• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Kommer ta mig upp mot ett år spara ihop till den men..... Jag tänker seriöst försöka.
Kan bli ngn annan färg, men en Omega Seamaster (PO) blir det.
Lite sugen på den äldre med orange bezel också...

vi får se...
12DA62F0-BCD2-4B55-8E31-6431EBA214D2.png

Kommer ta mig upp mot ett år spara ihop till den men..... Jag tänker seriöst försöka.

vi får se...
Imponerande beslutsamhet! Det måste vara en skön känsla att spara, spara, spara och sen äntligen få slå till på det där som man har gått och suktat efter. :happyhappy:

För egen del blir det nog en Sinn UX (förutsatt att jag kan bära upp 44mm/50.5mm L2L) men klockkontot ekar tomt för tillfället så det blir nog ett tags sparande även här...

sinn.UX_.hydro_.1.jpg

Det skulle bli en Zodiac Sea Wolf 53 men suget dalade rejält vid kontakt med Page & Cooper. Jag har ju sneglat mot 62MAS inspirerat från Seiko ett par år. Så nu när jag hittat ett smultronställe för Seiko i Jönköping så råkade jag boka denna :).
Tänk vad en trevlig säljare kan ställa till med...
C38A5AF9-5A7C-4589-9121-8BA1E95B1195.jpeg

Det skulle bli en Zodiac Sea Wolf 53 men suget dalade rejält vid kontakt med Page & Cooper. Jag har ju sneglat mot 62MAS inspirerat från Seiko ett par år. Så nu när jag hittat ett smultronställe för Seiko i Jönköping så råkade jag boka denna :).
Finns ju ett alternativ,
finns ju ett alternativ,
https://www.orologeriamajer.it/

Jag velar mellan fyra alternativ. En OP 36 eller 39, svart tavla. Har dock otroligt svårt för dubbelindex, däremot gillar jag storleken på 36an bättre. Alternativt en DJ, svart tavla, fluted+jubilee eller slät på oyster, gillar dock inte riktigt polerade mittlänkar. Svåra grejer.

Jokern är en NOS Submariner från mitten av 2000-talet.
Det blir en OP 39. Ringde Krons och dom råkade ha en i butik!

vi får se...
Jag har ägt 5st PO (alla har varit oranga). Otroligt sköna klockor. Jag har haft allt från 42mm utan chronograph till 45,5 mm med chronograph. Du kommer bli supernöjd.

Har hållit mig till max 10k klockor men funderar på en SLA033a eller en vintage Willard. Lite rädd att man lägger 10rna åt sidan!!??

Bubble back i solitt guld ref 3130 med bracelet i 18k. Alternativt en Cartier Santos Galbee i 18k. Har svårt att bestämma mig, bubble back känns roligare men avsevärt dyrare.

Med stor sannolikhet en AP15202, lovat mig en sån när jag fyller jämt! Den är i teorin attainable, även till gråis pris, men skulle så gärna vilja ha mitt namn på certet!

Tillbaka
Topp