Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, den är fortfarande lika svårgreppadHar vridringen på nya SMPc blivit bättre?
PO 39,5 är så jävla bra, ångrar konstant att jag sålde den.Håller helt med dig
Explorern är ju kanske simpel och tråkig men samtidigt klassisk och tidlös och funkar till allt!
Är kluven till Smpn, både gällande länken, heliumventilen samt formen på bezeln.. Utöver detta känns det som om man får mest för pengarna mtp urverk,glidelock,keramisk bezel, glasbaksida samt en riktigt trevlig tavla
Sen kan jag ju ärligt säga att en av anledningarna till att jag sålde min expII var storleken.. de där 2mm gör mer än man tror(iaf på mina flickhandleder)
Var inte så farligt i början men allt eftersom ju mer jag använde den störde jag mig mer och mer på det..
Tänker därför att expy på 39mm kan bli perfekt!
Eller POn på 39.5 för då får jag snyggare bezel,heliumventil & länk! men å andra sidan troligtvis en mer topptung klocka..
Den ska bli jäkligt kul att se mer bilder på i höst! SnyggtHar bestallt en Grand Seiko SBGA413 ("Spring" fran deras "Seasons" collection), kommer i September eller Oktober. Bild tagen fran https://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-usa-exclusive-seasons-collection-watches-hands-on/
Svart. Sjukt elegant.Blir en Datejust 126234 som en tidig, men passande, 40-års present till mig själv. Skall bara bestämma färg på tavlan. Blå eller svart.
Edit: Roligare med bild.
Riktigt sugen på denna, vart testade du den?Jag var och provade en Grand Seiko SGBN003 idag som jag varit sugen på ett tag. Jag måste säga att den ser fantastiskt fin ut och framförallt sitter oerhört bekvämt med lätt nedåtgående lugs och sin flexibla länk.
Riktigt sugen på denna, vart testade du den?
Ref?Jag har blivit lite sugen på denna efter att ha fingrat på en annan polaris i helgen. Vi får se hur det blir.
Är nog klokt att kolla 39:an. Tror det både ser och känns bättre än 43mm!Riktigt sugen på en oris aquis på gummi, tycker dom är riktigt snygga och man får ju alltid mycket klocka för pengarna med oris! Dock så är jag lite osäker på om 43mm kan bli lite för stort på min 16,5cm handled... kanske borde kolla på 39mm istället
Ja exakt tror samma, kan nog se lite lustigt ut med 43mm. Hade dock en 43mm aquaracer förut och den var det inga problem med men har fått för mig av någon anledning att en 43mm aquis skulle se väldigt stor utÄr nog klokt att kolla 39:an. Tror det både ser och känns bättre än 43mm!
Hade en kollega som köpte en 47 mm Zenith el Primero.Ja exakt tror samma, kan nog se lite lustigt ut med 43mm. Hade dock en 43mm aquaracer förut och den var det inga problem med men har fått för mig av någon anledning att en 43mm aquis skulle se väldigt stor ut
Oj 47mm, klockan måste ha sett väldigt stor ut på hans handledHade en kollega som köpte en 47 mm Zenith el Primero.
Skitsnygg klocka men jag med 18,5 cm runt handleden fick ont av kronan mot handen.
Kollegan hade 16,5 cm...
Den klockan blev inte långvarig!
Därför menar jag att det är bättre att gå på det mindre än det större!Oj 47mm, klockan måste ha sett väldigt stor ut på hans handled
Förstår! 39mm blir nog bästDärför menar jag att det är bättre att gå på det mindre än det större!
Gå in o prova båda vetja innan du bestämmer dig. Oris Aquis bärs inte så stort som man tror. Jag har haft båda storlekarna.Förstår! 39mm blir nog bäst
Vad tyckte du om 39an?Gå in o prova båda vetja innan du bestämmer dig. Oris Aquis bärs inte så stort som man tror. Jag har haft båda storlekarna.