• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Har fått ett extremt sug efter en Sinn 556i så letar med ljus och lykta efter en bättre beggad för tillfället. Så förhoppningsvis blir det min nästa klocka.
.... och så blev det! Kom i Posten idag.
IMG_0440.JPG

Förmodligen en IWC portofino, IW391007 eller portugese IW371445. Så svårt :arghh:

Sen är jag alltid på jakt efter en fläckfri IWC vintage typ 40-60tal samt en gammal Breguet. Kan inte sluta köpa omegor heller... frugan funderar på att lägga in mig snart :nailbiting:

Sålt lite för att få likvida medel till en SMP-C, eller så en Sinn 556I, eller kanske var jag för snabb att sälja LLD:d - köpa en igen - eller gå en massa zumbakurser.

Just nu lutar det åt någon date-just eller aqua terra, möjligen en 115200 eller en aqua terra 8500. Men velig som jag är finns det en risk att det blir något helt annat :)

Det blir en Speedy, men inköp dröjer tills jag vet om köpet blir för att fira ett nytt jobb eller för att trösta mig för att mina planer sprack.

Jag står inför mitt första nyköp, antingen blir det en Tudor Black Bay 36, alternativt en Rolex 116200, med svart index tavla. Tudorklockan ska jag klämma på, på lördag. Tiden har svaret.

Jag känner mig inte alls unik men har ett starkt sug efter en SUB-C 114060 :hungry:
Frågan är bara om jag ska göra mig av med någon eller fylla på lådan?!
Har idag
Omega SMP 225450
Omega Plorof 600
Omega PO8500
Omega SMC 300
Tudor 76100

Tillbaka
Topp