• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den kan mycket väl ha varit ute på turné innan den hamnade där den är nu. Det enda rätta är i alla fall att lägga locket på annonsen & uppdatera den med korrekt information.

Då det inte är första gången du figurerar i den här tråden kan det nog finnas en poäng med att du ser över dina annonsbeskrivningar och eventuellt även prisbild, @tedlapidus

Att inte beskriva felen som påpekas ovan i annonstext är fan inte ok, tycker jag.
Nyare medlemmar som tror KS köp &sälj är en ok köpkanal ska inte behöva ha fel.

Den kan mycket väl ha varit ute på turné innan den hamnade där den är nu. Det enda rätta är i alla fall att lägga locket på annonsen & uppdatera den med korrekt information.

Tveksamt om den kan ha vart på speciellt mycket turné efter Gripenbro. Mailade nämligen själv på den där för bara en sisådär Max två månadersen och då fanns den kvar hos gripenbro med guldbezeln osv.

Länken är ju såklart ett plus, om den är något att ha. Men prishöjningen var inte dålig, haha.

Det skiljer ju bara 3 lax från det ursprungliga priset från gripenbro. Är det så mycket när länken ingår?

Det skiljer ju bara 3 lax från det ursprungliga priset från gripenbro. Är det så mycket när länken ingår?
Det får marknaden avgöra helt enkelt. Jag reagerade aldrig på prissättningen utan på att klockan inte beskrivs för vad den faktiskt är.

Klocksnack är en bra kanal för inköp & som någon skrev ovan ska man kunna känna sig trygg i att handla här utan risken att gå på en nit, även som novis.

Det får marknaden avgöra helt enkelt. Jag reagerade aldrig på prissättningen utan på att klockan inte beskrivs för vad den faktiskt är.

Klocksnack är en bra kanal för inköp & som någon skrev ovan ska man kunna känna sig trygg i att handla här utan risken att gå på en nit, även som novis.

Det är klart att beskrivningen ska vara riktig. Men det är ju fri prissättning och jag reagerade inte heller särskilt över priset men jag reagerade när någon ansåg att det vara bedrägligt dyrt. För det är det inte.

Det är klart att beskrivningen ska vara riktig. Men det är ju fri prissättning och jag reagerade inte heller särskilt över priset men jag reagerade när någon ansåg att det vara bedrägligt dyrt. För det är det inte.
Du tycker alltså att en härjad GMT med okänd servicehistorik, fel bezel, skadad tavla, fel länk(?) och fel visare är värd 52.000:- i skrivande stund?

Du tycker alltså att en härjad GMT med okänd servicehistorik, fel bezel, skadad tavla, fel länk(?) och fel visare är värd 52.000:- i skrivande stund?

Allting är relativt. Ska jag köpa en ny bil för 500 000 och säljaren vill ha 550 000 så kommer jag inte tycka att han är en tjuv.

Det är väl min uppgift som köpare att se till att köpa något som jag har råd med och som jag vill ha. Att jag sedan vill köpa för så lite pengar som möjligt är lika förståeligt som att den som säljer vill ha så bra betalt som möjligt. Att använda ett forum som referens till vad saker ska och inte ska kosta är farligt då man inte vet vem någon som postar faktiskt är. (Ja, jag vet att ni kan mycket ni som kan och Att några utav er känner varandra privat.)

Tråden borde heta "stämmer denna klocka?". Prisreferenser finns det gott om via google och där kanske man ska spendera lite tid innan man köper en klocka i den högre prisklassen. Inte bara för prisets skull..

:)

Allting är relativt. Ska jag köpa en ny bil för 500 000 och säljaren vill ha 550 000 så kommer jag inte tycka att han är en tjuv.

Det är väl min uppgift som köpare att se till att köpa något som jag har råd med och som jag vill ha. Att jag sedan vill köpa för så lite pengar som möjligt är lika förståeligt som att den som säljer vill ha så bra betalt som möjligt. Att använda ett forum som referens till vad saker ska och inte ska kosta är farligt då man inte vet vem någon som postar faktiskt är. (Ja, jag vet att ni kan mycket ni som kan och Att några utav er känner varandra privat.)

Tråden borde heta "stämmer denna klocka?". Prisreferenser finns det gott om via google och där kanske man ska spendera lite tid innan man köper en klocka i den högre prisklassen. Inte bara för prisets skull..

:)

I detta fall är det som att sälja en Porsche turbo och sedan har man avlägsnat turbon och skriver att ny insprutning ingår. Jag skulle vilja påstå att det är lite bedrägligt.

hej
när jag försökt byta in den nya inserten till den guld bezel
lyckades jag böja guld bezelen ordentling så var den inte bruckbar då sålde jag den vidare som skrot guld
till tavex för 1142kr 4,8 gr

hej
när jag försökt byta in den nya inserten till den guld bezel
lyckades jag böja guld bezelen ordentling så var den inte bruckbar då sålde jag den vidare som skrot guld
till tavex för 1142kr 4,8 gr
Hadexju inte skadat att nämna det i annonsen då. Som sagt priset får man sätta vad man vill men beskrivning av vad man faktiskt köper bör vara god, särskilt på KS vill man blåsa folk är det väl bättre att göra det på blocket eller tradera alt ebay.

Bara en tanke från mig som fortfarande är okunnig på klockor men uppskattar KS av just den anledningen att det känns lite mer juste än ovan nämnda kanaler.

Värt att notera att bezelinlägget är aftermarket. Är stålbezelen och visarna också fake?

Spontant så är guldvisare med röd GMT-hand fel men kollade inte så noga så den kanske var stål och bara fel? Har ägaren fimpat guldbezelen och har ett aftermarketinlägg så är det väl inte långt borta att tro att hela bezelen är fake.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp