• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Att skriva ett mail till Christies med åtta rader text och bifoga tre bilder ÄR minimum av effort. Herregud apan, jag kan skriva mailet åt dig. ;)
Grejen är att sen ska det skickas, ta avgifter på förhand och dylikt. Jag vill typ tagga ned på klockorna som sagt, och oavsett vad så lär den inte bli en förlustaffär och jag kommer kunna köpa det jag spanat in och ändå ha typ 70-80tusen mer på fickan än vad jag har nu om jag gör som planerat att sälja båda mina klockor. Jag är rätt nöjd med det. Har dessutom redan gått 37k "plus" på den där hubben. Är nöjd med min klocksväng.
 
Självklart får han sälja till vilket pris han vill. Det tycker jag med!

Det var en diskussion i en annan tråd, där man var för eller emot att pruta när man köpte eller sälja dyrare när man säljer....men den diskussionen vill jag inte ta.....jag tycker bara att det är surt när man avyttrat saker att de stiger i värde, men som sagt det är inget att gråta över....den kunde lika gärna ha sjunkit i pris och då är frågan om man skall dela förlusten.....:rolleyes::) Den diskussionen var aldrig uppe på tapeten i den andra tråden, bara om priserna steg......men oftast får man väl ta ett tapp på saker man köpt. Det är bara gilla läget.
Håller med.
Som jag sa till en (fd) samarbetspartner: När dollarn stiger så grinar du och försämrar du mina villkor. När den sjunker köper du en ny bil.
Som jag ser det så får man ta både upp och nedgång. Har desto svårare för gnäll. Knyt handen i fickan men lär av misstaget och gå vidare.
 
Lämnade in min DD den 11e, den blev klar idag. De ville ha den på kvalitén, men jag är ej nöjd med utropspriset så jag tror inte den kommer få lämna ännu.

Flertalet tiotusingar under vad jag känner/får uppfattning av att den är värd. Man får ett bevakningspris som är lite lägre än utropet. Visserligen lär den gå upp en del på en sån auktion, men jag vill safea upp om jag ska sälja. Gillar ju klockan.

Kaplans har inte varit något tjafs alls.
Då räknade jag helt fel vad gäller kaloriåtgången...
 
Så vad vet ni om hur mycket avgifter de "stora" auktionshusen tar då? @Denke @Per @Gummo @Jens
Ska jag sälja klockan åt dig med bra avans så vill jag ha något för det. Enklast är det att du antingen lyfter luren och ringer dem eller skickar ett mail och hoppas på ett snabbt svar. Du är väl inte tolv år gammal så vi måste göra allt åt dig? Vi har ändå gett dig ganska så många goda råd idag..
 
Mycket tyck och tänk på mitt inlägg märker jag, naturligtvis roligt. Jag vill dock inte att berörda tolkar vad jag skrev som att jag tycker klockan har fel prissättning, det har jag inte kunskap att avgöra, och som det skrevs i tråden - är det rätt pris blir den såld. Jag vart mest nyfiken på utvecklingen av priset och hittade som sagt ingen bättre tråd att stoppa in min fundering i. Ha en fortsatt trevlig helg!
 
Mycket tyck och tänk på mitt inlägg märker jag, naturligtvis roligt. Jag vill dock inte att berörda tolkar vad jag skrev som att jag tycker klockan har fel prissättning, det har jag inte kunskap att avgöra, och som det skrevs i tråden - är det rätt pris blir den såld. Jag vart mest nyfiken på utvecklingen av priset och hittade som sagt ingen bättre tråd att stoppa in min fundering i. Ha en fortsatt trevlig helg!

Märkte det också. Jag vet ens om någon tyckt att klockan skulle ha en galen prissättningen? Men nog har vi fått några svar iaf till ursprungsfrågan även om den kom i skymundan :)
 
Ska jag sälja klockan åt dig med bra avans så vill jag ha något för det. Enklast är det att du antingen lyfter luren och ringer dem eller skickar ett mail och hoppas på ett snabbt svar. Du är väl inte tolv år gammal så vi måste göra allt åt dig? Vi har ändå gett dig ganska så många goda råd idag..
Jag ifrågasatte varför du tycker att det är så enkelt att åka in till stan och ta dig till Kaplans medans lyfta luren alt skicka ett mail är jobbigt och bökigt.



J
För att det är nära och sådär, plus att man inte behöver lägga sin tillit hos fraktbolag m.m. Har mailat några stora auktionshus nu efter alla DESSA PÅHOPP. Kanske är rätt beslut ändå.
 
för att få ut premium får man vända sig till de stora internationella auktionshusen, sist jag sålde något på tex antiquorum tog de 15% och 10% på resten om varan gick över 10k usd, inte så farligt, det kanske har ändrat sig nu för det är några år sedan
 
Christies har auktion i Geneve i november. Kanske går att få med, kollade inte sista inlämningsdatum. Frakt är krångligt o dyrt. Ta en minisemester med något billigt flyg och lämna in den själv.
image.png
 
För att det är nära och sådär, plus att man inte behöver lägga sin tillit hos fraktbolag m.m. Har mailat några stora auktionshus nu efter alla DESSA PÅHOPP. Kanske är rätt beslut ändå.
Stackare! Att behöva vara utsatt för denna nya typ av nätmobbning där folk bryr sig och vill att du ska få så bra betalt som möjligt för en klocka måste vara sjukt jobbigt. Hoppas du mår bra i allt detta. Styrkekram!
 
Nyss nämnd några rader upp, men den länken fungerar inte? Förklara för mig vad som händer för det är väl samma klocka och försäljare men med två annonser varav den ena är borta?
Vet ingenting, men saftigt är priset i alla fall. Rimligt vore att plocka bort en 10 tusen på priset(kanske lite väl aggressivt iofs, ber om ursäkt då).
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp