• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Givetvis... Nu har jag i alla fall sänkt klockan regält så får vi se.. Vet värdet på dessa och det finns få exemplar i stål och bra skick...
Då är det väl bara att ligga kvar, är ditt pris vettigt kommer det säkert till slut någon som letar efter en sådan. Prisjusteringar upp och ner varannan dag, tror jag bara gör potentiella köpare osäkra och att de som är intresserade av en sådan klocka väljer då någon annan säljare.
 
Då är det väl bara att ligga kvar, är ditt pris vettigt kommer det säkert till slut någon som letar efter en sådan. Prisjusteringar upp och ner varannan dag, tror jag bara gör potentiella köpare osäkra och att de som är intresserade av en sådan klocka väljer då någon annan säljare.
Jo jag fattar läget, men nu så råkar jag vara sugen på att få den såld denna veckan och kan då gå ner under vad jag tänkt mig från början...
 
Diskuterade det med personen jag köpte klockan av och var lite osäker på hur jag skulle förhålla mig till det, men vi var båda OK med det. Tanken var inte att tjäna en tusenlapp eller två, utan att lägga ett rimligt pris som folk garanterat kommer pruta på och slutligen landa på priset jag köpte den för.
Är priset rimligt om folk prutar? :D
 
Senast ändrad:
Jag kommer inte riktigt ihåg, men en sån här har väl legat iskall på K&S tidigare? Och jag gissar att det finns ganska bra prutmån på modellen hos AD också. Så detta känns ju helt klart som en drömpris. Åtminstone för säljaren.

https://klocksnack.se/threads/ss-royal-capital.43762/

Bryr mig inte om vad folk annonserar sina klockor för, men var på ett event med SS och Nymans i Västerås, då fick man 20% på SS så marginaler finns, tycker synd om de som köpt till listpris.
 
Jag prutar ibland om jag tycker att priset är aningen högt men ändå är sugen på klockan i fråga.
Har väl lagt något skambud ibland men har alltid försökt att hålla en god ton.
 
Efter att ha gjort en utrensning hemma och nyttjat Blocket ett antal gånger, kan jag utan att darra på rösten påstå att sambandet mellan folks benägenhet att pruta och rimligheten i det utsatta priset är nära noll :)

EDIT: Tillägg i texten
Detta är inte blocket utan ett entusiastforum. Alla har inte fattat det, men att prissätta ärligt och rimligt tycker jag tillhör allmänt hyfs.
 
Detta är inte blocket utan ett entusiastforum. Alla har inte fattat det, men att prissätta ärligt och rimligt tycker jag tillhör allmänt hyfs.
Visst, det skiljer sig säkert från Blocket, men nog lär det väl finnas exempel på skambud som är bortom rimlighet även här, entusiastforum till trots?
Dessutom var det ju i caset med Omegan inte ett särskilt uppseendeväckande påslag, och dessutom med den tidigare säljarens samtycke.
 
Visst, det skiljer sig säkert från Blocket, men nog lär det väl finnas exempel på skambud som är bortom rimlighet även här, entusiastforum till trots?
Dessutom var det ju i caset med Omegan inte ett särskilt uppseendeväckande påslag, och dessutom med den tidigare säljarens samtycke.
Håller med dig om Omegan, fri prissättning råder. Det jag syftar på är att vissa konsekvent sätter ett orimligt högt pris. Det hör inte hemma här på KS enligt mig.
 
Håller med dig om Omegan, fri prissättning råder. Det jag syftar på är att vissa konsekvent sätter ett orimligt högt pris. Det hör inte hemma här på KS enligt mig.

Varför lägger du så mycket energi på att hata på dessa? Är de fel prissatta blir de inte sålda. Svårare än så är det inte.
 
Det är ett entusiastforum, hur ska du blåsa en entusiast?
Alla har såklart inte koll. Självklart har folk ett ansvar att kolla upp vilket pris som är rimligt men om man konsekvent lägger ut klockor för ett överpris och därefter prisbumpar ner dem 30% så är man ute efter att lura folk. Sådant hör inte hemma här.
 
Alla har såklart inte koll. Självklart har folk ett ansvar att kolla upp vilket pris som är rimligt men om man konsekvent lägger ut klockor för ett överpris och därefter prisbumpar ner dem 30% så är man ute efter att lura folk. Sådant hör inte hemma här.

Precis som att alla som annonserar inte har koll.
 
Påstår du att exempelvis Joshua inte har koll?

Jag känner inte Joshua. Han skriver i sin annons att han inte har koll.

Nope, det var du som påstod att alla medlemmar på ett entusiastforum har lika mycket koll.
yonsson sa bara att det inte hör hemma här.

Precis, på ett sådant forum huserar entusiaster. Nu är inte alla experter. Men det går åt båda hållen.

Om någon köper en överprisad klocka kan knappast säljaren lastas för det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp