• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din keeper?

Mauritz

Rolex
Denna får bli en keeper for life.
F254AA51-E338-440B-BCA1-0FED3905B93E.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Om man nu kan prata om keeper alls så har jag tre:

Först ut och i ointaglig ledning är min Breitling Aerospace (ref F65062). Inköpt ny av mig i januari 1998, dvs för över 22 år sedan:
Breitling 2020-04-21.jpg


Nummer två är min första seriösa automatiska klocka och den som drog ner mig i det här träsket, dvs min IWC Mark XVI (ref IW325504). Uttagen i Tyskland 2006 och inköpt av mig för snart sju år sedan:
IWC M 2020-04-21.jpg


Nummer tre är denna veckas klocka, dvs min Rolex Sea-Dweller 4000 (ref 116600). Ett av dom första exemplaren som kom till Sverige (kanske det första?) och inköpt ny av mig för sex år sedan. Min första och den enda Rolex jag har kvar (tre till har passerat) och en jag inte tänker göra mig av med: :happyhappy:
Rolex 2020-04-21.jpg


Som sagt, tveksamt om man kan prata om keeper när det gäller klockor, men dom här tre är det närmaste jag har kommit hittills. ;)
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Om man nu kan prata om keeper alls så har jag tre:

Först ut och i ointaglig ledning är min Breitling Aerospace (ref F65062). Inköpt ny av mig i januari 1998, dvs för över 22 år sedan:
Breitling 2020-04-21.jpg


Nummer två är min första seriösa automatiska klocka och den som drog ner mig i det här träsket, dvs min IWC Mark XVI (ref IW325504). Uttagen i Tyskland 2006 och inköpt av mig för snart sju år sedan:
IWC M 2020-04-21.jpg


Nummer tre är denna veckas klocka, dvs min Rolex Sea-Dweller 4000 (ref 116600). Ett av dom första exemplaren som kom till Sverige (kanske det första?) och inköpt ny av mig för sex år sedan. Min första och den enda Rolex jag har kvar (tre till har passerat) och en jag inte tänker göra mig av med: :happyhappy:
Rolex 2020-04-21.jpg


Som sagt, tveksamt om man kan prata om keeper när det gäller klockor, men dom här tre är det närmaste jag har kommit hittills. ;)
Riktigt trevliga klockor allihop.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag vet inte om jag vågar peka ut någon eller några alls. Jag köper aldrig en klocka med ambitionen att sälja den, och än så länge är det bara någon micro som fått stryka på foten.
En jag med säkerhet, garanterat aldrig kommer sälja är väl kanske den här swatchen. Om den dör kanske jag överväger att slänga den, men annars är den alldeles för billig och för känslomässigt laddad för mig för att göra mig av med.

IMG_20190905_131507.jpg
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Jag vet inte om jag vågar peka ut någon eller några alls. Jag köper aldrig en klocka med ambitionen att sälja den, och än så länge är det bara någon micro som fått stryka på foten.
En jag med säkerhet, garanterat aldrig kommer sälja är väl kanske den här swatchen. Om den dör kanske jag överväger att slänga den, men annars är den alldeles för billig och för känslomässigt laddad för mig för att göra mig av med.

IMG_20190905_131507.jpg
Du kan gärna skriva vad det är som är känslomässigt med den - nyfiken :)
 

Marli

Cartier
4E79D5D2-1BA5-42C1-8A44-904EB41392FD.jpeg
#1 En helt vanlig tråksub 16610, MEN den är fullset och opolerad, hur jag vet det? Köpte den ny 23 mars 1997.

30826ACF-4150-4C96-BFD5-393C05755D30.jpeg


#2 Märket / modellen alla älskar (älskade?) att hata, från king of the hill till själva epitetet av dålig smak Min är från 1990, fullset, extremt lite använd och köpt ny av min svärfar som gav mig den i samband med en bemärkelsedag.

JAG gillar både storleken, modellen och hur den bärs så jag köpte helt enkelt en till för ett tag sedan. Vart skickar man cv’t för att bli dörrvakt i Gbg?
 
4E79D5D2-1BA5-42C1-8A44-904EB41392FD.jpeg
#1 En helt vanlig tråksub 16610, MEN den är fullset och opolerad, hur jag vet det? Köpte den ny 23 mars 1997.

30826ACF-4150-4C96-BFD5-393C05755D30.jpeg


#2 Märket / modellen alla älskar (älskade?) att hata, från king of the hill till själva epitetet av dålig smak Min är från 1990, fullset, extremt lite använd och köpt ny av min svärfar som gav mig den i samband med en bemärkelsedag.

JAG gillar både storleken, modellen och hur den bärs så jag köpte helt enkelt en till för ett tag sedan. Vart skickar man cv’t för att bli dörrvakt i Gbg?
Du behöver inget CV för att bli dörrvakt om du har en Breitling chronomat.. De e sen gammalt
 

Andwal

Omega
Jag fick en Certina DS Podium när jag fyllde 18 och en Speedmaster när jag fyllde 30. De säljer jag inte!

Fick även Farfars gamla roseguld omega "Jumbo" som är riktigt vacker. Den får gå vidare till en av mina barn vid tillfälle.

Allt annat lär ju flippas nån gång haha.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
ecodriveONE.jpg
Som många andra köper jag inte klocka med ambition att sälja. Men ibland märker man att det inte var som man hoppades, eller man tröttnar helt enkelt och säljer. Ibland säljer man något lite dyrare för att frigöra kapital till något annat eller för att man inte tycker den används tillräckligt i förhållande till värdet den knyter upp. Denna lär dock aldrig lämna. Den perfekta moderna dressaren. Kan ligga på fönsterbrädan hur länge som helst utan att stanna. Bärs inte till vardags så risken att tröttna är minimal. Dessutom väldigt kul ur ett ingenjörsmässigt perspektiv. Världens tunnaste eco-drive klocka med ett urverk på 1mm och en total tjocklek av 2,8mm
 

Ventemil

Breitling
Här är min keeper. En mido ocean star 600 cosc. Så mycket specs för pengen och en hell of a watch till utseende. Den kommer hänga med länge.
 

Bilagor

  • 20200426_190805.jpg
    20200426_190805.jpg
    259.9 KB · Visningar: 29
Om man nu kan prata om keeper alls så har jag tre:

Först ut och i ointaglig ledning är min Breitling Aerospace (ref F65062). Inköpt ny av mig i januari 1998, dvs för över 22 år sedan:
Breitling 2020-04-21.jpg


Nummer två är min första seriösa automatiska klocka och den som drog ner mig i det här träsket, dvs min IWC Mark XVI (ref IW325504). Uttagen i Tyskland 2006 och inköpt av mig för snart sju år sedan:
IWC M 2020-04-21.jpg


Nummer tre är denna veckas klocka, dvs min Rolex Sea-Dweller 4000 (ref 116600). Ett av dom första exemplaren som kom till Sverige (kanske det första?) och inköpt ny av mig för sex år sedan. Min första och den enda Rolex jag har kvar (tre till har passerat) och en jag inte tänker göra mig av med: :happyhappy:
Rolex 2020-04-21.jpg


Som sagt, tveksamt om man kan prata om keeper när det gäller klockor, men dom här tre är det närmaste jag har kommit hittills. ;)
Seadwellern här, är den 40mm?
Jag gillar utseendet på den, påminner om en sub men är ändå lite mer ovanlig eller vad man ska säga.
 
Topp