• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fan vad du är tröttsam. Jag har också läst om försäljning i Japan. Jag har också läst om att den gjordes speciellt för Ferrari -teamet. Olika påståenden således. Vad gjorde jag då? Jo jag mailade Omega för att få klarhet. Jag fick svaret av Omega att klockan endast gjordes till Ferrari-teamet. Om du inte nöjer dig med det jag påstår kan du maila Omega själv för svar.
I rest my case!

Att klockan har varit osåld ett längre tag är bevis nog för den hemska prissättningen

@gabban Om klockan är förblir osåld betyder det ju att priset är för högt, inte svårare än så..

Inte för att jag tar någon part i diskussionen om priset på klockan i fråga, men personligen tycker jag detta resonemang inte tvunget behöver stämma..
Det kan inte bara vara så att klockan är sval och att det saknas intresse för modellen?
@mouqvist ta din Inox tex, den har legat osåld jäkligt länge nu, betyder det att priset är för högt? imo är det ett väldigt bra pris du har men likväl förblir den osåld..

Fan vad du är tröttsam. Jag har också läst om försäljning i Japan. Jag har också läst om att den gjordes speciellt för Ferrari -teamet. Olika påståenden således. Vad gjorde jag då? Jo jag mailade Omega för att få klarhet. Jag fick svaret av Omega att klockan endast gjordes till Ferrari-teamet. Om du inte nöjer dig med det jag påstår kan du maila Omega själv för svar.
Ta en bild på din fråga och svaret från Omega. Lägg ut det i tråden så är diskussionen över.

Inte för att jag tar någon part i diskussionen om priset på klockan i fråga, men personligen tycker jag detta resonemang inte tvunget behöver stämma..
Det kan inte bara vara så att klockan är sval och att det saknas intresse för modellen?
@mouqvist ta din Inox tex, den har legat osåld jäkligt länge nu, betyder det att priset är för högt? imo är det ett väldigt bra pris du har men likväl förblir den osåld..
Ja, priset på min klocka är tydligen för högt. Jag väljer att inte sänka mer (fast kanske jag gör det ändå snart) då mitt pris ligger på 40% av nypriset efter 1/2 år, surt!
På samma sätt får Gabban sälja sin klocka för vilket belopp han vill. Det som jag dock har emot är hans argumentation: han har sett liknande klockor för samma peng på Blocket och C24 men kan inte visa någon bild på det (är de så sällsynta borde man samla på all info man kan), inte heller accepterar han bevis på rätt pris mär någon lämkar till avslutad auktion.
Detsamma gäller efterforskningen, kommer med bevis gällande försälkning i Japan från mycket ansedd klockforum dissar han denna och påstår han att han fått svar från Omega, återigen utan belägg.

Marknadsekonomiska regler. Om priset sänks tillräckligt kommer den bli såld.

Du har dina tveksamma referenser (bl. a påhittade C24 och Blocket priser), jag har mina. Ingen ide att diskutera vidare. Att klockan har varit osåld ett längre tag är bevis nog för den hemska prissättningen
Lycka till med din försäljning
Case closed, jävla pajas. Du har anklagat mig för falsk marknadsföring på gränsen till förtal
DSC_0540.JPG
. Är du nöjd nu? Tips för framtiden. Bekymra dig om dina egna jävla annonser istället för att hoppa på ex mig med ogrundade och falska påståenden.

Case closed, jävla pajas. Du har anklagat mig för falsk marknadsföring på gränsen till förtal
DSC_0540.JPG
. Är du nöjd nu? Tips för framtiden. Bekymra dig om dina egna jävla annonser istället för att hoppa på ex mig med ogrundade och falska påståenden.
Snyggt. Nu köper jag gärna din Omega!

Varsågod. Jag kan bara inte begripa varför pajasen och några fler fått för sig att jag ljuger.
Kunskapen om din modell (och därmed efterfrågan) är ju bevisligen låg. Inte konstigt om folk ber om belägg för ditt påstående då det finns motsägelsefull information om man söker på referensnumret.

Kunskapen om din modell (och därmed efterfrågan) är ju bevisligen låg. Inte konstigt om folk ber om belägg för ditt påstående då det finns motsägelsefull information om man söker på referensnumret.
Bevisligen är kunskapen låg. Jag tror att svaret varför är att så få har kommit ut till försäljning genom åren. Och det kan i alla fall jag förstå, för hade jag fått en unik och snygg gåva av MS så hade jag aldrig gjort mig av den. Det verkar också så att de flesta mottagare av gåvan från MS tänker likadant som jag.

Bevisligen är kunskapen låg. Jag tror att svaret varför är att så få har kommit ut till försäljning genom åren. Och det kan i alla fall jag förstå, för hade jag fått en unik och snygg gåva av MS så hade jag aldrig gjort mig av den. Det verkar också så att de flesta mottagare av gåvan från MS tänker likadant som jag.
Samtidigt blir ju kundkretsen väldigt snäv. Om du exempelvis jämför med ”Speedy Tuesday” så kommer man aldrig behöva motivera varför just den modellen är speciell, alla vet ju och information är lätt att hitta.
Ovanliga klockor: It’s a gift and a curse, som man säger.

Samtidigt blir ju kundkretsen väldigt snäv. Om du exempelvis jämför med ”Speedy Tuesday” så kommer man aldrig behöva motivera varför just den modellen är speciell, alla vet ju och information är lätt att hitta.
Ovanliga klockor: It’s a gift and a curse, som man säger.
Kundkretsen är nog snäv för att klockan är okänd det ger jag dig fast det borde vara tvärtom.

Kundkretsen är nog snäv för att klockan är okänd det ger jag dig fast det borde vara tvärtom.
Fast 80 papp... I den prisklassen så tävlar man med finvintage och där finns det hur mycket information som helst att hitta. På moderna LE-modeller behövs hype. Det är svårt att hypa en okänd LE-modell, speciellt när det finns en annan snarlik som betingar ett lägre värde.

Fast 80 papp... I den prisklassen så tävlar man med finvintage och där finns det hur mycket information som helst att hitta. På moderna LE-modeller behövs hype. Det är svårt att hypa en okänd LE-modell, speciellt när det finns en annan snarlik som betingar ett lägre värde.
Det finns en annan panda modell som är limiterad till 3500 st som ligger än högre i pris. Speedmaster 35th anniversery.

Nu har jag satt 80 därför de två jag sett till salu hade liknande pris, dessutom använda. Men för all del priset är ju inte hugget i sten.

Nu har jag satt 80 därför de två jag sett till salu hade liknande pris, dessutom använda. Men för all del priset är ju inte hugget i sten.
Jag har ju ingen aning om hur du ser på prissättning men OM skriver du 80 och tänker något väldigt mycket lägre så bör du nog fundera på prissättningen. Min erfarenhet från KS är att folk ytterst sällan tokprutar.

Exakt. Ligger priset skyhögt över vad som är rimligt får iallafall jag en rätt dålig vibb gällande säljaren och håller mig borta...
Min erfarenhet är att folk väntar tills annonspriset är det pris de vill betala. Det har nog prutats på 1/20 klockor jag lagt upp här. Men då försökerr jag ju ett vettigt pris från början å andra sidan.

”Produced for the Schumacher team” innebär med Omega-logik inte att den inte gick att köpa i butik.
Hur många av deras special editions är inte producerade för ngt speciellt
Visst 500 ex är en ovanligt rimlig limited edition för att vara Omega, men för de pengarna finns det roligare editions med mer connections till Speedmasterns ursprung
Mvh
Ola G

”Produced for the Schumacher team” innebär med Omega-logik inte att den inte gick att köpa i butik.
Hur många av deras special editions är inte producerade för ngt speciellt
Visst 500 ex är en ovanligt rimlig limited edition för att vara Omega, men för de pengarna finns det roligare editions med mer connections till Speedmasterns ursprung
Mvh
Ola G
Nähä och en yxa är inte en yxa. Goddag yxskaft.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp