• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

liuro

Omega
Kollade på en Tissot gentleman powermatic 80 silicium som en semesterklocka/mer rimlig i jämförelse med mina Rolex.
TISSOT_GENTELMAN_5.jpg
 

Milton91

Breitling
Något som inte ser likadant ut som det man redan äger. Tänker på något med ljus tavla... Lätt man köper svarta urtavlor hela tiden, hehe....
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fan nu har jag köpt en till klocka. Skulle ju inte köpa någon förens till sommar.... :/
Aja, alla mina köp nu för tiden ska vara keepers (om inget är helknasigt) och jag har testat denna klocka i verkligheten så jag vet att jag verkligen gillar den.
Det blev en Seiko Solar Tuna, den där som är svart och guldfärgad.
Klockmagasinet har dessa för endast 2990kr just nu så jag kunde inte låta bli att hugga en: https://www.klockmagasinet.se/seiko-sne498p1-prospex-solar-divers-tuna-200m

sne498p1.jpg
 
D

Deleted member 9323

Guest
Har inte bestämt mig än, men vill ha en "mindre" klocka ca 36-38mm utan vridbar ring. Med datum. Har en MWC nu, så något liknande en sån igen kanske. Förslag mottages!
Till jobbet skulle jag vilja ha en mindre G-shock
 

MIRRE

Omega
Min drömklocka var länge Rolex TOG 116264. Då jag inhandlat en 16200 i superskick är jag nu ute efter en Rolex i Two-tone. Något mellan en dress och sport/tool. Rolex TOG kom då tillbaks i tankarna. Denna gång en 116261 eller 116263. Verkar dock vara väldigt svåra att få tag på. Någon som sitter på en och är i säljtankar? Om ja, hör gärna av dig :)
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Är på jakt efter en Oris Source of life eller en Relief.
Lite mer udda modeller av Oris Aquis är alltid av intresse.
Många Oris blir det...:):oris:
 

Olaola

Panerai
Priset är väl kanske det stora bekymret, jag hade inte lagt mellanskillnaden som krävs för att få en ”007” jämfört med en vanlig.
Det stora plusset är ju att Omega SMP nu på allvar börjar bli en Konkurent till Submariner. Den känns ju riktigt tight och när jag höll en smp i en handen och en Sub i andra var nog fasen Omegan snyggare :eek:
FFED2F67-4646-4CFC-8B63-634DFED43538.jpeg
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Priset är väl kanske det stora bekymret, jag hade inte lagt mellanskillnaden som krävs för att få en ”007” jämfört med en vanlig.
Det stora plusset är ju att Omega SMP nu på allvar börjar bli en Konkurent till Submariner. Den känns ju riktigt tight och när jag höll en smp i en handen och en Sub i andra var nog fasen Omegan snyggare :eek:
FFED2F67-4646-4CFC-8B63-634DFED43538.jpeg
Ja, priset är det stora minuset. 97K för ”bara” en Omega. Den blåa har jag haft två olika utav, så den är alltid på listan! De är grymt bra nuförtiden imho.
 

robinm85

Breitling
Brietling Superocean Heritage, men har börjat fatta tycke för en helt annan typ av klocka, nämligen en Mudmaster GWG-1000
 

Gardson

Breitling
Har haft mycket annat o göra men har sakta riktat siktet på in en 556i. Det verkar som ett bra hyfsat val för taniga handleder. Äger en sarb035 men den är på snudden för formell för alla tillfällen. Sjukt osäker men jag ska ta och unna mig något om tentan går väl :).

Tänkte även köpa någon enkel g-shock square när man är på (dumma) äventyr.:rolleyes:
 
Topp