• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

Niklas

Rolex
2-Faktor
Den är helt gaaalet fin. Får man alltså en låneklocka samtidigt som man har en inlämnad alltså? En av otroligt hög kaliber i detta fall! ;)

Inte riktigt, var andra omständigheter som låg bakom.
Hade lite problem med en ny klocka som fick åka iväg på kontroll. Men mycket snyggt skött av Nymans :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har flera, här är några som är riktiga graalar. Alla handgjorda av riktiga genier.
Kari Voutilainen: (Notera att det står hand made - inte swiss made) :)

Onlywatch-01-72-web-res.jpg


DSC_4500.jpg

George Daniels:

George-Daniels-Co-Axial-Chronograph-Tourbillon1.jpg


Eller second best: Hans protegé Roger W Smith:

series_p1_1.jpg
 

Nilecity

Breitling
image.jpeg
Min absoluta graal är en 1675 eller en 16750 Pepsi med de "målade" indexen. Det gör inget om den är repig, dingad eller om länken är stretchad. Tvärtom så tycker jag nästan att det ger klockan en skönare, mer ärlig kärktär som gör att man faktiskt vågar använda den. Anledningen? Jag vet inte...kärlek helt enkelt. Finns två stycken på Kaplans som ska auktioneras ut 14:e maj, tyvärr har jag inte råd:( OBS! Bilden är såklart snodd från nätet!

EDIT: karaktär*
 
Senast ändrad:

Hutti

Cartier
Behöver inte lägga upp bild på mina, alla vet hur de ser ut ändå.

Rolex sub
Omega speedy professional
 

hannes

Omega
Rolex Exp 1 14270.
I mina ögon är det den perfekta hybriden mellan Sport och dress, älskar den cleana svarta tavlan och typografin på 3, 6, 9 (gillar typsnittet på 1016 mer, men är mycket mer sällsynt och en hel del dyrare), den robusta oysterlänken och storleken på 36mm som passar mina tändstickor perfekt.
Som fattig studerande så är Expyn endast en tanke, men om några år så kan man eventuellt skaffa en.
1b38a49d36f3241679064d4ec6920577.jpg

(lånad bild)
 
Topp