• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Trulli

Cartier
Vad är det för rykte vi snackar om ens? "Den där killen som en gång sålde en klocka till en polare med ett för högt utgångspris samtidigt som han sa att bud var välkomna"?
Det är så klart svårt att leva med en sån stämpel...

Det har aldrig handlat om att vi tycker olika.
@Ingo är ingen handlare som kränger +15 klockar/månad. Om hans klockan är för högt prissatt så kommer marknaden att reglera det, alternativt så förblir klockan osåld. Han "rykte" däremot, det kommer inte att påverkas. Han har ju knappt postat mer än 125 inlägg på tre år, det existerar knappt en uppfattning/rykte om användaren!

Haha... jag håller med. Det här är verkligen jätte kul. Jag plockar fram popcornen :hilarious:
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Det har skrivits spaltkilometer om denna på forumet tidigare.
Då handlade det mycket om dåliga bilder i kombination med högt pris och tvekan om sanningshalten i påståendet om att den delats ut till teamet.
Vet inte hur det är med den saken, men det är ju onekligen en rejält stilig klocka!

...att den är osåld mer än ett halvår senare talar dock för att den kvalificerar sig till ”minst prisvärd” - åtminstone på KS.
 

mouqvist

Rolex
Schumacher ska ha paxat några men klockan har sålts i Japan (en av Omegas miljoner limited editions).
Slutpris på auktion har legat kring 40000:-, låååångt ifrån de begärda 80000:-
Sen är det så att inte många tittar på F1 och har koll på förarna, kundkretsen är för liten. För att inte prata om att nästa generation kommer att skita fullständigt i vem Schumi är, klockan kommer att störtdyka i värde. Ingen bra investering
 

Ebbot

Cartier
Schumacher ska ha paxat några men klockan har sålts i Japan (en av Omegas miljoner limited editions).
Slutpris på auktion har legat kring 40000:-, låååångt ifrån de begärda 80000:-
Sen är det så att inte många tittar på F1 och har koll på förarna, kundkretsen är för liten. För att inte prata om att nästa generation kommer att skita fullständigt i vem Schumi är, klockan kommer att störtdyka i värde. Ingen bra investering

Köper du klockor ”som en investering”? :)
 

Chad

Rolex
Schumacher ska ha paxat några men klockan har sålts i Japan (en av Omegas miljoner limited editions).
Slutpris på auktion har legat kring 40000:-, låååångt ifrån de begärda 80000:-
Sen är det så att inte många tittar på F1 och har koll på förarna, kundkretsen är för liten. För att inte prata om att nästa generation kommer att skita fullständigt i vem Schumi är, klockan kommer att störtdyka i värde. Ingen bra investering

Exakt. Såldes en för 4400€ på Catawiki hyfsat nyligen. Varför är din 40k dyrare? Dvs dubbelt så dyr med tanke på € kursen början av 2016. @gabban

https://auktion.catawiki.se/kavels/...watch-michael-schumacher-special-edition-2004
 

GWD

Panerai
Schumacher ska ha paxat några men klockan har sålts i Japan (en av Omegas miljoner limited editions).
Slutpris på auktion har legat kring 40000:-, låååångt ifrån de begärda 80000:-
Sen är det så att inte många tittar på F1 och har koll på förarna, kundkretsen är för liten. För att inte prata om att nästa generation kommer att skita fullständigt i vem Schumi är, klockan kommer att störtdyka i värde. Ingen bra investering
Du vet inte vad du yrar om.
 

GWD

Panerai
Men du har koll, det märks!
Koll och koll. Men om du tittar utanför boxen med Sveriges dryga nio miljoner innevånare så finns det en värld där utanför. Och där är F1 en väldigt stor sport med miljontals följare. Kan nästan påstå att världsmästaren i F1 tillhör top tio på världens mest kända idrottsmän. Du kan också kolla upp med Omega att din fantasi om japansk försäljning inte existerat om vi nu snackar koll.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Koll och koll. Men om du tittar utanför boxen med Sveriges dryga nio miljoner innevånare så finns det en värld där utanför. Och där är F1 en väldigt stor sport med miljontals följare. Kan nästan påstå att världsmästaren i F1 tillhör top tio på världens mest kända idrottsmän. Du kan också kolla upp med Omega att din fantasi om japansk försäljning inte existerat om vi nu snackar koll.

Fast det är väl rimligt med en kommentar om auktionspriset från januari -16 som @GordonG hänvisade till?

EDIT: Som snarare var i närheten av 50´om man räknar med avgifter.

Självklart kan det ju ha varit en tillfällighet att den gick billigt, men då kan det vara bra att påvisa det med exempel på ett antal försäljningar där den har gått runt 80´.
 

GWD

Panerai
Fast det är väl rimligt med en kommentar om auktionspriset från januari -16 som @GordonG hänvisade till?

EDIT: Som snarare var i närheten av 50´om man räknar med avgifter.

Självklart kan det ju ha varit en tillfällighet att den gick billigt, men då kan det vara bra att påvisa det med exempel på ett antal försäljningar där den har gått runt 80´.
Javisst. Nyligen en annons på Blocket för 75000 och en på Chrono 24 för 82500 båda använda. Nu vet jag inte slutpriset på dessa men Blocket annonsen var upplagd på så vis att prutning inte var aktuellt. Kan ju givetvis ha gått billigare ändå.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Javisst. Nyligen en annons på Blocket för 75000 och en på Chrono 24 för 82500 båda använda. Nu vet jag inte slutpriset på dessa men Blocket annonsen var upplagd på så vis att prutning inte var aktuellt. Kan ju givetvis ha gått billigare ändå.

Sorry om jag är lite lat och inte letar själv, men är den såld på C24 eller ligger den ute för det priset?

Min erfarenhet av limiterade och ovanliga klockor på C24 ger för handen att det i princip är omöjligt att ha det som referens då det nästan alltid är någon som drar på så mycket att det landar bortom alla orimligheter. Jag har tex en Certina Chronolympic Regatta som en handlare i USA hade ute för över 50´, men det säger ju inte det minsta om värdet.

Koll och koll. Men om du tittar utanför boxen med Sveriges dryga nio miljoner innevånare så finns det en värld där utanför. Och där är F1 en väldigt stor sport med miljontals följare. Kan nästan påstå att världsmästaren i F1 tillhör top tio på världens mest kända idrottsmän. Du kan också kolla upp med Omega att din fantasi om japansk försäljning inte existerat om vi nu snackar koll.

Med tanke på det som du själv skriver skulle jag lägga ut annonser på andra forum utanför Sverige. Då kanske du kan få till en snabbare försäljning, jag tror tyvärr att det kommer bli snudd på omöjligt på KS.
 

GWD

Panerai
Sorry om jag är lite lat och inte letar själv, men är den såld på C24 eller ligger den ute för det priset?

Min erfarenhet av limiterade och ovanliga klockor på C24 ger för handen att det i princip är omöjligt att ha det som referens då det nästan alltid är någon som drar på så mycket att det landar bortom alla orimligheter. Jag har tex en Certina Chronolympic Regatta som en handlare i USA hade ute för över 50´, men det säger ju inte det minsta om värdet.



Med tanke på det som du själv skriver skulle jag lägga ut annonser på andra forum utanför Sverige. Då kanske du kan få till en snabbare försäljning, jag tror tyvärr att det kommer bli snudd på omöjligt på KS.
Det kanske jag gör men det gör mig inget att ha den kvar. Klockan ligger bra där den ligger i sitt förvar.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det kanske jag gör men det gör mig inget att ha den kvar. Klockan ligger bra där den ligger i sitt förvar.

Ok...med det resonemanget ställer jag mig frågande till varför du då annonserar överhuvudtaget?

Om du nu vill sälja, (vilket man ändå får anta då du trots allt har en säljesannons ute), och dessutom till utsatt pris och det finns bättre förutsättningar för det på tex Chonocentric eller Rolex Forum, är det ju bara konstigt att du inte annonserar där också. Misstänksamt rent utav och inget som bidrar till att någon någonsin kommer att köpa den via KS :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp