Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågar lite råd av er klock-veteraner;
Jag står i valet och kvalet:
- en äldre Omega Seamaster 300M 2531.80 i ganska slitet skick (behöver nytt bezelinsert, och antagligen även en polering för att den ska kännas fräsch) men servad för några år sedan för ca 19.000 (egentligen lite över min nuvarande budget)
eller
- en Steinhart Ocean One 500 Premium Titanium för 6.800 och därefter börja spara undan varje månad till att långsiktigt kunna slå till på en fräschare SMP eller PO
Vad skulle ni göra?
Haha vad kul! Jag jobbar också som designer! Jag tycker väl i det just det här fallet att Steinhart faktiskt skapat något eget och uppnått verkshöjd, den vägen de borde tagit från början. Hommage är ju en infekterad debatt, men det betyder ju inte att allt de gör skulle vara dåligt för att de gör hommage modeller också? Det verkar vara hög kvalitet och ett bra urverk i klockan... Om jag ska spara till en en SMP så blir det nog antagligen en ny jag vill ha när jag börjar komma upp i sådana pengar - för att slippa service och sådant direkt. Och då är det ju inte 19.000 vi pratar om längre. Så det ser jag som ett långsiktigt projekt på några år, och under den tiden kan det ju vara kul att ha något annat på armen? men jag uppskattar din input, för det här är inga lätta beslutEftersom du frågar vad vi andra skulle göra.
Personligen skulle jag inte köpa något för att använda "medan jag sparar ihop pengar" till något annat. Mitt råd är att vänta lite extra, spara lite mer och kör på den du verkligen vill ha, om du är helt säker på att du vet vad du vill ha. Sedan har jag något starkt emot Steinhart men det är min ytterst personliga åsikt. Jag jobbar själv som designer och det värsta som finns är när företag är så pass lata eller snåla att de kopierar andra märkens produkter som folk på andra platser har lagt ner tusentals timmar av svett och tårar på att ta fram. Så, där fick jag skriva av mig lite om det också Lycka till med ditt klockköp, Omegan är superfin!
Har utvecklat ett tungt sug efter den senaste Rolex gmt 11 blå/svart
Men helt omöjlig att få tag på
Har utvecklat ett tungt sug efter den senaste Rolex gmt 11.
Men helt omöjlig att få tag på
Av den senaste 2019 modellen med jubileelänk?Finns hur många som helst på Chrono24
Av den senaste 2019 modellen med jubileelänk?
Av den senaste 2019 modellen med jubileelänk?
Wow!Yes! Ca 200 st.
Nice!
Min nästa hoppas jag säker skrivit det tidigare men tydligen fortfarande inte hänt :’(
Jag har inte reagera i tid tyvärr så den blev såld...Det som känns mest intressant här på Köp och Sälj
Just nu kanske en Fortis...
Ligger väl en ute på köp och sälj?Av den senaste 2019 modellen med jubileelänk?
Det där är en riktigt fin en, ligger på min önskelista! Någon gång.Lirat denna gobit nu ca 2 månader, alltid velat äga en SMP sen man först såg Bond bära klockan, galet nöjd. Klockan är daterad från 1996 och har en sjukt fin patina enligt mig
Vilken superluring med tanke på din profilbild!Blir nog en Batman som nästa klocka om jag inte hinner rastlöshetsköpa något innan leverans
Får investera i en Batmandräkt och uppdateraVilken superluring med tanke på din profilbild!
Så jävla fet! Riktigt snygg, skapade ha begär direkt så här på fredagskvällen.
Väntelista? Sida upp och sida ner på chrono24, bara köp .En Sub 114060 står högst upp på önskelistan (men säkert längst ner på väntelistan..)
Haha jo sant..Väntelista? Sida upp och sida ner på chrono24, bara köp .
https://www.chrono24.se/search/inde...e&searchexplain=1&watchTypes=&accessoryTypes=