_XII

Rolex
De flesta Conquests jag sett för det priset är quartzare. Inte mekaniska. Men alright, sänker till 8k.

Detta inlägget skall inte tas som kritik @TobiasD , men det är nog sällan de där säljs till "ordinariepris". Klockia och andra kör ofta kampanjer på dessa, 25% rabatt lite då och då. Och även efter rabatten är de svåra att sälja vidare för samma pris.

Anledningen är att runt det priset, 9k, så finns det så mycket mer prisvärt/roligare.

Deras hydroconquest är ju svår att sälja för 5-6k i fint skick. Vilket är cirka 50% av nypris från t.ex Bergströms i gbg.

Den modellen du har köpt är svårare och mindre "eftertraktad" än deras hydroconquest. Vad jag tror iallafall.

Hoppas dock att du får sålt den! :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Detta inlägget skall inte tas som kritik @TobiasD , men det är nog sällan de där säljs till "ordinariepris". Klockia och andra kör ofta kampanjer på dessa, 25% rabatt lite då och då. Och även efter rabatten är de svåra att sälja vidare för samma pris.

Anledningen är att runt det priset, 9k, så finns det så mycket mer prisvärt/roligare.

Deras hydroconquest är ju svår att sälja för 5-6k i fint skick. Vilket är cirka 50% av nypris från t.ex Bergströms i gbg.

Den modellen du har köpt är svårare och mindre "eftertraktad" än deras hydroconquest. Vad jag tror iallafall.

Hoppas dock att du får sålt den! :)
Ah okej, jag förstår. Jag gillar klockan mycket. Men som det står i annonsen är jag bara ute efter förslag. Jag har definitivt inte bråttom med att byta/sälja. Så kommer någon med ett förslag på 5-6k, så kanske jag tar det, om just den klockan är av större intresse för mig. Tack för all info dock :)
 

Fritz

Omega
@Fritz Förstår att det är surt med felköp men om du kollar länken nedan och sedan reflekterar över ditt satta pris, så skulle det vara intressant att höra hur tankarna går?

http://www.chrono24.se/search/index...assic&searchexplain=1&sortorder=1&watchTypes=
hej alla, ja jag vet:sorry: Men annonsen är/var tänkt som en bytes annons helst. En liten förhoppning att någon ville köpa:greedy:, där av pris för säljes också. Jag skall ta bort annonsen och justera den i kväll. Å ja det är surt när det blir helt fel:banghead: Det är bara att bita i det sura äpplet:wtf: å ta nya tag:)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
hej alla, ja jag vet:sorry: Men annonsen är/var tänkt som en bytes annons helst. En liten förhoppning att någon ville köpa:greedy:, där av pris för säljes också. Jag skall ta bort annonsen och justera den i kväll. Å ja det är surt när det blir helt fel:banghead: Det är bara att bita i det sura äpplet:wtf: å ta nya tag:)
Njut av den ett tag om du kan. Det är trots allt en kanonfin klocka.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Påtal om Steinhart så var den här beskrivningen lite rolig :)

"The sporty exclusiveness of the „OCEAN One 39 black " makes it stand out from other diver watches. "

Screen Shot 2017-09-21 at 14.23.51.png
 

niclashill

Cartier
Är inte priserna på Chrono24 handlarnas önskepriser? Det är väl inte många som säljs till det pris som står? Jag menar, ska hänvisa till riktiga prisjämförelser bör bör man titta på försäljningspriset. Missuppfattade jag något nu?

Beror på. Tror inte du lyckas pruta på de populära sportrollarna, dock. (Ja, jag har försökt.)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Beror på. Tror inte du lyckas pruta på de populära sportrollarna, dock. (Ja, jag har försökt.)
Det kan bero på att försökt på de som redan ligger så lågt de kan. Det är förvånansvärt stora skillnader mellan lägsta och högsta, ibland med anledning och ibland utan, men det är säkert korrekt att sportrolex inte går och pressa, men en gratis semester kan man få om man är beredd att resa. Det har jag sett exempel på, även när nya sportrolex jämförs, annars beror säkert den rigida prissättningen på att de har så många att jämföra med. Andra märken kan ha större skillnader, speciellt på lite mer udda modeller. Jag tycker det är lite vanskligt med Chrono24 för det är lite si och så med informationen, men det är väl som i KS säljtråden, att ju mer det finns att dölja, desto tunnare skriven annons. Då återstår valet att öka antalet frågor eller gå vidare till nästa annons.
 

Chad

Rolex

Är ju en prissänkning på hela 2.5%. Det är ju reko! :happyhappy:
 

galácticon

Patek
2-Faktor

Är ju en prissänkning på hela 2.5%. Det är ju reko! :happyhappy:
Sa någon 2,5% rabatt? Köpläge!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp