• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Har bestallt en Grand Seiko SBGA413 ("Spring" fran deras "Seasons" collection), kommer i September eller Oktober. Bild tagen fran https://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-usa-exclusive-seasons-collection-watches-hands-on/
Grand-Seiko-Four-Seasons-4.jpeg

Håller helt med dig :)
Explorern är ju kanske simpel och tråkig men samtidigt klassisk och tidlös och funkar till allt!

Är kluven till Smpn, både gällande länken, heliumventilen samt formen på bezeln.. Utöver detta känns det som om man får mest för pengarna mtp urverk,glidelock,keramisk bezel, glasbaksida samt en riktigt trevlig tavla :)

Sen kan jag ju ärligt säga att en av anledningarna till att jag sålde min expII var storleken.. de där 2mm gör mer än man tror(iaf på mina flickhandleder)
Var inte så farligt i början men allt eftersom ju mer jag använde den störde jag mig mer och mer på det..
Tänker därför att expy på 39mm kan bli perfekt!
Eller POn på 39.5 för då får jag snyggare bezel,heliumventil & länk! men å andra sidan troligtvis en mer topptung klocka..
PO 39,5 är så jävla bra, ångrar konstant att jag sålde den.

En grand seiko SBGH267G eller liknande eller en breitling kronograf av nåt slag. Om man fick drömma... ;) mer realistiskt blir det nog e g-shock.

Har varit sugen på en vintage omega ett bra tag. Får se om semesterplånboken tillåter ett köp i sommar.

Riktigt sugen på en oris aquis på gummi, tycker dom är riktigt snygga och man får ju alltid mycket klocka för pengarna med oris! Dock så är jag lite osäker på om 43mm kan bli lite för stort på min 16,5cm handled... kanske borde kolla på 39mm istället

Riktigt sugen på en oris aquis på gummi, tycker dom är riktigt snygga och man får ju alltid mycket klocka för pengarna med oris! Dock så är jag lite osäker på om 43mm kan bli lite för stort på min 16,5cm handled... kanske borde kolla på 39mm istället
Är nog klokt att kolla 39:an. Tror det både ser och känns bättre än 43mm!

Fantastiskt sugen på en Omega Seamaster AT. Förstår inte var det suget kom ifrån, men vi får se om jag inte ska skiljas från min Grand Seiko och testa en. Frågan är bara 38, 38,5 eller 41mm? :confused:

Ja exakt tror samma, kan nog se lite lustigt ut med 43mm. Hade dock en 43mm aquaracer förut och den var det inga problem med men har fått för mig av någon anledning att en 43mm aquis skulle se väldigt stor ut
Hade en kollega som köpte en 47 mm Zenith el Primero.
Skitsnygg klocka men jag med 18,5 cm runt handleden fick ont av kronan mot handen.
Kollegan hade 16,5 cm...
Den klockan blev inte långvarig!

Tillbaka
Topp