Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle nog vara rätt nöjd med denna
Sjukt nice med oligark-sub! Grattis!!Jag vet inte om jag fått för mycket sol i sommar, men abstinensen efter min Graal blev till slut för svår. För att använda ett kungligt uttryck, - första gången jag såg
5980/1AR-001
sa det bara klick!
Jag har beställt den...
kirex
Roligt att se att de finns de som har klockor som graal som faktiskt är överkomligaRolex Exp 1 14270.
I mina ögon är det den perfekta hybriden mellan Sport och dress, älskar den cleana svarta tavlan och typografin på 3, 6, 9 (gillar typsnittet på 1016 mer, men är mycket mer sällsynt och en hel del dyrare), den robusta oysterlänken och storleken på 36mm som passar mina tändstickor perfekt.
Som fattig studerande så är Expyn endast en tanke, men om några år så kan man eventuellt skaffa en.
(lånad bild)
Fan, gillade den mer än vad jag trodde jag skulle göra. Tuff!En graal ska väl vara svår och nästintill omöjlig att köpa. Denna är just nu en graal med sina 22000 €
Calibre de Cartier i roséguld och med blå urtavla och vridring.
Den kan ju gå sta och komma ut till rimliga pengar begagnat om några år.
Nöjer man sig med den svarta i stål så kan man komma undan med ca 50k. Det är en riktig käftsmäll till klocka!Fan, gillade den mer än vad jag trodde jag skulle göra. Tuff!
Nej, nej, nej, den ska ju vara i borstat güld!Nöjer man sig med den svarta i stål så kan man komma undan med ca 50k. Det är en riktig käftsmäll till klocka!
Explorer 1 var den klocka som startade mitt klockintresse, för ca.3-4 år sedan såg jag en bild på Instagram där någon hade en 1016 och en 14270 liggandes på ett bord, jag var fast, det var någonting som klickade. Sen köpte jag en SKX013 och blev medlem på KS. Det var ju ganska tacksamt att jag blev frälst av en exp 1 istället för en Richard Mille, hoppas man kan motivera ett köp om några år.Roligt att se att de finns de som har klockor som graal som faktiskt är överkomliga
Fantastisk klocka förresten, din tid kommer !
Bra smak!Just nu:
Ouppnåelig: AP Royal Oak 15202ST extra-thin
Inte helt ouppnåelig: Rolex 114060
uppnåelig:
Tudor Black bay black
Storshoppa i HK?15202r, 5711r, 116718, 116618 är väl det som står närmst på inköpslistan just nu och av dessa får väl 15202r samt 5711r ses som graals
Vore magiskt men det tillåter nog inte plånboken för tillfälletStorshoppa i HK?
Synd, för det gäller att passa på när man är i Hong-KongVore magiskt men det tillåter nog inte plånboken för tillfället
Samma tavla, vitguld och bark-länk. Mer en kostnadsfråga än något annat, sällsynthet pga bristande tillgång är inget jag går igång på.Måste säga den här:
Kommer du behöva sälja den när du flyttar ut från morsans källare eller? OWG med skx007 funkar säkert också.ez game ez lajf