Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast är väl rätt väntad ton i en sån här tråd?Jag tycket inte om tonen i denna tråd.
Vart tog KS-andan vägen?
Känns som att den dog redan 2016. Tycker KS har blivit mer och mer "ta i tvåan" och andra bevingade Flashback uttryck under senaste åren.Jag tycket inte om tonen i denna tråd.
Vart tog KS-andan vägen?
Håller med! Förr var alla bara snällaJag tycket inte om tonen i denna tråd.
Vart tog KS-andan vägen?
Känns som att den dog redan 2016. Tycker KS har blivit mer och mer "ta i tvåan" och andra bevingade Flashback uttryck under senaste åren.
Beklagar självklart detta och vet att jag är galet offtopic, men vafan det behövde sägas.
Kanske startar någon en ny Kumbaya-tråd om stämningen på forumet, kanske rycker @Philippe Stern in och räddar dagen.... Eller så inser vi att med så här många medlemmar så sjunker nivån en smula och den allmänna tonen blir otrevlig...
Kan tipsa om Goodguys & Badguys tråden där är det bra stämning och bara trevligheter som skrivs.Håller med! Förr var alla bara snälla
hela tiden. Dessutom såldes det bara fina samlarklockor med 100% korrekta delar till riktiga kompispriser.
Jadu inte vet jag. Men det är jävligt irriterande att bli påhoppad för en annons. För dyrt tycker en del. Jaha, ge fan i att köpa då kan jag tycka. Falsk marknadsföring tycker pajasen fast jag flera ggr bett honom kolla upp fakta innan han anklagar mig. Påhittade priser på andra annonser. Jaha, nu är det så att en låg ute på blocket för 75000 kr den 20e november. Jag har inte startat upp tonläget i denna tråd men om jag blir påhoppad på felaktiga grunder blir också jag förbannad. Mvh.Jag tycket inte om tonen i denna tråd.
Vart tog KS-andan vägen?
Du kan ju också välja att inte sänka dig till deras nivå.Jadu inte vet jag. Men det är jävligt irriterande att bli påhoppad för en annons. För dyrt tycker en del. Jaha, ge fan i att köpa då kan jag tycka. Falsk marknadsföring tycker pajasen fast jag flera ggr bett honom kolla upp fakta innan han anklagar mig. Påhittade priser på andra annonser. Jaha, nu är det så att en låg ute på blocket för 75000 kr den 20e november. Jag har inte startat upp tonläget i denna tråd men om jag blir påhoppad på felaktiga grunder blir också jag förbannad. Mvh.
Sant så. Men jag tar mig rätten att gå i klinch när jag blir utpekad som en bad guy.Du kan ju också välja att inte sänka dig till deras nivå.
@gabban jag tror du ska söka försäljning utanför forumet på denna klocka. Chansen att få den såld för höga summor på KS är nog rätt låg tyvärr. Kolla lite på omega forum, gå via handlare, chrono 24 etc. bara lite tips i all välmening.
@gabban jag tror du ska söka försäljning utanför forumet på denna klocka. Chansen att få den såld för höga summor på KS är nog rätt låg tyvärr. Kolla lite på omega forum, gå via handlare, chrono 24 etc. bara lite tips i all välmening.
Vad hände med "blir den inte såld så är priset för högt. MARKNADSEKONOMISKA REGLER......"Helt rätt! Tror det är enda möjligheten tyvärr. Klockan har sannolikt inga köpare på KS men på rätt forum finns det säkert någon som kan vara intresserad.
Är ju inte enbart pris på osålda objekt som spelar in...är det ingen sport Rolex utan repor så är det alltid svårsåltVad hände med "blir den inte såld så är priset för högt. MARKNADSEKONOMISKA REGLER......"
Förlåt!Sen kan ju jag tycka att en ursäkt från ett antal medlemmar vore på sin plats.
Har hittills hållit mig utanför det här och kan tycka att du blivit lite väl onödigt utpekad emellanåt. Men kom igen, vilken nivå lägger du dig på nu? Skärp dig.Du får ta mig på vilket sätt du vill utom i tvåan. Men att nu få för sig att Omega far med osanning. Fotbolls-VM 58 spelades inte i Sverige. Förintelsen har inte ägt rum osv.
Den är också ganska bra för att se hur folk beter sig mot varandra.Går bara in i den här tråden för att läsa tramsigt tjafs om jag ska vara ärlig. Ser jag en ”minst prisvärd” på säljesavdelningen så höjer jag möjligtvis på ögonbrynen och skrattar lite för mig själv ”lycka till med den”
Jag tycker nog att det inte bara är utpekade säljare som vänder taggarna utåt. Det finns även ett gäng annonskollare som konstant verkar ha ett litet grått regnmoln ovanför sig och hugger så fort tillfälle ges.Fast är väl rätt väntad ton i en sån här tråd?
Klart folk vänder alla taggarna utåt om man blir utpekad.
Och det är tydligen ok även om dom har fel i sina uthänganden.Jag tycker nog att det inte bara är utpekade säljare som vänder taggarna utåt. Det finns även ett gäng annonskollare som konstant verkar ha ett litet grått regnmoln ovanför sig och hugger så fort tillfälle ges.
Du har visat en annons ifrån blocket och personligen tror jag det är du som satt in den annonsen för att hissa värdet på din klocka. Det rätta värdet är enligt mig ca 40 000.
Du har en poäng att så kunde det ju vara. Men har lärt min läxa. När jag inhandlade Omega 007 efter att jag såg filmen så kommer jag ihåg hur cool jag kände mig. Men idag när jag plockar fram den känns det enbart patetiskt och lite småkomiskt nästan så jag skäms när jag bär den och folk frågar varför det står 007 på tavlan. Så sensmoralen är, ingen mer signaturmodeller med namn på.Någon är väldig sugen på den där Speedyn, men har inte råd att betala begärt pris.
Så du sätter värdet på allas klockor eller hur funkar det?Du har visat en annons ifrån blocket och personligen tror jag det är du som satt in den annonsen för att hissa värdet på din klocka. Det rätta värdet är enligt mig ca 40 000.
1, NjaSå du sätter värdet på allas klockor eller hur funkar det?
Edit: vi förstår också att du skapat alias idag för att lägga den komentaren .
Vi fattar också att du är lite för konflikträdd för att skriva med ditt gamla alias, därav ditt nyskapade.1, Nja
2, Skarpsinnigt