• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

Deleted member 1154

Guest
Konstigt då hur den kan öka i värde så fort...!
Ja visst är det lustigt?, Nu var det ju en säljare emellan så jag betalade mer än 7.5k och den är osåld så vad jag får vet jag inte... får jag det jag gett är jag nöjd, listpriset hade tydligen gått upp var det nån som sa
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja visst är det lustigt?, Nu var det ju en säljare emellan så jag betalade mer än 7.5k och den är osåld så vad jag får vet jag inte... får jag det jag gett är jag nöjd, listpriset hade tydligen gått upp var det nån som sa

Nä, det är bara Rolex som kan öka i pris, och gud förbjude att man skulle få för sig att kapitalisera på ett bra köp.
Den absoluta majoriteten av de klockor som dyker upp här i tråden tycker jag inte har här att göra om man ska utgå från TS intention med trådstarten. Ej heller denna Sinn som den nu är prissatt oavsett vad säljaren köpte den för initialt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja visst är det lustigt?, Nu var det ju en säljare emellan så jag betalade mer än 7.5k och den är osåld så vad jag får vet jag inte... får jag det jag gett är jag nöjd, listpriset hade tydligen gått upp var det nån som sa
Det går tyvärr inte kolla listpriserna på Sinns hemsida med mobilen, men ja, de har höjt priserna senaste året/åren.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/tudor-pelagos-transitional-svart.46434/
Tillräckligt dyrt för att hamna här. Finns ny hos tyska handlare för 27500kr och ännu billigare om man kan tänka sig Italien.
Exakt vad du betalt för klockan är inte en optimal indikator för prissättning @XanderHook
För övrigt undrar jag vad som kvalificerar klockan som "transitional". Inte hittat något exempel på det internationellt, och jag köper inte resonemanget själv
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Point taken ang transitional.

Att jag betalade 3150 angav jag eftersom jag ville indikera att jag inte är ute efter ett klipp.

Huruvida man vill köpa av tysk handlare med frakt eller direkt F2F av mig är väl upp till den enskilde. De flesta verkar ligga högre än 3150 vad jag har sett, även på ex som är flera år gamla.
Gillar man inte priset kommer man kanske med ett bud.

Att den skulle platsa i den här tråden håller jag inte alls med om.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Att den skulle platsa i den här tråden håller jag inte alls med om.
Två begagnade från 2015 överst och två helt nya underst.
Dessutom fanns det en ny blå för ca 32k.
Prissättning är ju upp till var och en, men 30k är i mina ögon lite för dyrt även om det är prutmån.
qwerty.jpg
 
Ser totalt 7st oavsett skick med lägre pris, i världen, på C24.

Prutar du 10% på mitt pris så finns det TVÅ billigare - i världen. En i Japan.

Är du ute efter den billigaste Pelagosen i världen, så beställ den då från Tyskland.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Med andra ord ligger han inte speciellt fel.
Ser totalt 7st oavsett skick med lägre pris, i världen, på C24.

Prutar du 10% på mitt pris så finns det TVÅ billigare - i världen. En i Japan.

Är du ute efter den billigaste Pelagosen i världen, så beställ den då från Tyskland.
Är folk rädda att pruta på KS? Det rör sig om tusenlappar hörni, denna tråd heter faktiskt inte "Vilken klocka kostar lite mer än riktpriset på Köp och Sälj just nu?" ;)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Säljes/Bytes kanske skulle ha en regel om att priset ska sättas lägst i världen?

Anyhow, tackar ödmjukast för publiciteten. Har fått ett par bud nu.
Jättebra att du har fått bud! Grattis! :)
Tror dock inte att det är tack vare denna tråd.
Jag fick däremot upp ögonen för en lätt begagnad för 24748:- tack vare denna tråd :)
 

marw

Panerai
2-Faktor
Över 30k för en lätt begagnad pelagos är för mig ett förvånande högt pris som tråden har som tema. Detta oavsett ambitionen att pruta hos en köpare. Uppenbart verkar fler vara av den uppfattningen då priset nu är sänkt till ca 27k och det dykt upp en bättre beskrivning av skicket. De bud det talades om i tråden måste väl således ha varit lägre än så. Hur som helst så har ju priset gått och blivit rimligt så slutet gott. Går det vidare att pruta 10% på de ca 27k så blir det ju minst sagt riktigt bra.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp