• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Såvitt jag vet så är bredden på fasningen alltid lika bred från fabrik även i 14790 (även om vinkeln mellan boett/länk kan skilja) och jag skulle därför kalla det en erkänd sanning. Oavsett så har just vinklarna avhandlats i många trådar både här och på trf och det krävs väldigt lite för att ändra fasningarna och tjockleken på boett. Tror det är otroligt svårt att hitta en 14790 som inte har polerats ett par gånger och även om den skickas till AP varje gång kommer det fortfarande synas till slut.
Du blandar friskt i termer nu, detta leder inte till något gott.

Du blandar friskt i termer nu, detta leder inte till något gott.
När jag läser om min post så ser jag att den hoppar fram och tillbaka och är lite klurig att följa. Tror fortfarande att bredden på bevels/fasningen är ett rätt säkert sätt att se om en RO blivit polerad på ett dåligt sätt, även om jag också reserverar mig för att eventuellt få äta upp mina ord i framtiden :)

När jag läser om min post så ser jag att den hoppar fram och tillbaka och är lite klurig att följa. Tror fortfarande att bredden på bevels/fasningen är ett rätt säkert sätt att se om en RO blivit polerad på ett dåligt sätt, även om jag också reserverar mig för att eventuellt få äta upp mina ord i framtiden :)
Och där är begreppet dåligt lite flytande. De kommer ut från AP-service med ojämna faser, både i vinkel och bredd. Inte min definition på en dålig polering och det är där jag tror våra åsikter skiljer sig. Vill du ha en dålig (ful)polering skickar du till Cartier, Rolex, Rob E osv.

Håller med om att det absolut inte är prisvärt, men som jag påpekat ett gäng gånger så bör man ju ha med åtminstone en liten motivering.

Men Ganten kan man köpa för 1.300sek. Visserligen på rea, men ordinarie pris är ju 2.000sek så även jämfört med det platsar den i tråden.

https://www.zalando.se/gant-bergamo-klocka-rosegold-braun-ga352e01b-f11.html?wmc=COM46_1881601

North-klockan kostar 1.400sek ny så även den ligger väl bra till för tråden.

https://www.safira.se/varumarken/no...th-twentytwo-man-klocka-borgholm-silver-40-mm

Och där är begreppet dåligt lite flytande. De kommer ut från AP-service med ojämna faser, både i vinkel och bredd. Inte min definition på en dålig polering och det är där jag tror våra åsikter skiljer sig. Vill du ha en dålig (ful)polering skickar du till Cartier, Rolex, Rob E osv.
Då är jag med på hur du menar! Jag har dock aldrig polerat någon av mina klockor så har turen att inte behöva oroa mig över vilka som ev kommer polera min klocka "dåligt". Vore intressant att höra med AP deras egna tankar om detta.
Tack för diskussionen och ha en fortsatt trevlig kväll!

Då är jag med på hur du menar! Jag har dock aldrig polerat någon av mina klockor så har turen att inte behöva oroa mig över vilka som ev kommer polera min klocka "dåligt". Vore intressant att höra med AP deras egna tankar om detta.
Tack för diskussionen och ha en fortsatt trevlig kväll!
Intressant dialog att följa, tack för det men jg är nog lite för mycket tröttmössa för att faktiskt förstå om vi kom något framåt gällande det aktuella exemplaret på K&S. Är det vettigt polerat eller mindre bra och är då den eventuellt mindre bra polering en av anledningarna till att den förblir osålda (tillsammans med okänd servicehistorik)?

Intressant dialog att följa, tack för det men jg är nog lite för mycket tröttmössa för att faktiskt förstå om vi kom något framåt gällande det aktuella exemplaret på K&S. Är det vettigt polerat eller mindre bra och är då den eventuellt mindre bra polering en av anledningarna till att den förblir osålda (tillsammans med okänd servicehistorik)?
Den är ok men inte mer i min värld. Senaste borstningen utfördes nog av en amatör, grunden är ok men hade borstat om glasringen.

Håller med om att det absolut inte är prisvärt, men som jag påpekat ett gäng gånger så bör man ju ha med åtminstone en liten motivering.

Men Ganten kan man köpa för 1.300sek. Visserligen på rea, men ordinarie pris är ju 2.000sek så även jämfört med det platsar den i tråden.

https://www.zalando.se/gant-bergamo-klocka-rosegold-braun-ga352e01b-f11.html?wmc=COM46_1881601

North-klockan kostar 1.400sek ny så även den ligger väl bra till för tråden.

https://www.safira.se/varumarken/no...th-twentytwo-man-klocka-borgholm-silver-40-mm
Hmm, ja kanske är högt prissatta. Får sänka priserna helt enkelt. Enligt mig är dom värda det men är väl som ni säger, man får väl en hel del annat för dom pengarna. Fan va de sved att hamna i den här tråden. Visar min dåliga kunskap kring klockor bara ;)

Hmm, ja kanske är högt prissatta. Får sänka priserna helt enkelt. Enligt mig är dom värda det men är väl som ni säger, man får väl en hel del annat för dom pengarna. Fan va de sved att hamna i den här tråden. Visar min dåliga kunskap kring klockor bara ;)
Problemet är väl att det är just parfymklockor och att de inte innehar något stort värde ens nya (i alla fall inte här på klocksnack). På blocket kanske det hade fungerat och jag tycker inte du ska ta det personligt, finns bra många värre exempel i den här tråden.

Än en gång, denna tråd är menad för grova felprissättningar och inte några procent upp och ner. Särskilt tycker jag det är illa när folk till och med har fel. Innan ni har alla fakta undvik att posta och posta inte heller om det är småpengar upp eller ner.
Tar åt mig, men missade som sagt box & cert. Slarvigt oavsett.

Oj, gått upp rejält senaste året mao? Har en från 05, vit dock, men när jag letade låg dem för 30 vill jag minnas
@Spencer66

Det är nog inte många som släpper ett bra ex för 30, sedan har den vita studsat i pris. Ena stunden 30 i andra stunden 40 och det var för ett par år sedan när den hypades. Alla klockor utan undantag (ja till och med Omega) har gått upp de sista året. En 1601 gick på 14 för två år sedan. Nu ligger de på 24-25..

För att en klocka ska passa här tycker jag att man med lätthet ska kunna hitt IDENTISKA klockor till bättre pris på etablerade kanaler. Typ trusted checkout på C24. Inte beställningsvaror med leveranstid via Hongkong och dylikt. Däremot behöver det nödvändigtvis inte vara svensk AD som sätter ribban heller...

Det är nog inte många som släpper ett bra ex för 30, sedan har den vita studsat i pris. Ena stunden 30 i andra stunden 40 och det var för ett par år sedan när den hypades. Alla klockor utan undantag (ja till och med Omega) har gått upp de sista året. En 1601 gick på 14 för två år sedan. Nu ligger de på 24-25..
Stämmer och helt sjukt egentligen. Trist för alla nya i hobbyn!

Håller dom sig till Rolex vintage , med målade tavlor , så kommer det att gå bra för dom med.

Problemet är att många nya har svårare att nå dit i dag än för ett par år sedan.
Precis idag ska du upp med en 60+ för att hamna där och för något/några räckte det med typ hälften, om ens det. Inte lätt att göra "resan" då tyvärr. De som varx med i gamet föryngra årsdag har ju hunnit samla på sig ett par ur fär samma pris som ett numera och sitter då så klart i finfin sits att testa runt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp