Vad har jag missat?
Inget specifikt i tanke. Bara att det finns ett stort intresse för klockkvalitén, och det är inte vem som helst som kan ropa in något för att sedan göra vinst på objektet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har jag missat?
Inget specifikt i tanke. Bara att det finns ett stort intresse för klockkvalitén, och det är inte vem som helst som kan ropa in något för att sedan göra vinst på objektet.
Att köpa där och sälja med vinst på forumet är nog svårt.. Men jag har köpt några ex som folk inte fattade att det fanns ett värde i tidigare.. Är som plocka Karl Johansvamp, du måste veta hur den ser ut och vilka exemplar som är fulla med mask..
Precis, helt rätt. Men det beror ju snarare på att forumet kanske inte är moget (eller att potentiella kundkruppen inte existerar här).
Älskar när folk gör klipp på saker som har ett värde, som andra inte ser. Kolla bara på hur många som älskar vintage Rolex 2015, kontra typ 2010 (eller ännu tidigare).
Helt ärligt så blir jag ständigt ifrågasatt av ***** och så är det att driva ett forum.. Jag kommer dock snart lägga ut en annons på en Longines, använd 4-5 gånger och kostar idag typ 25500. Tänkte ta typ 18, vi får se hur det tas emot![]()
Intressant 3 sidor redan! Men bara 2 poster relaterade till rubriken. Vad säger det om behovet? Eller antalet över prisade klockor på forumet?![]()
.......
Tycker det är lite små grisigt beteende faktiskt.. Fri prissättning i all ära, men att skicka upp priset till 47k är bara för att kunna göra en stor prissänkning så att en mindre påläst tror att ett pris på 39-40k skulle vara en bra affär.. Sånt skit tycker jag inte hör hemma här.
Är du säker på att det var därför vederbörande sänkte priset?
Är du säker på att det var därför vederbörande sänkte priset?
Det får mig att tänka på en av frågorna i moraltestet i P3, om huruvida det är moraliskt acceptabelt för en paraplyförsäljare att höja priset på sina paraplyer från 40 kr till 300 kr i händelse av ett skyfall. Fri marknad råder etc., men det är onekligen en intressant frågeställning, trots skillnaderna i de olika situationerna (utnyttja människor i en "utsatt situation" kontra försäljning av en lyxvara som riktar sig till en nischad målgrupp).Gillar hur Lapidus började på 47,000kr.. Sänkte till 34k efter att tråden kom till och inte ens 12h senare har han sänkt till 32k.
Saxat ur annonsen:
"Säljes för 34000kr ink frakt med värde post .slumpas för 32k vad jag gav för den,då annat objekt lockar.
bytes pma förslag"
Tycker det är lite små grisigt beteende faktiskt.. Fri prissättning i all ära, men att skicka upp priset till 47k är bara för att kunna göra en stor prissänkning så att en mindre påläst tror att ett pris på 39-40k skulle vara en bra affär.. Sånt skit tycker jag inte hör hemma här.
Det får mig att tänka på en av frågorna i moraltestet i P3, om huruvida det är moraliskt acceptabelt för en paraplyförsäljare att höja priset på sina paraplyer från 40 kr till 300 kr i händelse av ett skyfall. Fri marknad råder etc., men det är onekligen en intressant frågeställning, trots skillnaderna i de olika situationerna (utnyttja människor i en "utsatt situation" kontra försäljning av en lyxvara som riktar sig till en nischad målgrupp).
Sen att säga att en klocka slumpas samtidigt som man säger att det är samma pris som han gav för den är ju lite komiskt i sig![]()
Dock så skedde prissänkningen från 47 till 34 straxt efter denna tråd startades och hans klocka diskuterades...
jag började läsa tråden för 1 timme sen och inte innan .
uppdatering: klockan on hold till stomatologen för 30300kr ink värde frakt
jag gör nästan alltid förlust när jag säljer,kan inte behålla en klocka är på jakt efter den nästa alltid.
det var allt ,jag har att säga.
jag började läsa tråden för 1 timme sen och inte innan .
uppdatering: klockan on hold till stomatologen för 30300kr ink värde frakt
jag gör nästan alltid förlust när jag säljer,kan inte behålla en klocka är på jakt efter den nästa alltid.
det var allt ,jag har att säga.
Det får mig att tänka på en av frågorna i moraltestet i P3, om huruvida det är moraliskt acceptabelt för en paraplyförsäljare att höja priset på sina paraplyer från 40 kr till 300 kr i händelse av ett skyfall. Fri marknad råder etc., men det är onekligen en intressant frågeställning, trots skillnaderna i de olika situationerna (utnyttja människor i en "utsatt situation" kontra försäljning av en lyxvara som riktar sig till en nischad målgrupp).
"[…] trots skillnaderna i de olika situationerna (utnyttja människor i en "utsatt situation" kontra försäljning av en lyxvara som riktar sig till en nischad målgrupp)."Det är väl inte riktigt samma sak?
"[…] trots skillnaderna i de olika situationerna (utnyttja människor i en "utsatt situation" kontra försäljning av en lyxvara som riktar sig till en nischad målgrupp)."