• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

alfgren

Rolex
2-Faktor
När är nyligen? jag har nämligen handlat där 10-15 gånger. 10 första utan moms, fem senaste med moms. ish.

EDIT: spelar egentligen ingen roll, ditt inlägg stämmer inte då den inte kostar 1200 kr. Om dem klarar sig utan moms så skulle den ha kostat 1460 kr. (om den hade gått att beställa vilket den inte gör) så därför tycker jag ditt inlägg inte hör hemma i denna tråden helt enkelt.
Nyligen är mindre än 6 månader sedan.

En repig två år gammal skx009 ska inte kosta 1600 spänn så ja de säljarna hör hemma här i min mening.
 

marw

Panerai
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-7008-från-1983-i-kanonskick.43941/

Oseriöst @gert att inte skriva att klockan är dåligt relumad. Priset blir ju även tokigt när man tar hänsyn till det.
Vet inte om Gert läser tråden men nu är annonsen bumpad utan info om relume. Dock så fick väl gert info direkt via tidigare inlägg. Det är ju väldigt uppenbart med relume när man tittar på bilderna. För mig är problemet att denna klocka kan köpas av någon som gör sitt första köp på forumet. Det är långt från säkert att någon som är ny på forumet ser detta direkt och då är det extra viktigt att beskriva klockan i sin helhet med både brister och fördelar.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Vet inte om Gert läser tråden men nu är annonsen bumpad utan info om relume. Dock så fick väl gert info direkt via tidigare inlägg. Det är ju väldigt uppenbart med relume när man tittar på bilderna. För mig är problemet att denna klocka kan köpas av någon som gör sitt första köp på forumet. Det är långt från säkert att någon som är ny på forumet ser detta direkt och då är det extra viktigt att beskriva klockan i sin helhet med både brister och fördelar.
@gert någon kommentar på ovan?
 

gert

Friends of KS
Hej.
Glömde ändra. Gör det. Jag fattar inte varför det blir sånt djävla hallå om detta. Who cares. Klockan är ju i kanonskick. Vem bryr sig igentligen? Jo en massa för står sig påare.
/GC
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hej.
Glömde ändra. Gör det. Jag fattar inte varför det blir sånt djävla hallå om detta. Who cares. Klockan är ju i kanonskick. Vem bryr sig igentligen? Jo en massa för står sig påare.
/GC

Enkelt. Du utelämnar väsentlig information vid försäljning på ett entusiastforum.

Här har jag i alla fall uppfattat det att alla vill allas bästa. Det är bra och så borde trummans takt rulla på.

KS.:heart:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej.
Glömde ändra. Gör det. Jag fattar inte varför det blir sånt djävla hallå om detta. Who cares. Klockan är ju i kanonskick. Vem bryr sig igentligen? Jo en massa för står sig påare.
/GC
Du glömde? Jag skickar PM vilket du svarar på. Dagen efter skriver jag här i tråden och taggar dig eftersom du inte ändrat i annonstexten. Nu har du taggats igen och har fortfarande inte ändrat. Du verkar väldigt glömsk.

Och klockan är knappast i kanonskick, den är fult relumad både på tavla och visare samt har ett söndrigt inlägg.
 
Senast ändrad:

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Du glömde? Jag skickar PM vilket du svarar på. Dagen efter skriver jag här i tråden och taggar dig eftersom du inte ändrat i annonstexten. Nu har du taggats igen och har fortfarande inte ändrat. Du verkar väldigt glömsk.

Och klockan är knappast i kanonskick, den är fult relumad både på tavla och visare samt har ett söndrigt inlägg.

Skönt dock att det är "Retur om min beskrivning inte skulle stämma."
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo, fast nu rör det sig inte om en Rolex för 50 utan en Seiko-beater för 2. Även om det är dåligt att utelämna information, så låt oss inte blåsa upp det för mycket ;)
Den där klockan är knappast värd 1000kr, så köparen har "bara" blivit "lurad" på 1500kr om han betalade 2500kr. Oseriöst @gert , men bra ändå för nu vet jag att du inte bara är en jobbig köpare utan även en dålig säljare. Lägger till dig längst ner på min shitlist.
 

gert

Friends of KS
Jag vet att jag inte gjorde helt rätt, men jag blir trött på att folk gnäller för saker som de inte riktigt har koll på.
/GC
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag tror att problemet är att ju större forumet blir, desto svårare blir det att hålla i den sanna entusiasmen kring klockorna. Vi är många här idag och jag upplever det som att många nyare användare (stämmer inte på gert) inte riktigt anpassar sig efter det som emellanåt benämns KS-andan. Vad nu det är. Diskussionen som nu senast snurrat kring relume osv är ett exempel. Att tjäna någon tusing eller två på att köpa till bra pris och sedan sälja med förtjänst till någon annan medlem är också sånt som smakar beskt. Vad är det värt i den större bilden? Inte så mycket. Däremot tyder det på snikenhet. Tycker jag.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag tror att problemet är att ju större forumet blir, desto svårare blir det att hålla i den sanna entusiasmen kring klockorna. Vi är många här idag och jag upplever det som att många nyare användare (stämmer inte på gert) inte riktigt anpassar sig efter det som emellanåt benämns KS-andan. Vad nu det är. Diskussionen som nu senast snurrat kring relume osv är ett exempel. Att tjäna någon tusing eller två på att köpa till bra pris och sedan sälja med förtjänst till någon annan medlem är också sånt som smakar beskt. Vad är det värt i den större bilden? Inte så mycket. Däremot tyder det på snikenhet. Tycker jag.
Att binda ris för egen rygg kallas det visst.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp