• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Vanlig, stålbaksidan är fantastisk vacker i sin enkelhet. Dessutom kan det vara gött att glömma bort tiden ibland!
Håller helt med dig!
A2CC099A-4047-453D-807C-3BBEA06DA8BE.jpeg
 

Colb

Breitling
2-Faktor
Även om sommaren är över lutar det skarpt åt en Datejust med blå urtavla och jubilee-bracelet. Lite fegt kanske, men första stora köpet för egen del. Otroligt spännande!
 

Falken

Panerai
B1322E98-9B7E-4C54-94FB-61077923F68D.jpeg


Lite hjälp med vad jag behöver härnäst? Antar en dykare och en kronograf. Vill dock inte ha samma märke som någon tidigare och gärna annan färg på urtavla.
 

Nioq

Omega
2-Faktor
Vet du om man kommer behöva hänga på låset 1 sept på hemsidan eller hur går det till?
Ja, om du verkligen vill den så är det nog klokt att vara lite på alerten på morgonen/förmiddagen. Frågade hur många som såldes 1 aug (blev ju slutsåld på 6 timmar), men fick ett politikersvar tillbaka... Alltså svårt att sia om hur många ex. som finns kvar.

Annars är intrycket att intresset verkar vara stort - posten om klockan som Worn & Wound gjorde på Insta fick ordentligt med likes och kommentarer.

Lycka till!
 
Senast ändrad:

Man

Rolex
Aa okej, kan ju dock bli lite jobbigt om den rör på sig varje gång man drar på sig en tröja.
Ja. Tror dock inte alla är så. Känns som min rör sig lättare nu än när den var ny.
Tycker som sagt du ska prova både 43,5 och 39,5. 43,5 känns inte så stor som man kan tro först. Bandhornen är korta och nedåtböjda.
 

Elias.A

Cartier
Ja. Tror dock inte alla är så. Känns som min rör sig lättare nu än när den var ny.
Tycker som sagt du ska prova både 43,5 och 39,5. 43,5 känns inte så stor som man kan tro först. Bandhornen är korta och nedåtböjda.
Ja det får nog bli så, man vill ju helst inte chansa på en storlek och sen så blir den inte bra alls
 
  • Like
Reactions: Man

Laplander

Rolex
Vanlig, stålbaksidan är fantastisk vacker i sin enkelhet. Dessutom kan det vara gött att glömma bort tiden ibland!
Hmmm, tror ni har övertygat mej att köra original. Hade tidigare en Speedmaster .006 med safirglas, men det gnagde så mycket till slut att det inte var "originalet" så den fick tyvärr gå. Kanske blir samma sak med en Reverso Duoface... Sirliga monogram är inget jag är speciellt förtjust i, men när jag såg detta typsnittet, BAM!!!
Resa till Kungl. Hufwudstaden är härmed bokad :)
Reverso.jpg
 
Topp