• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man ska nog veta vad man gör innan man köper ett sånt vrak. Visare och inlägg är konstaterat skräp, länken är minst fel, bezelen är högst tveksam. Om man inte är skrotsamlare själv så är det ett hyfsat projekt att ens få ihop den. Och då vet vi inte ens om resten av delarna är rätt. Jag skulle verkligen inte rekommendera någon att köpa det där om det inte bara var tänkt att slakta. Och är det syftet så är priset för högt anyway iom det är ganska så svårsålda delar som är värderade väldigt nära marknadspris..

Jag hade kanske förstått det om det var en galet fin boett eller någon rare referens. Som det är nu så ser det bara ut som något som en full urmakare skapat när denne gått igenom partslådan med målet att få ihop något som liknar en klocka.

Eller vi säger så här.
Om han varit helt tydlig i sin beskrivning tycker du den skulle ha hamnat i denna tråden?
Fattar inte vad du håller på med. Ted... är ju för fan anledningen till att denna tråd startades från första början, på den annonsen sänkte han priset med 15 papp, denna gång sänkte han med cirka 10 vid påpekande. Killen är på min shitlist sedan länge för att han konsekvent gör fulingar. Om hans annons hade hört hemma här ifall han hade gjort rätt från början? Väldigt märklig fråga måste jag säga.

Fattar inte vad du håller på med. Ted... är ju för fan anledningen till att denna tråd startades från första början, på den annonsen sänkte han priset med 15 papp, denna gång sänkte han med cirka 10 vid påpekande. Killen är på min shitlist sedan länge för att han konsekvent gör fulingar. Om hans annons hade hört hemma här ifall han hade gjort rätt från början? Väldigt märklig fråga måste jag säga.
Hur kan du komma ihåg vem som var orsaken till att denna tråd startades? Weird. :)

Det bästa är väl att det aldrig är returrätt fastän kvalisorten på det som säljs är som den är.. Känns schysst när hälften av delarna är äkta. Iofs kan jag förstå att han inte vill ta igen sakerna men frågan är då om ett entusiastforum är rätt kanal..

Det stora problemet är väl att klockan har en massa aftermarket-delar? Vem som kan köpa billig bezel från skrothandlare i Diamond district känns klart mindre
relevant..

En av de mer kunniga skrothandlarna tom Eric KU har lärt sig ett och annat av buckley under åren

Hans vad om texas tavlor står sig fortfarande

tycker bara att det är ganska nedlåtande att kalla honom för skrothandlare, han är duktig på vintage rolex och har haft bra mkt mer klockor i händerna än många andra handlare som samlare

google experter finns det gott om men folk som sett sakerna i verkligheten är det betydligt färre med

tycker bara att det är ganska nedlåtande att kalla honom för skrothandlare, han är duktig på vintage rolex och har haft bra mkt mer klockor i händerna än många andra handlare som samlare

google experter finns det gott om men folk som sett sakerna i verkligheten är det betydligt färre med
Var inte menat som något negativt. Handlarna i diamond district äger väl klockorna i genomsnitt i några timmar. Bara köp/sälj.. Sen så har han delar till förbannelse så därav uttrycket. Han är ju inte direkt en premiumhandlare utan han säljer all möjlig kvalitet där volym är prio. Förmodligen en väldigt bra business.

Reagerade på det också, ser på dom första fotona ut som mindre kratrar vid bandstifthålen. Kan det vara fotograferingen som spelar en ett spratt?
Jo, bilderna kan förstärka effekten men ingen rök utan eld. Kombon av dåliga bilder, hålen och säljare gör att varningsklockorna ringer. Den som kan sina GMT's och inte ryggar för oseriösa säljare bör åtminstone begära bättre bilder eller klämma på klockan irl.
BTW. Annonsen saknar även returpolicy

Var inte menat som något negativt. Handlarna i diamond district äger väl klockorna i genomsnitt i några timmar. Bara köp/sälj.. Sen så har han delar till förbannelse så därav uttrycket. Han är ju inte direkt en premiumhandlare utan han säljer all möjlig kvalitet där volym är prio. Förmodligen en väldigt bra business.

finns väl ingen handlare oavsett nivån som inte säljer skrot, skillnaden är väl att gubbar som bla don duffe, buckley och några flera inte skruvar och polerar skrotet
för det är jag rätt säker på att premiumhandlarna gör även med de orörda/opolerade klockorna

finns väl ingen handlare oavsett nivån som inte säljer skrot, skillnaden är väl att gubbar som bla don duffe, buckley och några flera inte skruvar och polerar skrotet
för det är jag rätt säker på att premiumhandlarna gör även med de orörda/opolerade klockorna
Klart de gör. De får ju dock ihop rätt bra kvalitet till slut. :)

Fast då föredrar jag att köpa grejorna från dem, än premium franken oavsett om delarna är korrekta för tidsperioden
Well.. Huvudsaken är att grejerna är fina. Väldigt sällan det sker från de du nämner då de oftast hellre säljer billigt än bra iom det handlar om omsättning snarare än marginal för dem. Don har bra saker nu och då men de du nämner köper/säljer mycket med Shear, Ku och gossarna också när de väl har bra prylar. Beroende på vilka kunder de har så profilerar de sig på olika grejer. Inget konstigt alls.

Man ska bara vara medveten om att de flesta dealers sminkar det mesta för att kräma ut så mycket som möjligt. Vet man om det så blir man inte besviken.

