• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Apansson

Torpare

bjrn

Panerai
2-Faktor
Den är så ovanlig att det inte finns mycket data att gå på. Det begärda priset är satt av sveriges främsta? värderare. Priset på ovanliga Rolex är sjuka, vet inte vad som är rätt pris själv.
Det känns inte surt med en uppgång på 60.000 kr efter att du sålt den.....själv hade jag velat ha 50% i "följerättsprovision" på en sådan prisökning;):p
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Vill man inte köpa den för 180 så köper man den inte för 180. Ganska enkelt. Jag frågade en säljare om en exakt likadan, han ville ha £39,000. Sen använder jag senaste DD-auktionen på phillips som referens. https://www.phillips.com/auctions/auction/CH080115

Är inte diehard att sälja den, utan måste få de pengar jag behöver till nya objekt
¨
Med tanke på vad de få internationella referenser som finns indikerar, undrar man nästan snarare om det inte hade gått att få ut väsentligt mer..
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Apropådaydaten: Att värdera grejer som finns i "typ" ett exemplar är alltid vanskligt. Jag har själv noterat prisskuttet, men som sagt, svårt att veta vilket pris som är mest rätt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det känns inte surt med en uppgång på 60.000 kr efter att du sålt den.....själv hade jag velat ha 50% i "följerättsprovision" på en sådan prisökning;):p

Fast då är det ju bättre att man inte säljer sin klocka...om man inte vill att någon annan ska kunna ta del av en ev prisökning. ;)

För övrigt tycker jag att @Apansson får sälja sin ägodel för vilket pris han vill. Är den rätt prissatt blir den såld, är den fel prissatt blir den inte såld.

Sen kan jag ju tycka att vår kära apa är lite lazy dumbass som inte säljer den på ett internationellt auktionshus med en mer anpassad målgrupp. Men, som sagt, det är ju hans klocka...
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Fast då är det ju bättre att man inte säljer sin klocka...om man inte vill att någon annan ska kunna ta del av en ev prisökning. ;)

För övrigt tycker jag att @Apansson får sälja sin ägodel för vilket pris han vill. Är den rätt prissatt blir den såld, är den fel prissatt blir den inte såld.

Sen kan jag ju tycka att vår kära apa är lite lazy dumbass som inte säljer den på ett internationellt auktionshus med en mer anpassad målgrupp. Men, som sagt, det är ju hans klocka...

Självklart får han sälja till vilket pris han vill. Det tycker jag med!

Det var en diskussion i en annan tråd, där man var för eller emot att pruta när man köpte eller sälja dyrare när man säljer....men den diskussionen vill jag inte ta.....jag tycker bara att det är surt när man avyttrat saker att de stiger i värde, men som sagt det är inget att gråta över....den kunde lika gärna ha sjunkit i pris och då är frågan om man skall dela förlusten.....:rolleyes::) Den diskussionen var aldrig uppe på tapeten i den andra tråden, bara om priserna steg......men oftast får man väl ta ett tapp på saker man köpt. Det är bara gilla läget.
 

Apansson

Torpare
Fast då är det ju bättre att man inte säljer sin klocka...om man inte vill att någon annan ska kunna ta del av en ev prisökning. ;)

För övrigt tycker jag att @Apansson får sälja sin ägodel för vilket pris han vill. Är den rätt prissatt blir den såld, är den fel prissatt blir den inte såld.

Sen kan jag ju tycka att vår kära apa är lite lazy dumbass som inte säljer den på ett internationellt auktionshus med en mer anpassad målgrupp. Men, som sagt, det är ju hans klocka...
Absolut. Som jag skrev i annan tråd så föredrar jag minimum effort. Vi får se vad som händer. :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Hm, det är oerhört sällan jag är ofrivilligt rolig. Kanske borde ha skrivit "internationella exempel" eller "jämförelser" så hade det varit tillräckligt lätt för alla att förstå..
Nejdå. Inga konstigheter öht. Ser inget kul eller fel i din meningsbyggnad. Helt korrekt skulle jag säga när det gäller referenser. Kan inte uttala mig om värdet på apans klocka men känns lite förmätet att kasta in den o denna tråd utan ha ordentligt på fötterna. Cool är den dessutom.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Att skriva ett mail till Christies med åtta rader text och bifoga tre bilder ÄR minimum av effort. Herregud apan, jag kan skriva mailet åt dig. ;)
Problemet är nog helt enkelt att det är för sent att komma in på höstauktionerna så 100k mindre i november känns bättre än 100k mer om några månader. Jag önskar helt enkelt att jag hade det lika gott ställt som ägaren av denna klocka. Det skulle förvåna mig enormt om Kaplans kan leverera ens i närheten av samma peng på en dyr samlarklocka som denna. Dock värt att säga grattis till Kaplans som får in en fin klocka till auktionen även om jag känner mig säker på att man inte har köparunderlaget för att nå ett vettigt pris. De får ju dock ändå lite provision samt ett bra objekt att skylta med så förloraren är dessvärre enbart säljaren. Men som sagt så verkar han ha det gott ställt så priset spelar väl ingen jätteroll i slutändan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp