• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Känns som att diskussionen handlar om att köparen utgår ifrån att priset i annonsen är det bästa möjliga, och visar det sig sedan att det var ett överpris så är det säljarens fel?

Min är det iaf :)
Skämt åsido, varför skulle man lämna ett positivt omdöme om man var missnöjd och inte kunnat reda ut det?
Nu vet inte jag om det är detta Yonsson syftar på men om man är lite konspiratorisk skulle man väl kunna tänka sig att vissa känner varandra även utanför forumet och därmed kan skriva i varandras trådar trots att inga affärer gjorts och har de gjorts så blåser man ju inte sin kompis :)

Men som sagt om det är så det menas eller så det är i realiteten låter jag vara högst osagt, sjukt trist om så var fallet.

Ni diskuterar äpplen och päron.
Jävla skillnad på att någon enstaka gång lägga sig en tusing eller två för högt jmf med att konsekvent ha ett överpris på 30 procent.

Som sagt så har jag inga problem med tanken bakom denna tråd. Det är dock riktigt löjligt ibland. Känns rentav som det bedrivs häxjakt.

Jag känner inte Joshua. Han skriver i sin annons att han inte har koll.
josua har tidigare varit i blåsväder angående sin annonsering, då för lite mycket superlativ. Dock har han trots sin påstådda okunskap valt att sälja ganska många klockor här på en kort tid.
Att man inte har koll är en dålig bortförklaring. Skaffa lite koll och sälj sen. Och ja, jag anser att säljaren har större ansvar än köparen.

Vilken cliffhanger berätta mer!
Watchhubs är nog bra när det går bra så att säga. Man kan inte räkna med att ångra ett köp t.ex.
Jag har köpt både en Sumo och en Marinemaster därifrån utan problem. När jag köpte en Sarb033 nyligen så ångrade jag mig nästan direkt och ville häva köpet. Det gick inte alls och de svarade inte på någon av alla deras kanaler såsom mail, chat på hemsida eller Facebook. När jag stoppade betalningen via paypal blev det dock lite fart på dem!
Det slutade med att jag trots allt köpte och betalade klockan. Sålde den direkt utan problem så allt var ju frid och fröjd. Men jag kommer inte att göra affärer med dem igen och jag sällade mig till skaran som gett titanesque negativt omdöme på Tradera. Titanesque är namnet vilket Watchhubs säljer klockor på tradera.

Jag gav 1185:- sist jag köpte skx007 från watchhubs. Det är ett knappt år sedan. Så mycket lär inte priserna gått upp.

Idag kostar dem cirka 1500 + moms och tull vilket man inte ofta åkte på tidigare men nu varje gång. Så ja man får väl betala runt 1750 - 1800 kr idag.

Så jo så mkt har priserna gått upp. Köpte min första för 895 kr från watchhubs för drygt tre år sedan.

Idag kostar dem cirka 1500 + moms och tull vilket man inte ofta åkte på tidigare men nu varje gång. Så ja man får väl betala runt 1750 - 1800 kr idag.

Så jo så mkt har priserna gått upp. Köpte min första för 895 kr från watchhubs för drygt tre år sedan.
Jag har handlat 4ggr från dem, sista gången väldigt nyligen och inte betalat moms en enda gång. Det lär inte de andra säljarna heller gjort. Tar man dessutom hänsyn till att en del av de klockor som varit till salu nyligen haft nåt år eller två på nacken blir deras prissättning ännu värre.

Jag har handlat 4ggr från dem, sista gången väldigt nyligen och inte betalat moms en enda gång. Det lär inte de andra säljarna heller gjort.

När är nyligen? jag har nämligen handlat där 10-15 gånger. 10 första utan moms, fem senaste med moms. ish.

EDIT: spelar egentligen ingen roll, ditt inlägg stämmer inte då den inte kostar 1200 kr. Om dem klarar sig utan moms så skulle den ha kostat 1460 kr. (om den hade gått att beställa vilket den inte gör) så därför tycker jag ditt inlägg inte hör hemma i denna tråden helt enkelt.

När är nyligen? jag har nämligen handlat där 10-15 gånger. 10 första utan moms, fem senaste med moms. ish.

EDIT: spelar egentligen ingen roll, ditt inlägg stämmer inte då den inte kostar 1200 kr. Om dem klarar sig utan moms så skulle den ha kostat 1460 kr. (om den hade gått att beställa vilket den inte gör) så därför tycker jag ditt inlägg inte hör hemma i denna tråden helt enkelt.
Du och jag är på postens svarta lista helt enkelt. :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp