• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

virrooo

Audemars
2-Faktor
Är dåligt insatt i modellen men mig veterligen har inte så nya Tudors sålts med Rolexlänk.


Länken i sig är säkert värd mer separat men nu sälja ju klockan som ett paket och eftersom klockan inte säljs med korrekt länk och därmed inte är fullset skadar det såklart värdet jämfört med en full set.

(Förutsatt att jag har rätt angående länken).
Helt enig!
 

marw

Panerai
2-Faktor
Tycker inte 20kr för ett par bandstift av tveksam kvalité är så farligt om det nu är vad man behöver och inte vill krångla med leverans mm. Tycker @natovintage ska auktionera ut ett antal till föremån för BCF för syndernas förlåtelse, de blir en intressant tråd!
Jag vill istället nominera @Torsten med sin TAG som har ett förvånande högt pris, att köpa den för 38k är att gå på en rejäl mina och den tillhör de värsta krämarfasoner då Torsten rimligtvis måste betalt 38k eller mindre hos svensk AD för den ny, om inte beklagar jag. Att lyckas köpa denna till fullpris hos svensk AD är i det närmaste en bedrift. Uret har den i lager för 36k och kan man tänka sig ngt så exotiskt som en tysk handlare så hittar ni den för 31k.
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-carrera-calibre-1887-automatic-chronograph-43-mm.47441/
 
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag vill istället nominera @Torsten med sin TAG som har ett förvånande högt pris, att köpa den för 38k är att gå på en rejäl mina och den tillhör de värsta krämarfasoner då Torsten rimligtvis måste betalt 38k eller mindre hos svensk AD för den ny, om inte beklagar jag. Att lyckas köpa denna till fullpris hos svensk AD är i det närmaste en bedrift. Uret har den i lager för 36k och kan man tänka sig ngt så exotiskt som en tysk handlare så hittar ni den för 31k.
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-carrera-calibre-1887-automatic-chronograph-43-mm.47441/
Man måste börja någonstans ;)
Självklart har en seriös spekulant prutmån men det tar vi via PM.

Tackar för reklamen! :D
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tudor från -93 med Rolexlänk?
Kanske är för sent?
Jag tror det, min kom på tudorlänk. Nu tror jag ju iofs att rolexlänken är värd mer, men den borde inte komma orginal. Någon annan vet säkert bättre än mig här.
Jag har en Sub från -97 som kom på Rolexlänk. Tudor/Rolex var sällan konsekventa.
Nu köpte jag den inte ny, men jag visade upp den hos Mikael (chef klockor på Kaplans) som sa att den mycket väl kunde vara orginal med Rolexlänk (93150).
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag har en Sub från -97 som kom på Rolexlänk. Tudor/Rolex var sällan konsekventa.
Nu köpte jag den inte ny, men jag visade upp den hos Mikael (chef klockor på Kaplans) som sa att den mycket väl kunde vara orginal med Rolexlänk (93150).
Hm, min flinga kom visserligen på en vikt 9315 från rolex. Där har jag iofs svårt att veta om länken bytts ut eller om den kom så orginal. Det verkar ha groggats friskt hos både Rolex, Tudor och andra tillverkare med tanke på inkonsekvensen (och kanske inkontinensen?Lite random, men jag fick feeling) när det kommer till delar! Jag har dock aldrig sett en tudor-krono med rolexlänk, det är därför jag är tveksam.
 

Ruben

Rolex
Är dåligt insatt i modellen men mig veterligen har inte så nya Tudors sålts med Rolexlänk.


Länken i sig är säkert värd mer separat men nu sälja ju klockan som ett paket och eftersom klockan inte säljs med korrekt länk och därmed inte är fullset skadar det såklart värdet jämfört med en full set.

(Förutsatt att jag har rätt angående länken).

Många utav bigblocken har Rolexlänk, rolexmärkt krona och boetlock oavsett om dem är tillverkade på 80 eller 90 tal.
Det förekommer även på den nyare varianten (792X0) fram till 96~ det är dock inte lika vanligt med Rolex delar på dessa som på bigblocken (791X0)
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Tycker inte 20kr för ett par bandstift av tveksam kvalité är så farligt om det nu är vad man behöver och inte vill krångla med leverans mm. Tycker @natovintage ska auktionera ut ett antal till föremål för BCF för syndernas förlåtelse, de blir en intressant tråd!
Jag vill istället nominera @Torsten med sin TAG som har ett förvånande högt pris, att köpa den för 38k är att gå på en rejäl mina och den tillhör de värsta krämarfasoner då Torsten rimligtvis måste betalt 38k eller mindre hos svensk AD för den ny, om inte beklagar jag. Att lyckas köpa denna till fullpris hos svensk AD är i det närmaste en bedrift. Uret har den i lager för 36k och kan man tänka sig ngt så exotiskt som en tysk handlare så hittar ni den för 31k.
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-carrera-calibre-1887-automatic-chronograph-43-mm.47441/
Tack! Får göra det snart som önskat! Tack igen! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Många utav bigblocken har Rolexlänk, rolexmärkt krona och boetlock oavsett om dem är tillverkade på 80 eller 90 tal.
Det förekommer även på den nyare varianten (792X0) fram till 96~ det är dock inte lika vanligt med Rolex delar på dessa som på bigblocken (791X0)
@acce1999 ? Big block från 1993 med Rolexmärkt 78360... ?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en Sub från -97 som kom på Rolexlänk. Tudor/Rolex var sällan konsekventa.
Nu köpte jag den inte ny, men jag visade upp den hos Mikael (chef klockor på Kaplans) som sa att den mycket väl kunde vara orginal med Rolexlänk (93150).
Mikael kanske är kung på Tudor men när jag gjorde min research angående min Tudorsub så framkom det att de inte såldes med Rolexlänk. Länkarna gick ju dock att köpa lösa så det gick säkert att "uppgradera" hos vissa handlare.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Runt 20k. Säg 25k då. Nya går för 30 på c24, som du använder som riktpris. Men detta är KS.
Tag är svårsålt, och tappar mycket vid nyköp därav stor prutmån.
Denna tråden i all ära, men allvarligt, "detta är KS"? Så bara för att man säljer en klocka på KS så måste den ligga ett par tusen under det billigaste på Chrono24? Skärp dig. Klockan är värd det någon betalar för den och jag lovar att någon skulle kunna tänka sig att ge 30k eller över för en F2F affär inomlands.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Denna tråden i all ära, men allvarligt, "detta är KS"? Så bara för att man säljer en klocka på KS så måste den ligga ett par tusen under det billigaste på Chrono24? Skärp dig. Klockan är värd det någon betalar för den och jag lovar att någon skulle kunna tänka sig att ge 30k eller över för en F2F affär inomlands.
TAG tappar otroligt mycket i pris (mer i Sverige än internationellt, spec på KS) eftersom det inte är ett eftertraktat märke, så är det. Att köpa en TAG till listpriset är som att köpa en bil, så fort du går ut med den ur butiken har den tappat rejält i värde.

Men får han 30' för den, grattis i förskott får jag väl säga.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mikael Wallhagen, Kaplans klockchef och Antikrundan klockexpert är kung på Tudor, men @yonsson är president! :D
Har ju hela tiden hävdat att jag inte vet. Har kungen sagt att de kan säljas på det viset så stämmer det säkert. Säljaren kan ju jämföra Clasp code med serienummer på boetten och se om det någorlunda stämmer om han är intresserad av att veta ännu mer säkert.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Denna tråden i all ära, men allvarligt, "detta är KS"? Så bara för att man säljer en klocka på KS så måste den ligga ett par tusen under det billigaste på Chrono24? Skärp dig. Klockan är värd det någon betalar för den och jag lovar att någon skulle kunna tänka sig att ge 30k eller över för en F2F affär inomlands.
Förhoppningsvis läser denne "någon" den här tråden så att den affären kan avstyras. Är man beredd att betala drygt 30k för den begagnade Tagen på KS så är det bara att bege sig mot AD och diskutera priset på ett trevligt sätt så blir nog inte mellanskillnaden mycket att tala om.
Men ok för försäljningspris 30k. 38? Skulle inte betala 38k för en ny hos AD om jag var på jakt!
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp