• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

Moorflax

Patek
2-Faktor
Helt korrekt ! Spara NU, lev så spartanskt du står ut med (och helst lite till) så har du snart din drömklocka !
Sedan när dagen kommer då en flickvän/fru börjar hinta att du "kanske borde sälja den där klockan" för att kunna finansiera en (enligt henne) praktisk Volvo kombi, ja då slår du bara dövörat till ;)
Allt som man tar med sig in i relationen stannar för evigt och är ditt eget. Så är det bara...
Kanske inte korrekt juridiskt men va f*n...
 
D

Deleted member 1154

Guest
Min Graal är väl att hitta en klocka som Farfar hade med ask och allt.... Nu vet jag att nån sån inte finns .... men OM den fanns så vore det den.,..
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Typ.
11348109_1646261585653250_1472010687_n.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Daytona i stål med vit urtavla.

Vet att den inte är den dyraste klockan men för mig är 100k fortfarande mycket att motivera för ett klockköp då jag inte varit intresserad i mer än ett år och har i dag en klocka som listar 25k - och vill ha några till klockor däremellan. Sneglar på Black Bay och Tudor Prince Chrono... svårt det här! Så mycket man vill ha!

Fick hjärtklappning när jag fick testa en första gången.

Dags att börja spara ordentligt känner jag nu så man har den snart.
 

Portofino

Panerai
Skulle nog säga att jag har tre. Klart att det finns mycket snyggt och ibland ser man något som man tror är en "graal". Men efter ett par veckor så inser man att det bara var en "semesterflirt", eller en kort romans så att säga. Dock så har jag tre som jag kommer tillbaka till hela tiden och dess attribut som drar mig till dem minskas inte med tiden. Prismässigt så skulle jag väl säga att ingen av dem är helt omöjligt, möjligtvis en av dem..

A Lange & Söhne 1815 Chrono
1815Chronograph9.jpg


10258048_686105608123407_1493056318594761136_o.jpg


Patek Philippe 5170G
PatekPhilippe5170G-1.jpg


Och avslutningsvis... Richard Mille RM 035 Rafael Nadal
RM%20035_1.jpg
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
IMG_5011.jpg

Vacheron Constantin "Historique" 1921

Bjuder på en videorecension också.



Här är en låneklocka från Nymans som jag fick låna när en av mina klockor var inne på reparation ;)
IMG_4284.JPG


Min egen graal skulle nog vara en "bespoke" från Patek.
Hur den skulle se ut vet jag inte men bara vetskapen om att jag har något helt unikt som är skapat av några av världens duktigaste handverkare på armen skulle ge mig gåshud.
Den behöver inte vara så komplicerad som den Henry Graves gav Patek i uppdrag att göra, en kronograf hade räckt för mig. Men med mina material och färgval.
 

Chagall

Cartier
Här är en låneklocka från Nymans som jag fick låna när en av mina klockor var inne på reparation ;)
IMG_4284.JPG


Min egen graal skulle nog vara en "bespoke" från Patek.
Hur den skulle se ut vet jag inte men bara vetskapen om att jag har något helt unikt som är skapat av några av världens duktigaste handverkare på armen skulle ge mig gåshud.
Den behöver inte vara så komplicerad som den Henry Graves gav Patek i uppdrag att göra, en kronograf hade räckt för mig. Men med mina material och färgval.
Den är helt gaaalet fin. Får man alltså en låneklocka samtidigt som man har en inlämnad alltså? En av otroligt hög kaliber i detta fall! ;)
 

MånsT

Rolex
image.jpeg

(Lånad bild från nätet)

Rolex Explorer 1 är min graal, så sjukt snygg i sin enkelhet + att jag gillar äventyrsvibben.Tyvärr känns den ouppnåelig, för en fattig student som jag, antar att jag måste prioritera bättre...
Åja, du ska väl bli vuxen någon gång! ;) Har också en soft spot för Explorern, av samma skäl som du skrev.
 

kabro

Cartier
Måste nog säga denna. Fick en av morfar för en väldans massa år sen, har blivit av med den och kommer nog inte hitta den...
Helst skulle man ju haft ett automatisk urverk och svepande vinkningar.
 
Topp