När jag har råd och dessutom skulle ens få komma in på kölistan så blir det nog något från den här urmakaren https://www.rwsmithwatches.com/ som skull bli den slutgiltiga flippfria klockan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du vill inte ha kejsare Bảo Đạis unika istället? Den säljs nu i maj på Phillips. Ladda plånboken med minst 25 millar om du vill ha en chans.En 6062 är min! Så sjukt nice. Den är det fetaste som finns!![]()
Haha ja jag såg den!Du vill inte ha kejsare Bao Dais unika istället? Den säljs nu i maj på Phillips. Ladda plånboken med minst 25 millar om du vill ha en chans.
![]()
Svart är betydligt mer rare och mycket finare iom de har en blank svart tavla jämfört med den vita som är matt. Den som går på Phillips nu är en av tre eller fyra som gjorts med diamanter. Övriga har dock sex stenar medan kejsarens bara har fem. Detta var den överlägset mest exklusiva klockan som Rolex gjorde på den tiden.Haha ja jag såg den!
En "vanlig" 6062 är ju inte helt gratis heller....![]()
Jag gillar också sportmodellerna!Svart är betydligt mer rare och mycket finare iom de har en blank svart tavla jämfört med den vita som är matt. Den som går på Phillips nu är en av tre eller fyra som gjorts med diamanter. Övriga har dock sex stenar medan kejsarens bara har fem. Detta var de överlägset mest exklusiva klockan som Rolex gjorde på den tiden.
Bra val om man nu ska prata graal-klockor. Personligen föredrar jag sportklockor men jag förstår att inte alla gör det.
![]()
Skulle inte kalla den sport men var och en får säga vad de vill. Jag äger ingen 6542.Jag gillar också sportmodellerna!
Men en 6062 kommer ju i "vanligt" 36mm oystercase väl? Så "sportdress"? Annars är ju en 6542 inte kattpiss det heller! En sådan har väl du?
![]()
Nej du har rätt, är ingen sportklocka.Skulle inte kalla den sport men var och en får säga vad de vill. Jag äger ingen 6542.
Grymma klockor! Och handmade på riktigt.När jag har råd och dessutom skulle ens få komma in på kölistan så blir det nog något från den här urmakaren https://www.rwsmithwatches.com/ som skull bli den slutgiltiga flippfria klockan.
Man kan ju redan äga den men för de flesta bör det vara tvärt om.FP Journe Chronometré bleu.
Edit: Har jag kanske massuppfittat frågan, skall det vara en klocka man redan äger @yonsson ?
![]()
Ifall inte ja då är det denna.
Word!nope, finns ingen "exit watch", behöver ha 6-10 stycken på olika spår,
ett par beaters-vardagsklockor, "månadsklockan", vintagerolex, vintagekorongraf och några historiskt intressanta i övrigt
så ingen exit...![]()
Det där är en trippel man kan leva med.Trodde inte att det skulle hända, men efter att ha köpt dessa tre på mindre än ett år så känns det som att intresset har svalnat lite. Jag har dessutom blivit mindre aktiv här på KS. Visst finns det fortfarande klockor jag vill äga, men jag skulle inte gråta blod om det var köpstopp för alltid
![]()
![]()
Oyster är sport, eller iaf bruksur. Mao är detta ett pimpat bruksur.Skulle inte kalla den sport men var och en får säga vad de vill. Jag äger ingen 6542.
Han har flippat den för läääängesen! Det är @Ako's...![]()
@jakob.dala 's Grim, du får gärna skicka den med posten när du har tröttnat på den! Jag kan tänka mig att stå för frakten!![]()
Oyster är sport, eller iaf bruksur. Mao är detta ett pimpat bruksur.