• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

alfgren

Rolex
2-Faktor
Okay, så du letar fram en av Sveriges skabbigaste gråhandlare som inte ens har klockan i lager och sedan ska det styra priset? Det funkar inte så.

Någon vinst gör jag definitivt inte på den här klockan vilket personen som köper den enkelt kommer se eftersom originalkvittot kommer vara med. Gå och lägg dig igen.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Problem? Han tycker väl att din klocka är den minst prisvärda på Köp och Sälj just nu, framgår av trådrubriken...
Det får han i och för sig tycka men han argumenterar med några av de mest dumma argument jag sett. Jag kan också skapa en klocksajt som inte har någonting i lager med priser som inte har någonting med verkligheten att göra. Sedan ska den styra andrahandsmarknaden? Eh, nä.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Okay, så du letar fram en av Sveriges skabbigaste gråhandlare som inte ens har klockan i lager och sedan ska det styra priset? Det funkar inte så.
Någon vinst gör jag definitivt inte på den här klockan vilket personen som köper den enkelt kommer se eftersom originalkvittot kommer vara med. Gå och lägg dig igen.
Betala du fullt pris hos AD? Stackarn. Vad man tycker om gråhandlare är dock irrelevant just nu. Är ju inte ens en gråhandlare om man läser villkoren, det är en Certina. Inte en Rolex.. :banghead:

Ja, du är bitter för att du betala listpris. OK. :rolleyes:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Betala du fullt pris hos AD? Stackarn. Vad man tycker om gråhandlare är dock irrelevant just nu. Är ju inte ens en gråhandlare om man läser villkoren, det är en Certina. Inte en Rolex.. :banghead:

Ja, du är bitter för att du betala listpris. OK. :rolleyes:
Var jag har köpt klockan behöver du inte oroa dig för men det är definitivt inte hos en låtsashandlare som inte har klockan i lager eller kan få tag på den.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
  • Like
Reactions: par

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Var jag har köpt klockan behöver du inte oroa dig för men det är definitivt inte hos en låtsashandlare som inte har klockan i lager eller kan få tag på den.

Låtsashandlare? Befintlig butik som har funnits sedan 2005, med egna urmakare och som är auktoriserade återförsäljare av samtliga märken de säljer. Dessutom med två års garanti och vad jag kan se så finns klockan i lager och levereras gratis om man nu skulle vilja beställa en.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Låtsashandlare? Befintlig butik som har funnits sedan 2005, med egna urmakare och som är auktoriserade återförsäljare av samtliga märken de säljer. Dessutom med två års garanti och vad jag kan se så finns klockan i lager och levereras gratis om man nu skulle vilja beställa en.
Auktoriserad? Inte enligt Certina i alla fall. Hans egna lilla gröna bock ändrar inte det...
http://www.certina.com/retailer-customer-support/search-retailer#lid=12299&zoom=12
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Konsumentresearch...jag ringde helt enkelt. Enligt personen som svarade så är butiken AD...svårt att ta det vidare därifrån, men jag tipsade om att de skulle kontakta Certina i sådana fall så att det kom upp på deras hemsida.

Men det finns säkert någon från Jönköping här inne som kan berätta mer om butikens seriositet.

Ibland kan det vara snyggare att bara backa ett steg än att kasta ur sig saker helt tagna ur luften för att styrka sitt case.
"Låtsashandlare", "en av Sveriges skabbigaste gråhandlare" samt påståendet att "klockan inte finns i lager" är ju inget du har belägg för utan kastar ut dig i något märkligt försvarsangrepp.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Konsumentresearch...jag ringde helt enkelt. Enligt personen som svarade så är butiken AD...svårt att ta det vidare därifrån, men jag tipsade om att de skulle kontakta Certina i sådana fall så att det kom upp på deras hemsida.

Men det finns säkert någon från Jönköping här inne som kan berätta mer om butikens seriositet.

Ibland kan det vara snyggare att bara backa ett steg än att kasta ur sig saker helt tagna ur luften för att styrka sitt case.
"Låtsashandlare", "en av Sveriges skabbigaste gråhandlare" samt påståendet att "klockan inte finns i lager" är ju inget du har belägg för utan kastar ut dig i något märkligt försvarsangrepp.
I samma sekund riktiga handlare börjar sälja den för 4000:- eller etablerade gråhandlare (typ uret.se) börjar sälja dem för de priset så justerar jag. Jag gör det definitivt inte för att en enskild firma i jönköping som hittar på egen auktorisation påstår sig kunna få tag i klockan för det priset.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Det är väl ganska dyrt för en inte så efterfrågad modell (likt ds diver) och då Certina inte brukar betinga så högt andrahandsvärde?

Men ja, jag kan ha fel och det råder fri prissättning. Ligger den kvar länge är nog fallet så, bara sänka och vänta på köpare. Eller så går den iväg för priset och du knäpper alla haters på näsan ;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är väl ganska dyrt för en inte så efterfrågad modell (likt ds diver) och då Certina inte brukar betinga så högt andrahandsvärde?

Men ja, jag kan ha fel och det råder fri prissättning. Ligger den kvar länge är nog fallet så, bara sänka och vänta på köpare. Eller så går den iväg för priset och du knäpper alla haters på näsan ;)
Det är inte direkt första klockan jag säljer så jag är inte så orolig på den fronten. Märks rätt fort hur vindarna blåser. Man kan sammanfatta det med att om man jämför priset med drömpriser från handlare som inte har något att sälja så är den dyr men jämför man med handlare som antingen har den i lager eller har ett bevisat track-record på att kunna få fram så är priset rimligt.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Det är inte direkt första klockan jag säljer så jag är inte så orolig på den fronten. Märks rätt fort hur vindarna blåser. Man kan sammanfatta det med att om man jämför priset med drömpriser från handlare som inte har något att sälja så är den dyr men jämför man med handlare som antingen har den i lager eller har ett bevisat track-record på att kunna få fram så är priset rimligt.
Rimligt? För en sex månader gammal klocka? Klart den platsar i den här tråden :D
 

CLT

Rolex
Det är inte direkt första klockan jag säljer så jag är inte så orolig på den fronten. Märks rätt fort hur vindarna blåser. Man kan sammanfatta det med att om man jämför priset med drömpriser från handlare som inte har något att sälja så är den dyr men jämför man med handlare som antingen har den i lager eller har ett bevisat track-record på att kunna få fram så är priset rimligt.
Vet du att handlaren i Jönköping inte kan skaka fram en eller är det något du tror?

För högt pris på en modell som inte är speciellt attraktiv är nog svårt att sälja.
 
  • Like
Reactions: par

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vet du att handlaren i Jönköping inte kan skaka fram en eller är det något du tror?
För högt pris på en modell som inte är speciellt attraktiv är nog svårt att sälja.
Att de billiga handlarna på prisjakt inte har klockan i lager eller kan få fram den under överskådlig tid kan du nog gissa hur jag tog reda på* ;)

(* För er som är riktigt korkade. Jag försökte handla av några av dem själv innan jag fick tag på klockan jag nu säljer. Däremot minns jag ej om just guldsmeden i Jönköping var en av dem.)
 

CLT

Rolex
Att de billiga handlarna på prisjakt inte har klockan i lager eller kan få fram den under överskådlig tid kan du nog gissa hur jag tog reda på* ;)

(* För er som är riktigt korkade. Jag försökte handla av några av dem själv innan jag fick tag på klockan jag nu säljer. Däremot minns jag ej om just guldsmeden i Jönköping var en av dem.)
Om du inte vet säkert är det ganska dumt att smutskasta handlaren.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Om du inte vet säkert är det ganska dumt att smutskasta handlaren.
Om du menar faktumet att de inte har den i lager, att inläggen på prisjakt med 99% sannolikhet är skrivna av samma person, att de påstår sig vara auktoriserade men inte är det och inte har några referenser på forumet alls* så håller jag med om att det är graverande. Men inte för mig utan för handlaren.


* Förutom detta då förstås http://instagram.klocksnack.se/post/123574392307/sveriges-bästa-priser-på-märkesklockor-hittar-ni
 
Senast ändrad:

alfgren

Rolex
2-Faktor
Handla en klocka för 4000kr av en riktig ad, jo det är ju jävligt viktigt. Precis som att köpa en skx hos en ad osv.
Det handlar om att de som säger att de har den 4000:- "märkligt" nog aldrig har den i lager eller ens kan ge något leveransbesked (åtminstone inte när jag försökte). Därav att de inte sätter prisbilden. Om man inte förstår det så tillhör man helt enkelt inte målgruppen för annonsen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det handlar om att de som säger att de har den 4000:- "märkligt" nog aldrig har den i lager eller ens kan ge något leveransbesked (åtminstone inte när jag försökte). Därav att de inte sätter prisbilden. Om man inte förstår det så tillhör man helt enkelt inte målgruppen för annonsen.

Då kan du inte ha försökt speciellt mycket...jag ger dig att de inte hade den i lager, men om man la beställning så säger de att leverans är inom 8 dagar.
Sen att du fortsätter påstå tex att inläggen på Prisjakt "med 99% sannolikhet är skrivna av samma person" utan att du har en aning, är ju bara konstigt.

Men nu lämnar jag Certinan åt sitt öde. Hoppas åtminstone att den som eventuellt kommer att köpa klockan finner den prisvärd.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Härlig fighting spirit i tråden på sista tiden! Den lever ju sitt eget dysfunktionella liv sen starten som var pga en klocka som lagts ut till ca femtontusen över marknadspris. Sedan dess har det inte varit några såna flagranta exempel utan mest hyfsat nya ur som legat runt listpris från handlare och några med högt pris och tveksamma beskrivningar av skick. Så vad fan vill jag säga med detta? Jo, play nice och keep em coming...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp