• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

I min hjärna pågår följande
En Datejust, eller OQ svårt att välja... eller en Submariner... men jag vill ha målade index - ja Tudor Sub, kanske en flinga. Eller vänta, saknar ju något med vit tavla? Zenith Daytona? Rolex Explorer II? Eller en IWC Ingy... men kanske med blå tavla. En AP RO med blå tavla... ähh fan har inte råd ... (sen börjar det om) En Datejust...

En Datejust, eller OQ svårt att välja... eller en Submariner... men jag vill ha målade index - ja Tudor Sub, kanske en flinga. Eller vänta, saknar ju något med vit tavla? Zenith Daytona? Rolex Explorer II? Eller en IWC Ingy... men kanske med blå tavla. En AP RO med blå tavla... ähh fan har inte råd ... (sen börjar det om) En Datejust...

Inte alls lätt..... :nailbiting:

besluts ångest deluxe :D

Min daily beater sedan några månader tillbaka har varit ett Sea-Dweller homage. Denna pjäs har gjort att jag fallit pladask för det estetiska/funktionella som Sea-Dweller samt Submariner har att erbjuda. Ikon statusen som dykar Rolexar bär med sig gör inte saken mindre attraktiv.

Har nämnligen också gått och kärat ned mig i vintage Universal Genevé Compax klockorna. Speciellt den de kallar för "Nina Rindt". Fast på grund av rariteten
tror jag att chasen på en sådan för en human summa riksdaler är tämligen liten, haha.

Självklart är ju romansen bakom Speedmastern lika svår att motstå. Speciellt de som fått riktigt fin patina och karaktär med åren.
Dock gör dess låga water resistance mig lite nervös tyvärr. Speciellt vintage modellerna. Men jag har ju redan G-shocks tillhands skulle suget för att bada dyka upp.

Ingen enorm lista precis men hade gärna ägt en av dessa innan det blir dags för Kalle Anka och hans vänner att fylla TV-rutan. :D

För min del kan nästa klocka bli nästan vad som helst. Ena dagen är man sugen på det ena, och efter lite sömn så är man sugen på det andra. Fruktansvärt. Sen när man har handlat och det gått en månad, eller vi säger en vecka, så börjar man tänka på det som man valde bort. Usch, jobbigt med så här tunga problem tycker jag.

För min del kan nästa klocka bli nästan vad som helst. Ena dagen är man sugen på det ena, och efter lite sömn så är man sugen på det andra. Fruktansvärt. Sen när man har handlat och det gått en månad, eller vi säger en vecka, så börjar man tänka på det som man valde bort. Usch, jobbigt med så här tunga problem tycker jag.
dagens i-lands problem ;)

Ska vi kalla detta för I-lands problem? ;)

Oj hann inte se att någon annan hade svarat...

Jag vet inte, hjälp mig!? Är snuskigt sugen på en Ap 15400, eller jumbon (osäker hur den sitter på handleden), men även rätt sugen på en BLNR. Kanske 116613LB. Kommer använda klockan varje dag. Sjukt svårt.

blivit mer och mer intresserad av Doxas sub modell !!
tycker dom är riktigt snygga och 1200t modellen med sina 120 atm och automatisk heliumventil är inte helt fel alls !

Jag vet inte, hjälp mig!? Är snuskigt sugen på en Ap 15400, eller jumbon (osäker hur den sitter på handleden), men även rätt sugen på en BLNR. Kanske 116613LB. Kommer använda klockan varje dag. Sjukt svårt.

En Ap 15400 är inte alls fel? Men en klocka för att användas varje dag.. Hmmm detta blir ju svårt!

Jag har alltid velat testa en 114060, behöver isåfall sälja min 16570 för att finansiera. Men jag tycker explorern är bra mycket roligare, suben ser man ju på "alla"...
AP RO 14790 finns det också ett sug efter

Jag tycker man fullkomligt förstört AP genom alla jävla limited edition, kändisklockor boutique-klockor och diverse monster riktat mot nyrika ryssar och bankrånare.
Låter mer som Hublot :pompus:

En Ap 15400 är inte alls fel? Men en klocka för att användas varje dag.. Hmmm detta blir ju svårt!
Jag veeet. APn som beater är ju inte optimalt. Den är jag mest sugen på dock.

116613LB med sunburst tavla får min röst! Otroligt vacker och får dina andra alternativ att blekna i jämförelse...
Den är så vacker, tyvärr snyggare fristående än på min handled :(

Tillbaka
Topp