Jag håller med dig till 100%, yonsson. Tedlapidus lurar konsekvent sina kunder med felaktiga beskrivningar, överpriser och tveksamma objekt överlag. Jag har följt honom, främst på Tradera, i över 10 år nu och det är ytterst sällan han har haft någon annons som i mina ögon verkat ärlig.

Vänligen
Forumets undersköterska

Jag håller med dig till 100%, yonsson. Tedlapidus lurar konsekvent sina kunder med felaktiga beskrivningar, överpriser och tveksamma objekt överlag. Jag har följt honom, främst på Tradera, i över 10 år nu och det är ytterst sällan han har haft någon annons som i mina ögon verkat ärlig.

Vänligen
Forumets undersköterska

Vad heter han på Tradera?

Vänligen
Forumets undersköterska
Hur man kan köpa en lyxartikel, som ju en klocka är, av en person som har sämre meningsuppbyggnad och stavning än en normalbegåvad tolvåring är för mig helt ofattbart. Redan där borde ju varningsklockorna ringa kan man tycka.

Hur man kan köpa en lyxartikel, som ju en klocka är, av en person som har sämre meningsuppbyggnad och stavning än en normalbegåvad tolvåring är för mig helt ofattbart. Redan där borde ju varningsklockorna ringa kan man tycka.
Så har jag också alltid tänkt förut men jag tror kanske att man måste omvärdera.. Nuförtiden har ju inte alla svenskar svenska som modersmål och då är det ju kanske inte så lätt för dem att skriva 100% rätt..

Vänligen
Forumets undersköterska

Om det nu stämmer det du skriver, borde han verkligen tillåtas att sälja på KS? Kanske något för admin att titta närmare på om köp&sälj ska vara en fristad från lurendrejare.

Personligen har jag alldeles för dålig kunskap för att ha en åsikt, men om nu flertalet väldigt erfarna forummedlemmar tycker att det luktar skunk så bör det vara något att granska då han uppenbarligen får saker sålda.

EDIT: @Denke @Spencer66 @daviden

Senast ändrad:
Om det nu stämmer det du skriver, borde han verkligen tillåtas att sälja på KS? Kanske något för admin att titta närmare på om köp&sälj ska vara en fristad från lurendrejare.

Personligen har jag alldeles för dålig kunskap för att ha en åsikt, men om nu flertalet väldigt erfarna forummedlemmar tycker att det luktar skunk så bör det vara något att granska då han uppenbarligen får saker sålda.
+1 På den. Har tänkt att skriva ngt liknande men inte fått tummen ur. Tagga ngn av admins.
Ngn som vet om ngn någonsin har blivit "bannad"?
Det är ju bra med högt i tak. Men upplever att det ibland kanske är lite väl högt?

Så har jag också alltid tänkt förut men jag tror kanske att man måste omvärdera.. Nuförtiden har ju inte alla svenskar svenska som modersmål och då är det ju kanske inte så lätt för dem att skriva 100% rätt..
Nej, det har du helt rätt i. Jag är ingen språkfascist och tolerar ju att alla människor inte är språkbegåvade, men det finns ju många nyanser så att säga.

EDIT: @Denke @Spencer66 @daviden

+1 På den. Har tänkt att skriva ngt liknande men inte fått tummen ur. Tagga ngn av admins.
Ngn som vet om ngn någonsin har blivit "bannad"?
Det är ju bra med högt i tak. Men upplever att det ibland kanske är lite väl högt?

@Denke, varför får @Royal Watches samt @tedlapidus fortsätta kränga klockor här trots det saker som uppdagats?

KS tar inte ansvar för de affärer som görs på forumet. Det innebär inte att annonssidan är en frizon gör hustlers. De kontrollsystem som finns är dels reglerna för köp/sälj och dels transparensen i en öppen diskussion om annonser etc.

Konsekvensen av att börja banna medlemmar från köp/sälj på premissen att de har dåliga annonser, inte ger all info etc blir stor eftersom detta då måste appliceras på alla annonser och samtliga annonsörer.

Därför väljer vi, just nu, att lita på de två säkerhetsbältena ovan: grundkrav på annonser och en öppen diskussion.

Återigen, som köpare MÅSTE man göra sin hemläxa. Och som vaken forummedlem bör man hjälpa alla andra genom en öppen diskussion.

Utifrån det som framkommit nu i denna tråd;
Kan man blocka medlemmar så att man inte ser deras annonser? Vet att det finns en ignore-funktion men innebär det samma sak?

(Nu är jag verkligen ingen storköpare men det vore ju skönt att kunna blocka bort såna säljare för att inte gå på en mina om ett år när man glömt detta..)

Utifrån det som framkommit nu i denna tråd;
Kan man blocka medlemmar så att man inte ser deras annonser? Vet att det finns en ignore-funktion men innebär det samma sak?

(Nu är jag verkligen ingen storköpare men det vore ju skönt att kunna blocka bort såna säljare för att inte gå på en mina om ett år när man glömt detta..)
Tryck på medlemmens namn i exempelvis en annons, där kan du sedan trycka på ignorera. Då slipper du se användarens trådar och inlägg.

@Denke, tycker det är jäkligt bra när ni administratörer lägger in kommentarer på tveksamma annonser. Svårt annars för folk att hitta alla diskussioner om objekten nu när det inte går att kommentera annonser.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp