• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ScubaKing

Audemars
Finns fruktansvärt mycket överprissatta klockor på K&S här på Klocksnack. Ofta är det samma personer som lägger ut dem med. Många äldre som kallas vintage som är i skräp-skick och ligger osålda i oändlighet. Tror man har större chans att göra bra köp prismässigt på Tradera och Blocket än på K&S. Dock säkrare att köpa här genom forumet.

Sedan samma sak med dessa försäljare som bumpar sina annonser med klockor som är begagnade men kostar mer än vad vi betalar i nypris efter prisavdrag hos AD.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Finns fruktansvärt mycket överprissatta klockor på K&S här på Klocksnack. Ofta är det samma personer som lägger ut dem med. Många äldre som kallas vintage som är i skräp-skick och ligger osålda i oändlighet. Tror man har större chans att göra bra köp prismässigt på Tradera och Blocket än på K&S. Dock säkrare att köpa här genom forumet.

Sedan samma sak med dessa försäljare som bumpar sina annonser med klockor som är begagnade men kostar mer än vad vi betalar i nypris efter prisavdrag hos AD.
Håller med! Förr blev man sugen på flera klockor dagligen, men nu är det sällan man får köpsug. Hänger väl även ihop med att begagnatpriserna har gått upp på t ex Rolex, Heuer, Omega, Tudor, men ofta kan man hitta klockor 10-20 % billigare hos Chrono24 säljare i t ex Italien.
 
P

Philippe Stern

Guest
Det lustiga är ju folk som har köpt sina klockor från en gråhandlare, som sedan sätter priset efter de svenska riktpriserna. Båda vet ju att priset är bättre utomlands. Vem försöker säljaren lura?
Du är lustig. Om man säljer klockan i Sverige så bör man väl ha svenska riktpriser som referens. Vad annars? Ditt alternativ till begagnat är ju att kliva in till en AD och köpa nytt. Nej, förresten. Du gillar ju gråhandlare och online. Nej, du kan inte jämföra med turken som har pizzan på hörnet där du bor som säljer Coca-Cola i glas från 2-liters flaskor från Polen.
 

ScubaKing

Audemars
Du är lustig. Om man säljer klockan i Sverige så bör man väl ha svenska riktpriser som referens. Vad annars? Ditt alternativ till begagnat är ju att kliva in till en AD och köpa nytt. Nej, förresten. Du gillar ju gråhandlare och online. Nej, du kan inte jämföra med turken som har pizzan på hörnet där du bor som säljer Coca-Cola i glas från 2-liters flaskor från Polen.

Jag gillar gråhandlare och online, något fel med det?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nej, inte om man inte snikat till sig en plats på eventet hos Rob. Har utländsk gäst att ta hand om imorgon. Annars så hade jag ficktjuvat KenKuns entrébiljett i vimlet på Drottninggatan.
@Spencer66 erbjöd ju en plats åt dig, synd att du inte joinar. Hade varit intressant att få se om du är lika trollig i verkligheten, förmodligen inte. Man vågar oftast mer när man gömmer sig bakom ett alias ;)

Godnatt!
 
P

Philippe Stern

Guest
@Spencer66 erbjöd ju en plats åt dig, synd att du inte joinar. Hade varit intressant att få se om du är lika trollig i verkligheten, förmodligen inte. Man vågar oftast mer när man gömmer sig bakom ett alias ;)

Godnatt!
Trodde du hade ignorerat mig. Där ser man. Curiosity killed the cat. Nej, det är många avskyr mig i verkligheten också. De senaste som sagt att de älskar mig är min fru och Anders Timell. Två tokstollar. Inga att lita på. Trodde Spencer bjöd med mig till fredagsbönen. Upptagen då också. Men på sätt och vis kommer jag att närvara: Fantomen har tusen ögon och tusen öron.
 
L

LadyA

Guest
Nej, inte om man inte snikat till sig en plats på eventet hos Rob. Har utländsk gäst att ta hand om imorgon. Annars så hade jag ficktjuvat KenKuns entrébiljett i vimlet på Drottninggatan.

Haha du tjuvade ju redan åt dig en biljett :D I början av den tråden när det enda som krävdes var att svara snabbt knep du ett plats. Fastän du senare har skrivit att du visste att du var upptagen och inte kunde gå. Lite onödigt...
 

Apansson

Torpare
Trodde du hade ignorerat mig. Där ser man. Curiosity killed the cat. Nej, det är många avskyr mig i verkligheten också. De senaste som sagt att de älskar mig är min fru och Anders Timell. Två tokstollar. Inga att lita på. Trodde Spencer bjöd med mig till fredagsbönen. Upptagen då också. Men på sätt och vis kommer jag att närvara: Fantomen har tusen ögon och tusen öron.
På något sätt börjar jag gilla dig nu. Du är nu mer uppenbart bara ett busfrö än en idiot. Bra utveckling Flipster!
 
P

Philippe Stern

Guest
Haha du tjuvade ju redan åt dig en biljett. Du är fan bäst :D I början av den tråden när det enda som krävdes var att svara snabbt knep du ett plats. Fastän du senare har skrivit att du visste att du var upptagen och inte kunde gå. Lite onödigt....
Nja. Du har fel. Jag gjorde ett litet trick och skrev in mitt namn på listan i den citerade texten. Ungefär som ovan där du skriver att jag är bäst. Om du går tillbaka så ser du att jag inte svarat först. Magic!
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Möjligtvis fel tråd men vad gör man inte för att stilla sin nyfikenhet. Är prisutvecklingen på rolex så våldsam att det nya priset är motiverat?

https://klocksnack.se/threads/rolex-daydate-18038-degradee-stella-med-briljanter.21699/

Vs

https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-18038-degradee-vignette-med-diamanter.45017/
Greed is good? :D

Nej, jag ska inte uttala mig om något av priserna för jag har ingen aning om vilket som är mer eller mindre "rätt" Men vill gärna veta om 50% prisökning på så kort tid är försvarbart och i så fall varför? Kanske har @Aurum mer kunskap om klockan och prisutveckling?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Greed is good? :D

Nej, jag ska inte uttala mig om något av priserna för jag har ingen aning om vilket som är mer eller mindre "rätt" Men vill gärna veta om 50% prisökning på så kort tid är försvarbart och i så fall varför? Kanske har @Aurum mer kunskap om klockan och prisutveckling?
Den är så ovanlig att det inte finns mycket data att gå på. Det begärda priset är satt av sveriges främsta? värderare. Priset på ovanliga Rolex är sjuka, vet inte vad som är rätt pris själv.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp