• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycket inte om tonen i denna tråd.
Vart tog KS-andan vägen?
Känns som att den dog redan 2016. Tycker KS har blivit mer och mer "ta i tvåan" och andra bevingade Flashback uttryck under senaste åren.
Beklagar självklart detta och vet att jag är galet offtopic, men vafan det behövde sägas.
Kanske startar någon en ny Kumbaya-tråd om stämningen på forumet, kanske rycker @Philippe Stern in och räddar dagen.... Eller så inser vi att med så här många medlemmar så sjunker nivån en smula och den allmänna tonen blir otrevlig...

Känns som att den dog redan 2016. Tycker KS har blivit mer och mer "ta i tvåan" och andra bevingade Flashback uttryck under senaste åren.
Beklagar självklart detta och vet att jag är galet offtopic, men vafan det behövde sägas.
Kanske startar någon en ny Kumbaya-tråd om stämningen på forumet, kanske rycker @Philippe Stern in och räddar dagen.... Eller så inser vi att med så här många medlemmar så sjunker nivån en smula och den allmänna tonen blir otrevlig...

Håller med! Förr var alla bara snälla
hela tiden. Dessutom såldes det bara fina samlarklockor med 100% korrekta delar till riktiga kompispriser.
Kan tipsa om Goodguys & Badguys tråden där är det bra stämning och bara trevligheter som skrivs. ;)

Jag tycket inte om tonen i denna tråd.
Vart tog KS-andan vägen?
Jadu inte vet jag. Men det är jävligt irriterande att bli påhoppad för en annons. För dyrt tycker en del. Jaha, ge fan i att köpa då kan jag tycka. Falsk marknadsföring tycker pajasen fast jag flera ggr bett honom kolla upp fakta innan han anklagar mig. Påhittade priser på andra annonser. Jaha, nu är det så att en låg ute på blocket för 75000 kr den 20e november. Jag har inte startat upp tonläget i denna tråd men om jag blir påhoppad på felaktiga grunder blir också jag förbannad. Mvh.

Jadu inte vet jag. Men det är jävligt irriterande att bli påhoppad för en annons. För dyrt tycker en del. Jaha, ge fan i att köpa då kan jag tycka. Falsk marknadsföring tycker pajasen fast jag flera ggr bett honom kolla upp fakta innan han anklagar mig. Påhittade priser på andra annonser. Jaha, nu är det så att en låg ute på blocket för 75000 kr den 20e november. Jag har inte startat upp tonläget i denna tråd men om jag blir påhoppad på felaktiga grunder blir också jag förbannad. Mvh.
Du kan ju också välja att inte sänka dig till deras nivå.
IMG_2881.GIF

Orkar inte ens läsa vad ni tjafsar om.
Det här forumet heter klocksnack för de personer som missat det. Att prata om klockor och klockrelaterade områden, inklusive priser, är naturligtvis helt ok.

Även om du är en tangentbordsriddare av rang så använder du vårdat språk.
Allt annat är ovärdigt.

@gabban jag tror du ska söka försäljning utanför forumet på denna klocka. Chansen att få den såld för höga summor på KS är nog rätt låg tyvärr. Kolla lite på omega forum, gå via handlare, chrono 24 etc. bara lite tips i all välmening.

Helt rätt! Tror det är enda möjligheten tyvärr. Klockan har sannolikt inga köpare på KS men på rätt forum finns det säkert någon som kan vara intresserad.

@gabban jag tror du ska söka försäljning utanför forumet på denna klocka. Chansen att få den såld för höga summor på KS är nog rätt låg tyvärr. Kolla lite på omega forum, gå via handlare, chrono 24 etc. bara lite tips i all välmening.
Helt rätt! Tror det är enda möjligheten tyvärr. Klockan har sannolikt inga köpare på KS men på rätt forum finns det säkert någon som kan vara intresserad.
Vad hände med "blir den inte såld så är priset för högt. MARKNADSEKONOMISKA REGLER......" :D

Du får ta mig på vilket sätt du vill utom i tvåan. Men att nu få för sig att Omega far med osanning. Fotbolls-VM 58 spelades inte i Sverige. Förintelsen har inte ägt rum osv.
Har hittills hållit mig utanför det här och kan tycka att du blivit lite väl onödigt utpekad emellanåt. Men kom igen, vilken nivå lägger du dig på nu? Skärp dig.

Du har visat en annons ifrån blocket och personligen tror jag det är du som satt in den annonsen för att hissa värdet på din klocka. Det rätta värdet är enligt mig ca 40 000.

Onödigt hetsk debatt om denna Speedy men ändå ett klart bevis på att denna tråd behövs. Till skillnad mot en vanlig dussinklocka som "alla" kan bilda sig en vettig uppfattning om har vi här en udda ref med oklar historia och högt prisläge. Den förtjänar att debatteras så att ingen köpare riskerar att köpa grisen i säcken. Nu är saken avklarad och även om det fortfarande inte råder konsensus över historia och pris så är det nu upp till eventuell köpare.

Någon är väldig sugen på den där Speedyn, men har inte råd att betala begärt pris.
Du har en poäng att så kunde det ju vara. Men har lärt min läxa. När jag inhandlade Omega 007 efter att jag såg filmen så kommer jag ihåg hur cool jag kände mig. Men idag när jag plockar fram den känns det enbart patetiskt och lite småkomiskt nästan så jag skäms när jag bär den och folk frågar varför det står 007 på tavlan. Så sensmoralen är, ingen mer signaturmodeller med namn på.

• Like
Reactions: Zee
1, Nja
2, Skarpsinnigt
Vi fattar också att du är lite för konflikträdd för att skriva med ditt gamla alias, därav ditt nyskapade.
Diskussionen har pågått i dagar som du vet, köpare får göra sin egen bedömning av klockan helt enkelt. Bara för du anser att värdet är 40 så innebär inte att du har mer rätt än säljaren

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp