Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin, men jag tycker 42mm är för stort. Hur stora handleder har du?Jag är sugen på denna! Priset gör mig osäker men kanske värd då storleken passar mig väldigt bra. Vad tycker ni?,
Har en DD40 som sitter fint men känns som 42 skulle va optimalt. Men har ju inte testat denna IRL.Fin, men jag tycker 42mm är för stort. Hur stora handleder har du?
Ja allt handlar ju om vad man är van vid. Är du van vid 40mm DD så kommer dykardesignen på 42mm inte kännas sååå mycket större.Har en DD40 som sitter fint men känns som 42 skulle va optimalt. Men har ju inte testat denna IRL.
Hoppas på det! Tror även gummit gör en del skillnad. Tyckte förra Yacht va för liten!Ja allt handlar ju om vad man är van vid. Är du van vid 40mm DD så kommer dykardesignen på 42mm inte kännas sååå mycket större.
Har en DD40 som sitter fint men känns som 42 skulle va optimalt. Men har ju inte testat denna IRL.
Ja exakt tror samma, kan nog se lite lustigt ut med 43mm. Hade dock en 43mm aquaracer förut och den var det inga problem med men har fått för mig av någon anledning att en 43mm aquis skulle se väldigt stor ut
Ja faktiskt! När jag hade aquaracern så kändes den perfekt, men nu äger jag ingen klocka över 40mm. Tror allt är en vanesak suget efter en dykare börjar dock bli väldigt stort, får fundera lite på om det är 1926an eller chronolinken som får lämna för att göra plats åt nytt. Tror du kommer bli nöjd med aquaracern om valet faller på den! Riktigt grym klockaIntressant! Så en 43 mm aquaracer kändes inte för stor? När jag från en annan tråd vet att du sportar en 39 mm Tudor 1926 jag går själv med funderingar på en 40,5 aquaracer..
Finns 3 ex. till försäljning nu - spana in https://www.swisswatchpassion.com/en/squale_sub-39Vet du om man kommer behöva hänga på låset 1 sept på hemsidan eller hur går det till?
Jag fick precis samma intryck när jag provade, finare ju närmare man tittar och lägger sig fint på handleden med de där lugsen Skruvad krona känns alltid tryggt dessutom!Jag var och provade en Grand Seiko SGBN003 idag som jag varit sugen på ett tag. Jag måste säga att den ser fantastiskt fin ut och framförallt sitter oerhört bekvämt med lätt nedåtgående lugs och sin flexibla länk.
Det kommer bli blåa hålet under min nästa Tokyo staycation
Det lutar åt en Jaeger Lecoultre Reverso Classique. Jag har blivit riktigt kär i den modellen på senaste tiden..
Samma här. Kollat på den i typ 4 år nu. Men blir med stor chans att den införskaffas i examenspresent till årsskiftet.Förhoppningsvis en speedy, bra sugen på den!