• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
På listan över vad tullen kollar vid gränsen ligger nog "omomsade" klockor på plats 496 av 500. På riktigt, tror ni att de ens engagerar sig i detta? Varenda människa har en klocka på armen, att de skulle kräva bevis för att dessa förts in i Sverige på rätt sätt faller på sin egen orimlighet.

På listan över vad tullen kollar vid gränsen ligger nog "omomsade" klockor på plats 496 av 500. På riktigt, tror ni att de ens engagerar sig i detta? Varenda människa har en klocka på armen, att de skulle kräva bevis för att dessa förts in i Sverige på rätt sätt faller på sin egen orimlighet.
Exakt, precis vad jag menar. Det räcker med att ha på dig en jacka så syns klockan inte ens. Det sista en gränskontrollant lär säga är "Kavla upp ärmen så att jag kan se din klocka" :bored:

Men vänta nu mina vänner. Om man tar sig mellan EU-landet Danmark och EU-landet Sverige kan man inte smuggla klockor. Alls*.
Gemensam marknad och allt det där vet ni. Hårt sagt är det för din klocka samma lagrum som gäller när ni åker pendeltåg i vardagen som när ni lämnar de röda korvarnas land för hemmets vackra granit.

*Om man bedriver kommersiell verksamhet med produkterna har jag för mig att det finns ett gränsvärde för när man blir skyldig till omvänd momsregistrering. Men då talar vi om flertalet klockor i det övre prissegmentet köpt av ett AB som vill kvitta moms.

Inte efter det här inlägget... Får en känsla av att tullen nu mer kommer ha 100% prioritet på SMUGGELKLOCKOR :D
Hehe. Även om han/hon skulle se klockan så lycka till att på plats bevisa att jag nyss köpte den i exemeplvis Danmark och medvetet försöker smuggla in den. Om man sen som smugglare dessutom inte "gömmer" sitt gods så bör man inte syssla med smuggling ens.

Hehe. Även om han/hon skulle se klockan så lycka till att på plats bevisa att jag nyss köpte den i exemeplvis Danmark och medvetet försöker smuggla in den. Om man sen som smugglare dessutom inte "gömmer" sitt gods så bör man inte syssla med smuggling ens.
Så det får tolkas som att du skulle gömma en hypotetisk klocka alltså? ;) Påminn mig att INTE köpa en begagnad klocka av dig :D

Så det får tolkas som att du skulle gömma en hypotetisk klocka alltså? ;) Påminn mig att INTE köpa en begagnad klocka av dig :D
Nej, inte alls. Jag försöker alltid göra rätt för mig så långt det går. Poängen var att klockor är rätt obskyra saker som förmodligen i många fall kan gå obemärkt förbi så länge du inte har 45 Rolexaskar i baksätet :D

Nej, inte alls. Jag försöker alltid göra rätt för mig så långt det går. Poängen var att klockor är rätt obskyra saker som förmodligen i många fall kan gå obemärkt förbi så länge du inte har 45 Rolexaskar i baksätet :D
Alltså skämtade om att du smugglar klockor med hjälp av...ja...platser man vanligtvis inte stoppar klockor på. :rolleyes:

Nu är det ju inte så att de just där och då ska bevisa någonting. Det räcker med att de misstänker att klockan är smugglad för att de ska kunna ta den i beslag. Sannolikheten för att det ska inträffa är nog för all del inte så hög.

Nu är det ju inte så att de just där och då ska bevisa någonting. Det räcker med att de misstänker att klockan är smugglad för att de ska kunna ta den i beslag. Sannolikheten för att det ska inträffa är nog för all del inte så hög.
Nära nog obefintlig sannolikhet i mina ögon. Även om man viftar med klockan så sitter där ju ingen etikett på den med "SMUGGELGODS" skrivet.

Hej! Hur jag har resonerat priset är lite olika. För det första såldes en 2014 med priset utsatt för 2800 plus frakt. Referens: https://klocksnack.se/threads/seiko-5-arabic-dial.33144/

I USA säljes denna för mellan 270-300usd.

Souq levererar inte utanför gulf. Står i deras villkor.

Jag har läst att varje butik får "limiterat" antal klockor men jag tror det är falsk information för jag hittar ingen säker källa på det.

Sitter lite taskigt till! Men svarar gärna på frågor om ni undrar något mer.

Edit: @Hallis @månljus @yonsson

Hej! Hur jag har resonerat priset är lite olika. För det första såldes en 2014 med priset utsatt för 2800 plus frakt. Referens: https://klocksnack.se/threads/seiko-5-arabic-dial.33144/

Jag har läst att varje butik får "limiterat" antal klockor men jag tror det är falsk information för jag hittar ingen säker källa på det.

Bättre research än vad jag gjorde, ber om ursäkt!

Jag undrar inget men kan upplysa om att det inte funkar att tagga folk när man editerat sina inlägg (kan vara bra att veta). :)

Mycket bra!

https://klocksnack.se/threads/rolex...-ref-116600-nyskick-uttagen-april-2016.57034/

Denna, lätt.
Man kan välja och vraka bland helt nya ex på C24 för drygt 70k. Begagnat på forumet har de legat runt 70, inte sällan under. Vill påstå att det inte hänt nånting med modellen heller, den är inte superpopulär på något sätt och är ofta tillgänglig i butik till skillnad från de mest populära modellerna.

?

Du är ju lika dyr som en helt ny hos Hedens guld (som _alltid_ är dyra).
Måhända och skillnaden skulle då vara menar du? En ny 2mån gammal med plasten kvar går inte att jämföra med en i bra skick från 2015. Jag vänder mig till dem som tänkt köpa en för 90+ från handlare eller uret och spara över 10K.

Måhända och skillnaden skulle då vara menar du? En ny 2mån gammal med plasten kvar går inte att jämföra med en i bra skick från 2015. Jag vänder mig till dem som tänkt köpa en för 90+ från handlare eller uret och spara över 10K.
Din är inte ny. Om du lämnat lite plast på spelar ingen roll.

Att du sedan är betydligt dyrare än andra begagnade ex, och dessutom lika dyr som helt nya ex från inte-så-billiga-gråhandlare gör att du definitivt är prissatt fel. :)

Japp helt rätt fast den kostar 90+ i butik och du får samma sak fast minst 10K billigare
Vet vad den kostar o vet oxå vilket pris man kan få den för...köpt 3 nya direkt hos AD. :)Förstår dock precis hur du tänker. Tyvärr är modellen inte lika eftertraktad som tex subc o faller därför rätt mkt i pris

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp