• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din graal?

Älskar också Navin men jag tycker att den med 24 timmars tavla gör det lilla extra, definitivt en graal!
Breitling-Navitimer-Cosmonaute.png
EA1D2DF6-581C-4C50-8CD3-6E03874624CB.jpeg

den här är också rätt fin

Gick genom ”dyra” gången i Dubai mall för några år sen, innan jag ens var intresserad av klockor. Såg ngt i stil med denna och tänkte ”hmm undrar hur mycket mellan aldrig och aldrig någonsin den där kan kosta”, har för mig att det var det sistnämnda.
72F9F322-2DE4-4D68-A700-EBA469864541.png

Jag har en eventuellt mer blygsam graal än många här. Den svenska jante och strävsamheten sitter djupt. Allt jag önskar är en Rolex Explorer 1(214270). Är det för mycket begärt?! ;)

-Nu ett år senare citerar jag mitt inlägg om vilken min graal är.

Många i tråden reagerade på att jag valde Speedmaster Professional som min graal. Nu ett år senare när jag har en Speedmaster på armen vill jag medge att till viss del fattar jag poängen om att man inte kan ha en Speedy som graal osv... Samtidigt som jag håller mig fast vid att en Speedmaster Professional kan vara klockan som man vill ha mest än alla andra klockor.

Speedmaster träffar mig rakt in i hjärtat! Dess historia! Dess utseende och dess kapacitet imponerar på mig stort. Den är perfekt! :cigar:
942A28FB-074F-4204-97C4-638A6A262BBC.jpeg

Men som sagt, efter att ha hängt i forumet i ett par år så har jag nu förstått innebörden av ordet ”graal”. Min graal i det här fallet är en ”Omega Speedmaster Moonshine Apollo 11 50th” :D
75BADF05-F840-480C-A1D1-D02A85E2A406.jpeg
Bra uppgradering!

En New Old Stock Rolex Sea Dweller 16600 hade varit helt fantastiskt. Men 120-140k har man tyvärr inte i fritt kapital ;)
Ska man sälja bilen och köpa en Volvo 740? :p

Edit: Är jag skadad om jag faktiskt tycker att det inte låter som en helt dålig idé?
Om jag tolkar detta rätt så vill du sälja din bil och köpa en gedingen made in Sweden pansarvagn till bil och köpa en riktigt fräsig klocka. Låter som en win win från mitt perspektiv.

Produceras!
I stål eller roséguld.
Plexi och manuellt urverk.
Listar ca 80 och 197k.
Någon specialserie som ligger nära originalet, riktigt behagliga!

Tillbaka
Topp