Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vanlig, stålbaksidan är fantastisk vacker i sin enkelhet. Dessutom kan det vara gött att glömma bort tiden ibland!Fortsätter bygga radhustrippel, nu är det JLC Reverso som upptar all min vakna tid. Duoface eller vanlig, troligen i storleken medium. Tror vi kommer ro en iland om ett par veckor...
Håller helt med dig!Vanlig, stålbaksidan är fantastisk vacker i sin enkelhet. Dessutom kan det vara gött att glömma bort tiden ibland!
38,5 såklart! Fantastisk klocka, helt klart värd en chans!Fantastiskt sugen på en Omega Seamaster AT. Förstår inte var det suget kom ifrån, men vi får se om jag inte ska skiljas från min Grand Seiko och testa en. Frågan är bara 38, 38,5 eller 41mm?
Har bestallt en Grand Seiko SBGA413 ("Spring" fran deras "Seasons" collection), kommer i September eller Oktober. Bild tagen fran https://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-usa-exclusive-seasons-collection-watches-hands-on/
Finns alltid två sidor av samma mynt. Lyckas man knipa en limiterad, så är det lite extra skoj. Missar man däremot tåget är det extra trist.Riktigt fin. Synd bara att den är en Ltd Ed på 150 ex.
Vet du om man kommer behöva hänga på låset 1 sept på hemsidan eller hur går det till?Finns alltid två sidor av samma mynt. Lyckas man knipa en limiterad, så är det lite extra skoj. Missar man däremot tåget är det extra trist.
Tudor BB 58 + denna 3777-14 från IWC?
Lite hjälp med vad jag behöver härnäst? Antar en dykare och en kronograf. Vill dock inte ha samma märke som någon tidigare och gärna annan färg på urtavla.
Funderat på Tudor. Svart tavla går dock helst bort. Kanske den äldre blå varianten.Tudor BB 58 + denna 3777-14 från IWC?
Ja, om du verkligen vill den så är det nog klokt att vara lite på alerten på morgonen/förmiddagen. Frågade hur många som såldes 1 aug (blev ju slutsåld på 6 timmar), men fick ett politikersvar tillbaka... Alltså svårt att sia om hur många ex. som finns kvar.Vet du om man kommer behöva hänga på låset 1 sept på hemsidan eller hur går det till?
Varför skulle du behöva en dykare och en kronograf?
Lite hjälp med vad jag behöver härnäst? Antar en dykare och en kronograf. Vill dock inte ha samma märke som någon tidigare och gärna annan färg på urtavla.
Behöver en klocka jag kan bada med. Kronograf kan vara lite roligt men inget måste!Varför skulle du behöva en dykare och en kronograf?
Köp klockor du gillar och tycker är snygga. Köp inte kategorier.Behöver en klocka jag kan bada med. Kronograf kan vara lite roligt men inget måste!
Den är bra, tycker jag. Jag var van vid betydligt biffigare länk tidigare dock, men man vänjer sig. Se gärna vad jag skrivit i några inlägg 25 juli i Oristråden så får du mer uttömmande svar.Vad tyckte du om 39an?
Okej tack ska kika på inlägget!Den är bra, tycker jag. Jag var van vid betydligt biffigare länk tidigare dock, men man vänjer sig. Se gärna vad jag skrivit i några inlägg 25 juli i Oristråden så får du mer uttömmande svar.
För övrigt tycker jag bezeln roterar alldeles för lätt på min. Den kan snurra en bit bar man tar på sig en tröja. Det kanske bara är mitt exemplar som är så. Lycka till i valet o kvalet!Okej tack ska kika på inlägget!
Aha oj, känns ju som om bezeln borde sitta riktigt stadigt på en aquisFör övrigt tycker jag bezeln roterar alldeles för lätt på min. Den kan snurra en bit bar man tar på sig en tröja. Det kanske bara är mitt exemplar som är så. Lycka till i valet o kvalet!
Ja, håller med. Fast egentligen tycker jag inte att det är nåt jättestort problem.Aha oj, känns ju som om bezeln borde sitta riktigt stadigt på en aquis
Aa okej, kan ju dock bli lite jobbigt om den rör på sig varje gång man drar på sig en tröja.Ja, håller med. Fast egentligen tycker jag inte att det är nåt jättestort problem.
Ja. Tror dock inte alla är så. Känns som min rör sig lättare nu än när den var ny.Aa okej, kan ju dock bli lite jobbigt om den rör på sig varje gång man drar på sig en tröja.
Ja det får nog bli så, man vill ju helst inte chansa på en storlek och sen så blir den inte bra allsJa. Tror dock inte alla är så. Känns som min rör sig lättare nu än när den var ny.
Tycker som sagt du ska prova både 43,5 och 39,5. 43,5 känns inte så stor som man kan tro först. Bandhornen är korta och nedåtböjda.
Vitguldsringen och du har en keeperÄven om sommaren är över lutar det skarpt åt en Datejust med blå urtavla och jubilee-bracelet. Lite fegt kanske, men första stora köpet för egen del. Otroligt spännande!
Hmmm, tror ni har övertygat mej att köra original. Hade tidigare en Speedmaster .006 med safirglas, men det gnagde så mycket till slut att det inte var "originalet" så den fick tyvärr gå. Kanske blir samma sak med en Reverso Duoface... Sirliga monogram är inget jag är speciellt förtjust i, men när jag såg detta typsnittet, BAM!!!Vanlig, stålbaksidan är fantastisk vacker i sin enkelhet. Dessutom kan det vara gött att glömma bort tiden ibland!