• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tryck på medlemmens namn i exempelvis en annons, där kan du sedan trycka på ignorera. Då slipper du se användarens trådar och inlägg.

@Denke, tycker det är jäkligt bra när ni administratörer lägger in kommentarer på tveksamma annonser. Svårt annars för folk att hitta alla diskussioner om objekten nu när det inte går att kommentera annonser.

Det kan vi absolut göra om det är påkallat.

Det kan vi absolut göra om det är påkallat.
En annan sak jag länge undrat över är ifall det skulle vara möjligt med en "tvångslänk" till ens Goodguy/badguy-tråd. Vad jag menar är att för att få posta i Köp & Sälj, måste man ha en tråd i Goodguy/Badguy-subforumet (behöver inte vara något kommenterat i den, bara att den existerar). När man sedan lägger upp en annons i Köp & Sälj så läggs automatiskt en länk till ens Goodguy/Badguy-tråd till i annonsen (typ som ett separat inlägg under annonsen eller integrerat på något sätt). Eller att vi lägger till en regel i Köp & Sälj-subforumet om att man måste länka till sin tråd.

Nu har jag ingen aning om hur möjligt något sådant är ur kodningsaspekt, och självklart borde köparen göra sin läxa och själv söka upp tråden och så vidare. Finns massa anledningar till att inte implementera det. Men tänkte att det ändå vore en schysst feature att ha.

Utifrån det som framkommit nu i denna tråd;
Kan man blocka medlemmar så att man inte ser deras annonser? Vet att det finns en ignore-funktion men innebär det samma sak?

(Nu är jag verkligen ingen storköpare men det vore ju skönt att kunna blocka bort såna säljare för att inte gå på en mina om ett år när man glömt detta..)
Att blunda är sällan det rätta att göra, det ökar inte direkt din kunskap...

• Like
Reactions: POO
I en affär på KS? Är han dömd? Är det polisanmält?
Han har ju själv skrivit (på KS) att han visat klockor för att försöka hitta köpare, klockor som visat sig antingen vara fake eller franken. Han har även försökt sälja en fake på TTT. Bör ju räcka kan man tycka och i detta fall är ju ni både åklagare, domare och bödel.

Han har ju själv skrivit (på KS) att han visat klockor för att försöka hitta köpare, klockor som visat sig antingen vara fake eller franken. Han har även försökt sälja en fake på TTT. Bör ju räcka kan man tycka och i detta fall är ju ni både åklagare, domare och bödel.

Vi kan vara alla tre sakerna. Men inte lättvindigt.

Fast vad han gör på andra sidor spelar ingen roll

Backar på att de låg ute på köp & sälj. Såg stt han lagt i annan tråd.

My bad

Ingen fara. Grejen är bara att det inte är så enkelt och solklart om vi utgår från mitt resonemang några poster upp.

Vi kommer aldrig kunna vaccinera forumet mot tveksamma annonsörer. Nu finns några grundkrav för annonsering och en uppmaning till öppen diskussion. Hala säljare kommer tyvärr alltid att försöka runda systemet.

Ingen fara. Grejen är bara att det inte är så enkelt och solklart om vi utgår från mitt resonemang några poster upp.

Vi kommer aldrig kunna vaccinera forumet mot tveksamma annonsörer. Nu finns några grundkrav för annonsering och en uppmaning till öppen diskussion. Hala säljare kommer tyvärr alltid att försöka runda systemet.
Vad ni kan göra är att döpa om hans gamla GG-tråd så den matchar hans nya användarnamn.

Kanske är jag som har dålig koll, men har vi en "diskutera valfri annons-samlingstråd" eller ska man skapa en egen? Jag vet att vi har mest/minst prisvärda men det är ju inte riktigt samma sak. Försökte lite med sökverktyget för att se om det fanns någon, men med ytterst lite framgång.

Kanske är jag som har dålig koll, men har vi en "diskutera valfri annons-samlingstråd" eller ska man skapa en egen? Jag vet att vi har mest/minst prisvärda men det är ju inte riktigt samma sak. Försökte lite med sökverktyget för att se om det fanns någon, men med ytterst lite framgång.

Det är ett diskussionsforum så det är bara att köra i en befintlig passande tråd eller starta en ny. Om det behövs en ny samlingstråd är det bara att köra. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp