• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Solklart marknaden som avgör förstås, men den här tråden kan ju vara en bra hjälp på vägen om man känner sig osäker på ett pris. Ligger ngn 1 kr över marknadspris så hamnar ju klockan obönhörligen här :). Har dock svårt att förstå att ngn blir upprörd över ett för högt pris. Är ju bara att låta bli att köpa eller lägga ett bud man tycker är rimligt. Bra tråd och forum hursomhelst.
Men då kan man väl bara undvika den här tråden? Det måtte ju vara ett tämligen medvetet val att ta del av kritiken när man ändå gått in här :) Upprörda kommentarer tycks väl bara ha uppstått när säljaren trots välgrundad kritik bara slår ifrån sig.

Annars är det ju lite som att gå in i Tudortråden och skriva "neeej diskuterar ni Tudor här, det vill jag inte" över det hela :D
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Men då kan man väl bara undvika den här tråden? Det måtte ju vara ett tämligen medvetet val att ta del av kritiken när man ändå gått in här :) Upprörda kommentarer tycks väl bara ha uppstått när säljaren trots välgrundad kritik bara slår ifrån sig.
Varför skulle man undvika tråden? Att säljare som sätter högt pris slår ifrån sig och blir upprörda är ju lika underhållande som att tyckare blir upprörda när en klocka är "för dyr". Står fast vid att tråden fyller en funktion (förutom underhållningsvärdet då förstås).
Förstår inte riktigt vad du menar med Tudor tråden. Du kanske trodde jag var sarkastisk? Nej jag tycker tråden är bra som vägledning om man funderar över ett pris. Bara förundrad över känslosvallen.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Varför skulle man undvika tråden? Att säljare som sätter högt pris slår ifrån sig och blir upprörda är ju lika underhållande som att tyckare blir upprörda när en klocka är "för dyr". Står fast vid att tråden fyller en funktion (förutom underhållningsvärdet då förstås).
Förstår inte riktigt vad du menar med Tudor tråden. Du kanske trodde jag var sarkastisk? Nej jag tycker tråden är bra som vägledning om man funderar över ett pris. Bara förundrad över känslosvallen.
Nej men såklart ska man ju även kunna komma in i en sån här tråd och kritisera trådsyftet etc. också om man nu vill det, det är ju det man har ett forum till, menade bara att man ju inte kan bli förvånad över trådens innehåll men förstår nu att det inte var så du menade :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Nej men såklart ska man ju även kunna komma in i en sån här tråd och kritisera trådsyftet etc. också om man nu vill det, det är ju det man har ett forum till, menade bara att man ju inte kan bli förvånad över trådens innehåll men förstår nu att det inte var så du menade :)
Gillar tråden då den är poesi (enda jag följer förutom den eminenta Seiko tråden) därför engagerade jag mig. Har för länge sedan upphört att bli förvånad över ngt, men kritik och debatt är alltid bra så får hålla med dig tror jag.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Scrollar man vidare bland kommentarerna så ser man även detta...

image.jpg
 

JAH42

Friends of KS
Den här tråden får mig att tänka på låten "Långnästa mydighetspersoners shuffel" av Eddie Meduza.
Finns på Spotify, ständigt aktuell.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp