• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Med all respekt. Ta reda på fakta genom att gå på den officiella källan istället. Omega SA i detta fall. Inte något Flashback liknande forum.
Du har dina tveksamma referenser (bl. a påhittade C24 och Blocket priser), jag har mina. Ingen ide att diskutera vidare. Att klockan har varit osåld ett längre tag är bevis nog för den hemska prissättningen
Lycka till med din försäljning

Du har dina tveksamma referenser (bl. a påhittade C24 och Blocket priser), jag har mina. Ingen ide att diskutera vidare. Att klockan har varit osåld ett längre tag är bevis nog för den hemska prissättningen
Lycka till med din försäljning
Den 20e november skrev jag att det ligger en ute till försäljning på Blocket. Sid 420 Speedmaster tråden apropå påhittade annonser.

Känns inte priset ganska överdrivet på denna? Med tanke på att de sålts för 38-ish förut.
@Nicke L
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-planet-ocean-43-3mm.84663/#post-2125256

Oj.. är väl 25% på Omega nu också ;) ajj ajj. Över list almost :O
Ni har rätt! Lite felräknat och feltänkt av mig. Får skylla på min osäkerhet att ens sälja den :oops: Ska ändra på ett eller annat sätt...

Nu är det ju fenomenet att vem som helst kan påstå något på ett forum och det anses som sanning.
Nu var det inte det jag kommenterade. Oavsett är det factually incorrect att kalla Timezone Flashback-liknande och visar på inte så stor kunskap inom området, men som sagt, för all del. Lycka till med försäljningen för övrigt, spännande med så pass oklar historia, lite rolex-stuk över det hela.

Nu är det ju fenomenet att vem som helst kan påstå något på ett forum och det anses som sanning.

Lite haltande resonemang :)

Med det för handen skulle även KS vara ett flashback-liknande forum för alla kan ju posta vad som helst, eller hur? Självklart kan man påstå vad som helst, men om man är ute och cyklar så blir man snabbt tillrättavisad. Jag skulle nog påstå att det tillhör extrema undantag att någon har postat en hittepå-åsikt eller fejk-klockor utan att ha fått brallorna nerdragna relativt omgående.

Eller håller du inte med mig om att det i stort är sanningsenligt det som postas på KS?

Nu var det inte det jag kommenterade. Oavsett är det factually incorrect att kalla Timezone Flashback-liknande och visar på inte så stor kunskap inom området, men som sagt, för all del. Lycka till med försäljningen för övrigt, spännande med så pass oklar historia, lite rolex-stuk över det hela.
Ok, slarvigt uttryckt av mig men tillvägagångssättet är att någon har läst ett par rader ur ett forum och fått det till sanning. Varför inte maila Omega för svar?

Ok, slarvigt uttryckt av mig men tillvägagångssättet är att någon har läst ett par rader ur ett forum och fått det till sanning. Varför inte maila Omega för svar?

Jag tycker fortfarande att du ska lägga ut klockan på andra forum. Hade du lagt hälften av tiden som du lagt på att försvara klockan på KS på att skriva annonser hade den nog redan varit såld :)

@gabban förstår att det inte är kul om priset blir ifrågasatt men jag tror de flesta är ute efter att hjälpa. Om klockan är förblir osåld betyder det ju att priset är för högt, inte svårare än så. Enda prisreferenspunkten jag hittade var denna: https://auktion.catawiki.se/kavels/...watch-michael-schumacher-special-edition-2004 där högsta bud är 4400 Euro, detta är ioförs. nästan två år sedan så priset kanske dubblerats sedan dess. Även om jag personligen inte tror att Omega har en sån prisutvecklingskurva, detta baserat på antalet modeller och volymer man släpper från Omega. Hur är intresset på din klocka, får du många förfrågningar eller är det tomt i inkorgen? Det ger ju en bra indikation också om det finns ett intresse.

Exakt. Men du har inte heller tagit fram ett enda bevis på dina egna påståenden.
Fan vad du är tröttsam. Jag har också läst om försäljning i Japan. Jag har också läst om att den gjordes speciellt för Ferrari -teamet. Olika påståenden således. Vad gjorde jag då? Jo jag mailade Omega för att få klarhet. Jag fick svaret av Omega att klockan endast gjordes till Ferrari-teamet. Om du inte nöjer dig med det jag påstår kan du maila Omega själv för svar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp