• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

En Jaeger LeCulture Reverso är planen, helst innan snön är borta. Men har haft 6 månader av besluts ångest villken som ska få äran att bli ”the one”
8DCAC980-BEC4-4CDC-AF9B-3EE7434DCCC7.jpeg
2562A20F-E577-4BAE-96E3-701FF03EBD33.jpeg
Snön är väl inte borta i hela landet än ? ;)

7AF58701-7141-4CE2-8438-4E396F24C7DA.jpeg
117355EE-98A6-47F8-B6DC-6AA6E8193E1F.jpeg
2CD8C8A3-FF0D-4452-A4E5-8706FCF62EE7.jpeg

Innan dess råkade det även komma en liten sak emellan :)

C6D97B4D-EAA3-4DB9-88B6-9326D68DE412.jpeg
374B7BEB-D80D-44EC-A405-7320E835BD80.jpeg

Undrar vad som blir här näst ? Återkommer. Men nu får man njuta av dessa :)

Jag behöver er hjälp!
Hade nyligen denna duo men expyn fick lämna pga olika anledningar..

Jag vill ha in något nytt inför sommaren, ska vara badtålig,lite mer toolig (som komplement till suben som är rätt blingig)
Sitta på länk, samt max 42mm.

Funderar på en 214270

PO 39.5 Svart
C05435DE-AFEE-416F-A233-A06E44991857.jpeg

Nya SMP svart
AE0BE344-E8F5-468E-9400-12FD3EB9F081.jpeg

Beslutsångest som vanligt, vill ha inputs :)
Andra liknande förslag är välkomna,budget på 60k men gör inget om den är billigare ofc..

Jag behöver er hjälp!

Jag vill ha in något nytt inför sommaren, ska vara badtålig,lite mer toolig (som komplement till suben som är rätt blingig)

Funderar på en 214270

PO 39.5 Svart

Nya SMP svart

Andra liknande förslag är välkomna,budget på 60k men gör inget om den är billigare ofc..

Kanske ett tråkigt svar men jag skulle köra Explorer av de du visade, just för att få en annan "klocktyp".

Andra förslag.
OmegaAquaTerra2017-2.jpg

B89A0833_copy.jpg

Kanske ett tråkigt svar men jag skulle köra Explorer av de du visade, just för att få en annan "klocktyp".

Andra förslag.
OmegaAquaTerra2017-2.jpg

B89A0833_copy.jpg
Lutar mest åt Explorern!
ATn har jag faktiskt inte tänkt på,får kika närmre på den :) men den finns bara med pcl va?
Kanske Air-king eller Millgause, händer ju liksom lite mer än i en vanlig Explorer.
Har svårt för siffrorna på Air-kingen men Milgaussen är inte så dum! Dock gillar jag inte nya med grönt glas men den svarta är trevlig :)
dock pcl på den, vill helst ha borstad länk..

Jag behöver er hjälp!

Funderar på en 214270

PO 39.5 Svart

Nya SMP svart

+1 på Explorer. Omega hade ju gett variation i varumärke men inte i typ av klocka, båda dykare. Sen är ju Explorern riktigt vacker i sin enkelhet.

Jag behöver er hjälp!

Funderar på en 214270

PO 39.5 Svart

Nya SMP svart

Nya SMPn är riktigt trevlig tycker jag. Den upplevs rätt mycket större än subben men har du haft en Explorer II i 42mm borde det inte vara några problem. Länken är det många som inte gillar men jag tycker den är skön och ser helt okej ut. Vågorna på tavlan är helrätt och glasbaksida likaså:)

+1 på Explorer. Omega hade ju gett variation i varumärke men inte i typ av klocka, båda dykare. Sen är ju Explorern riktigt vacker i sin enkelhet.
Håller helt med dig :)
Explorern är ju kanske simpel och tråkig men samtidigt klassisk och tidlös och funkar till allt!

Nya SMPn är riktigt trevlig tycker jag. Den upplevs rätt mycket större än subben men har du haft en Explorer II i 42mm borde det inte vara några problem. Länken är det många som inte gillar men jag tycker den är skön och ser helt okej ut. Vågorna på tavlan är helrätt och glasbaksida likaså:)
Är kluven till Smpn, både gällande länken, heliumventilen samt formen på bezeln.. Utöver detta känns det som om man får mest för pengarna mtp urverk,glidelock,keramisk bezel, glasbaksida samt en riktigt trevlig tavla :)

Sen kan jag ju ärligt säga att en av anledningarna till att jag sålde min expII var storleken.. de där 2mm gör mer än man tror(iaf på mina flickhandleder)
Var inte så farligt i början men allt eftersom ju mer jag använde den störde jag mig mer och mer på det..
Tänker därför att expy på 39mm kan bli perfekt!
Eller POn på 39.5 för då får jag snyggare bezel,heliumventil & länk! men å andra sidan troligtvis en mer topptung klocka..

Lutar mest åt Explorern!
ATn har jag faktiskt inte tänkt på,får kika närmre på den :) men den finns bara med pcl va?

Har svårt för siffrorna på Air-kingen men Milgaussen är inte så dum! Dock gillar jag inte nya med grönt glas men den svarta är trevlig :)
dock pcl på den, vill helst ha borstad länk..

Om det är borstad länk du far efter och gillar 39 mm så tycker jag genuint att den äldre generationen 2500 Railmaster och AT är roligare klockor än Explorer, dessutom för 30-50% av priset.
PA020198 (1).jpg
PA020161.jpg
PA020166.jpg
908f64bb1214b82a5c2739069dacc23f.jpg

Explorern är ju kanske simpel och tråkig men samtidigt klassisk och tidlös och funkar till allt!

Är kluven till Smpn, både gällande länken, heliumventilen samt formen på bezeln.. Utöver detta känns det som om man får mest för pengarna mtp urverk,glidelock,keramisk bezel, glasbaksida samt en riktigt trevlig tavla :)

Sen kan jag ju ärligt säga att en av anledningarna till att jag sålde min expII var storleken.. de där 2mm gör mer än man tror(iaf på mina flickhandleder)
Var inte så farligt i början men allt eftersom ju mer jag använde den störde jag mig mer och mer på det..
Eller POn på 39.5 för då får jag snyggare bezel,heliumventil & länk! men å andra sidan troligtvis en mer topptung klocka..
Ja den där heliumventilen fick dom inte till så värst bra håller jag med om. Formen på bezeln tycker jag är snygg, även om den inte är så greppvänlig ;) annars är det precis som du säger mycket klocka för pengarna.
Jaha okej då förstår jag! Jag tyckte också att 42mm expyn var för stor när jag provade i butik så det slutade med att köpte en 16570 istället, sitter såå mycket bättre :)

På 18cm handled :)
701CDA14-D904-4E60-91F2-AB8259A2298C.jpeg

Har vridringen på nya SMPc blivit bättre?

Tillbaka
Topp