• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Philippe Stern

Du uppmuntrar ju folk att ignorera dig på löpande band. Eftersom du nu har identifierat en "klick" medlemmar som du har problem med, varför inte köra samma medicin där och sätta dem på ignore?

Eller jag kanske är dåligt insatt i den här konflikten, vilken den nu är.

Sedan roade jag mig med att kolla din historik, och en reflektion jag gjorde var att den absoluta majoriteten av allt du skriver hamnar i kategorierna konflikt med andra, åsikter om forumregler, allmänna åsikter om samhället i stort etc etc. Ganska lite om klockor. Så ett tips i all välmening (tro mig, jag hatar dig inte) - om du är här för att lära dig mer om klockor så kanske du ska börja starta lite trådar om klockrelaterade saker du vill lära dig bättre, ställa lite frågor, engagera dig kring innehållet i trådarna etc Tror du kommer få ut mer av det.
 
Philippe Stern

Du uppmuntrar ju folk att ignorera dig på löpande band. Eftersom du nu har identifierat en "klick" medlemmar som du har problem med, varför inte köra samma medicin där och sätta dem på ignore?

Eller jag kanske är dåligt insatt i den här konflikten, vilken den nu är.

Sedan roade jag mig med att kolla din historik, och en reflektion jag gjorde var att den absoluta majoriteten av allt du skriver hamnar i kategorierna konflikt med andra, åsikter om forumregler, allmänna åsikter om samhället i stort etc etc. Ganska lite om klockor. Så ett tips i all välmening (tro mig, jag hatar dig inte) - om du är här för att lära dig mer om klockor så kanske du ska börja starta lite trådar om klockrelaterade saker du vill lära dig bättre, ställa lite frågor, engagera dig kring innehållet i trådarna etc Tror du kommer få ut mer av det.

Jag läser mycket, ca 100 ggr mer än jag skriver. Roade mig lite att skriva i en tråd om en fake Rolex. Många blev basjnödiga.
 
Jag vet att du finns, de flesta tror inte det. Jag vet att du bråkat förut men jag är lite mer osäker på varför du bråkar nu?
 
Yes, precis min poäng. Skriv mer om saker som intresserar dig. Starta en tråd, ställ en fråga etc. Fake-rolextrådar känns ju knappast som forumets finaste/roligaste material.
Startat några trådar. Då kom grottmänniskorna fram. Tänker inte starta trådar bara för att. Ställer frågor när jag behöver. Kan tycka att många skriver ganska mycket onödiga saker, samma sak om och om igen. Sen kommer ryggdunkarklubben in och öser på. Inte riktigt min bag.
 
Startat några trådar. Då kom grottmänniskorna fram. Tänker inte starta trådar bara för att. Ställer frågor när jag behöver. Kan tycka att många skriver ganska mycket onödiga saker, samma sak om och om igen. Sen kommer ryggdunkarklubben in och öser på. Inte riktigt min bag.
Om du nu tycker att det mesta som sägs och skrivs på KS är så dåligt att det förtjänar att sablas ned med en massa negativitet, har jag svårt att förstå varför du är kvar här överhuvudtaget.
Hade jag varit på ett forum, och tyckt så illa om den som sägs och skrivs där, som du tycks göra med KS, hade jag lämnat direkt.
Det här är ingen uppmaning till dig att lämna KS, men varför vara kvar om du inte tycker om forumet?
 
Om du nu tycker att det mesta som sägs och skrivs på KS är så dåligt att det förtjänar att sablas ned med en massa negativitet, har jag svårt att förstå varför du är kvar här överhuvudtaget.
Hade jag varit på ett forum, och tyckt så illa om den som sägs och skrivs där, som du tycks göra med KS, hade jag lämnat direkt.
Det här är ingen uppmaning till dig att lämna KS, men varför vara kvar om du inte tycker om forumet?
Jag gillar forumet. Dock inte vissa medlemmar.
 
On topic: allt från TimeToWatch.

Fast vänta nu, det är ju ett företag, vilket innebär att det inte är särskilt intressant att diskutera i tråden. Det är underförstått att det inte omfattar företag eftersom de bedriver verksamhet för att tjäna pengar till skillnad från vanliga medlemmar här på KS som inte har som främsta uppgift att tjäna pengar på köp&sälj.
 
Fast vänta nu, det är ju ett företag, vilket innebär att det inte är särskilt intressant att diskutera i tråden. Det är underförstått att det inte omfattar företag eftersom de bedriver verksamhet för att tjäna pengar till skillnad från vanliga medlemmar här på KS som inte har som främsta uppgift att tjäna pengar på köp&sälj.

Fast vänta nu, tanken med tråden är väl, såvitt jag förstått, att diskutera klockor som inte är prisvärda. Det torde väl gälla alldeles oavsett om säljaren är ett företag eller en privatperson? Det här med att göra vinst eller inte på objekten på köp&sälj är en diskussion som dök upp halvvägs in i tråden.
 
Fast vänta nu, det är ju ett företag, vilket innebär att det inte är särskilt intressant att diskutera i tråden. Det är underförstått att det inte omfattar företag eftersom de bedriver verksamhet för att tjäna pengar till skillnad från vanliga medlemmar här på KS som inte har som främsta uppgift att tjäna pengar på köp&sälj.
Perfekt! Då ska jag i fortsättningen sälja i egenskap av egenföretagare för att motivera mina överpriser.
 
Fast vänta nu, tanken med tråden är väl, såvitt jag förstått, att diskutera klockor som inte är prisvärda. Det torde väl gälla alldeles oavsett om säljaren är ett företag eller en privatperson? Det här med att göra vinst eller inte på objekten på köp&sälj är en diskussion som dök upp halvvägs in i tråden.

Exakt! En oerfaren entusiast blir ju inte mindre blåst för att han köper av företag till överpris...
 
Har noll kärlek till själva klockan men varför skulle 30% under det redan reducerade priset vara katastrof?
Får väl förklara mig lite då. "Minst prisvärda klockan" har jag bara tagit i beaktning. Inte "hutlöst prissatt".
- design kopia (extremt taffligt utfört dessutom)
- dyr i förhållande till nyköp (från deras shop) okej med frakt osv kanske inte, fortfarande dyrt för en tafflig hommage

Tycker det uppfyller kraven med råge för minst prisvärda ;) För mig spelar urverket ingen roll om klockan är tafflig i övrigt.
 
Fast vänta nu, tanken med tråden är väl, såvitt jag förstått, att diskutera klockor som inte är prisvärda. Det torde väl gälla alldeles oavsett om säljaren är ett företag eller en privatperson? Det här med att göra vinst eller inte på objekten på köp&sälj är en diskussion som dök upp halvvägs in i tråden.


Äh, tråden är ju ett direkt resultat av att en privatperson försökte kränga en halvlökig DD för ett extremt högt pris. Alla vet att handlarna tar högre priser eftersom de har kostnader att täcka som inte privatpersoner har, såsom lokal, personal, avsättningar... Bara momsen är ju en betydande del.

Ska vi blanda in handlare så är det väl bara att länka varenda objekt hos de flesta amerikanska handlarna eftersom de har höga priser som blir ännu högre när man räknar om till den, f.n. svaga SEK.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp