• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

virrooo

Audemars
2-Faktor
Kanske inte rätt tråd men är det här en Wideboy tavla? :S https://klocksnack.se/threads/dd-sub.46751/

hmm, ja rätt smala "wide boy"-markörer :p

Just, den där skulle inte jag kalla wide boy. Helt vanliga stavindex är det väl? Har haft wide boy och den såg inte ut sådär.

@axell

Obs, lägger ingen värdering i huruvida det är WB eller ej, men vissa andra har synpunkter.
 

Weberg

Audemars
Vitbalansen? Har aldrig sett vitbalansen sticka på det viset. Alla färger är hyfsat korrekt återgivna, till och med nyanser och skuggorna på loggan. Förstorar man bilden och justerar högdagrar ser det snarare ut som om någon pillat bort loggan (skrapmärken över sekundvisaren?). Dessutom ska väl texten vara i samma kulör som loggan? Om inte tavlan är repaintad av Stevie Wonder vill säga... Jag kan ha fel, och jag är glad om jag har det, men jag väntar fortfarande på en bättre bild. Säljer man Rolex-klockor för sammanlagt 70' här på KS får man vara beredd på relevanta frågor som hör till annonsen.
PS. Till saken hör också att Axel försökt köpa en ny tavla till sin Day-Date två gånger här på forumet.

IMG_1326.JPG
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vitbalansen? Har aldrig sett vitbalansen sticka på det viset. Alla färger är hyfsat korrekt återgivna, till och med nyanser och skuggorna på loggan. Förstorar man bilden och justerar högdagrar ser det snarare ut som om någon pillat bort loggan (skrapmärken över sekundvisaren?). Dessutom ska väl texten vara i samma kulör som loggan? Om inte tavlan är repaintad av Stevie Wonder vill säga... Jag kan ha fel, och jag är glad om jag har det, men jag väntar fortfarande på en bättre bild. Säljer man Rolex-klockor för sammanlagt 70' här på KS får man vara beredd på relevanta frågor som hör till annonsen.
PS. Till saken hör också att Axel försökt köpa en ny tavla till sin Day-Date två gånger här på forumet.

IMG_1326.JPG

Tack!!
Egentligen bara gällande att vitbalansen skulle kunna spöka till det där. Möjligen överexponering, men då inget annat är knasigt exponerat så förefaller det osannolikt!
 

axell

Omega
@Weberg Jag är beredd på allt. Jag var beredd på att du skulle forska, så jag tog ett par bilder som du kan få fortsätta forska på. Svara PM så ger jag dig jobb. ;-)
 

axell

Omega
Jag är knappast någon Rolexexpert men vissa av Rolex gamla tavlor är ju inte direkt kända för att vara beständiga.

Synd att du raderade bilderna i annonsen. När man drar tillbaka en annons så ska den lämnas som den är, enbart rubriken ska ändras till "tillbakadragen".

Det visste jag inte.. Jag lär mig något nytt varje dag, tack! :)
Det kommer upp en ny annons när jag har fått tillbaka klockan. Behöver ju ändå gå till botten med det här med WB eller ej. Lika bra att byta till svenskt daghjul också så inte folk tror att bef. Språk är något hittepå-språk.

Då får jag hoppas att alla självutnämnda rolexexperter inte skrämmer iväg köpare pga EN halvrisig bild toppat med nåt instagram filter.
 

ozzyozzy

Cartier
Det visste jag inte.. Jag lär mig något nytt varje dag, tack! :)
Det kommer upp en ny annons när jag har fått tillbaka klockan. Behöver ju ändå gå till botten med det här med WB eller ej. Lika bra att byta till svenskt daghjul också så inte folk tror att bef. Språk är något hittepå-språk.

Då får jag hoppas att alla självutnämnda rolexexperter inte skrämmer iväg köpare pga EN halvrisig bild toppat med nåt instagram filter.
Det skrämmer nog bort fler att du tar bort annonsen istället för att lägga upp nya bilder...
 

axell

Omega
Det skrämmer nog bort fler att du tar bort annonsen istället för att lägga upp nya bilder...


De intressenter som har velat ha fler bilder har fått det. Jag har inga ambitioner att dundra upp en orgie av bilder för att göra någon eller några som inte ens är intresserade av att köpa klockan glada.

Jag visste ej hur jag skulle "dra tillbaka" annonsen på annat sätt än att ta bort den. Yonsson upplyste mig om detta så nu är jag införstådd i det iaf. :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det visste jag inte.. Jag lär mig något nytt varje dag, tack! :)
Det kommer upp en ny annons när jag har fått tillbaka klockan. Behöver ju ändå gå till botten med det här med WB eller ej. Lika bra att byta till svenskt daghjul också så inte folk tror att bef. Språk är något hittepå-språk.

Då får jag hoppas att alla självutnämnda rolexexperter inte skrämmer iväg köpare pga EN halvrisig bild toppat med nåt instagram filter.
Att det inte är en wideboy gör inte så mycket. Har inte uppfattat det som mer eftertraktat.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Många självutnämnda experter på forumet är faktiskt väldigt duktiga. Men i det här fallet blev till och med jag fundersam.
Det visste jag inte.. Jag lär mig något nytt varje dag, tack! :)
Det kommer upp en ny annons när jag har fått tillbaka klockan. Behöver ju ändå gå till botten med det här med WB eller ej. Lika bra att byta till svenskt daghjul också så inte folk tror att bef. Språk är något hittepå-språk.

Då får jag hoppas att alla självutnämnda rolexexperter inte skrämmer iväg köpare pga EN halvrisig bild toppat med nåt instagram filter.
 

axell

Omega
Många självutnämnda experter på forumet är faktiskt väldigt duktiga. Men i det här fallet blev till och med jag fundersam.

Det vet jag att dem är och jag lyssnar gärna och ödmjukt på de som faktiskt är kunniga. Men det finns undantag. Och tyvärr ledde dessa undantag till att jag, helt obefogat, framstod som oseriös.

Men som sagt är någon intresserad av klockan så har jag så sjukt många och fräscha wristshots, det lovar jag. ;-)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Det vet jag att dem är och jag lyssnar gärna och ödmjukt på de som faktiskt är kunniga. Men det finns undantag. Och tyvärr ledde dessa undantag till att jag, helt obefogat, framstod som oseriös.

Men som sagt är någon intresserad av klockan så har jag så sjukt många och fräscha wristshots, det lovar jag. ;-)
Kan du inte lägga upp några? Skulle vara kul att se hur tavlan kan se ut i olika vinklar och ljus! :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp