• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din graal?

Guldpanna. Varför inte PAM393?

c17975f9d318677b4ea7797a8c0562c6.jpg

Lunkan skrev:
Davvan skrev:
Äger min graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa+a x gogool l.....
.....det är nog orsaken att lågan slocknat....så en konklusion.....att jaga graal är kul...att äga en....är mindre kul......

Vilken är din Graal som du äger?

En Graal är som sagt bara en Graal tills att du skaffar den. Jakten och förväntningarna är alltid det som driver klockintresset :)

Klokt sagt Lunkan! Helt i linje med den filosofiska betydelsen av den Heliga Graal; precis när du nuddar den med fingertopparna löses den upp i intet!

När man väl köpt in PP:s värsta för 9,8 mille...vilket antiklimax...jisses!

(stackars spencer, surgubbar m fl :D )

Aron skrev:
Vet inte om man kan kalla det graal men en Heuer Autavia har jag vart sugen på ett bra tag och stod och dreglade över en på en antikmässa i somras men fattade det oväntat mogna beslutet att låta bli då, vilket jag naturligtvis ångrade när jag kom hem, nu har det dykt upp en igen och jag vet inte hur jag ska kunna låta bli att köpa den...

Klart du ska ha en Autavia! Är det den på Tradera du sett?

Har kommit fram till att jag faktiskt har en klocka som kan kallas ngt av en graal, nämligen vulgoklumpen nedan.
Vet inte vad det är som gör att den talar till mig och ens vad den säger men jag vill ha! Frågan är hur man bär upp en sådan..?

60103FB8-2823-4CEA-8C29-FD34236BC173-9646-0000191A1E29B60C.jpg

Ricrob skrev:
Har kommit fram till att jag faktiskt har en klocka som kan kallas ngt av en graal, nämligen vulgoklumpen nedan.
Vet inte vad det är som gör att den talar till mig och ens vad den säger men jag vill ha! Frågan är hur man bär upp en sådan..?

60103FB8-2823-4CEA-8C29-FD34236BC173-9646-0000191A1E29B60C.jpg

Riktig ölkagge, gräslig blazer, tasselloafers och pepparkaksbrun året runt :mrgreen:

Denke skrev:
Aron skrev:
Vet inte om man kan kalla det graal men en Heuer Autavia har jag vart sugen på ett bra tag och stod och dreglade över en på en antikmässa i somras men fattade det oväntat mogna beslutet att låta bli då, vilket jag naturligtvis ångrade när jag kom hem, nu har det dykt upp en igen och jag vet inte hur jag ska kunna låta bli att köpa den...

Ja det är det, hade ju nästan glömt av att jag vill ha en sån, men så ska det dyka upp en... typiskt :lol:

Aron skrev:
Denke skrev:
Aron skrev:

Ja det är det, hade ju nästan glömt av att jag vill ha en sån, men så ska det dyka upp en... typiskt :lol:

Det är en grym modell! Jag är helt apnöjd med min.

Jag tror också att det exet är ett riktigt bra ex (det är inte jag som är säljaren).

Denke skrev:
Denke skrev:
Aron skrev:

Det är en grym modell! Jag är helt apnöjd med min.

Jag tror också att det exet är ett riktigt bra ex (det är inte jag som är säljaren).[/quote]
Får se vad det blir för pris bara, även om jag verkligen vill ha den känns det lite tufft att punga ut med dom pengarna eftersom jag vet att jag bara skulle använda den nån gång ibland, mitt yrke gör nämligen att jag kan inte ha en klocka som jag är rädd om på mig när jag är där, därför blir det mest Seikon som är i tjänst på veckorna och aquaracern på helgen, men vi får se.

Jag har inte riktigt bestämt mig än, men en GMT Master på Oyster från 1985 ligger långt upp på listan...

Re: Sv: Vilken är din graal?

Ricrob skrev:
Enkelt: köp en yacht!

Corum Bridges Golden Tourbillon Panoramique är min definitiva graal..

Corum_Bridges_Golden_Tourbillon_Panoramique_382_851_79_0F01_0000.jpg

Man jag hade varit bra nöjd om jag hade lyckats lägga vantarna på en Corum Golden Bridge Automatic i vitguld..

Corum_Bridges_Golden_Bridge_Automatic_Watch_313_150_59_0001_FN01.jpg

Hej!

Min heliga Graal som uppnåtts nu i veckan och som lär bli kvar hos mig:

Oj5xZXx.jpg

Detta var min tidigare Graal som kommer att få vara kvar...

//Mechanicum

Ju längre tid jag hängt på ks, desto mindre vet jag om jag har ngn graal. Visst finns det flera klockor jag vill ha men börjar jag ifrågasätta vad graalen innebär, är det liktydligt att man blir nöjd o inte blickar åt andra klockor? Loggar ut från ks och blir content? För mig är det tveksamt att jag någonsin når detta nirvanaliknande tillstånd!

Tillbaka
Topp