• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Anarch

Cartier
2-Faktor
Det kommer att bli min första Casio. Det känns som att det är på tiden. Jag behöver något för en sommar på landet. G-shock? Eventuellt. Eller en mer minimalistisk A1000D-7EF.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Oj hoppas att man kan bestämma sig snart. Men nu har iallafall det mentala arbete med att sälja klockor påbörjats för att skapa en budget :)
 

Tomi87

Cartier
Jag har alltid varit väldigt svag för denna! :)

Stowa-Partitio-10.jpg
 

Bilagor

  • upload_2020-6-9_12-5-59.jpeg
    upload_2020-6-9_12-5-59.jpeg
    10.3 KB · Visningar: 5
Senast redigerad av en moderator:

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Jag velar mellan fyra alternativ. En OP 36 eller 39, svart tavla. Har dock otroligt svårt för dubbelindex, däremot gillar jag storleken på 36an bättre. Alternativt en DJ, svart tavla, fluted+jubilee eller slät på oyster, gillar dock inte riktigt polerade mittlänkar. Svåra grejer.

Jokern är en NOS Submariner från mitten av 2000-talet.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Ligger i bilen nu så det kommer senare i kväll.
Jag velar mellan fyra alternativ. En OP 36 eller 39, svart tavla. Har dock otroligt svårt för dubbelindex, däremot gillar jag storleken på 36an bättre. Alternativt en DJ, svart tavla, fluted+jubilee eller slät på oyster, gillar dock inte riktigt polerade mittlänkar. Svåra grejer.

Jokern är en NOS Submariner från mitten av 2000-talet.
 

fredrikdoe

Breitling
Jag funderar på att byta min 114270 Exp mot en blå datejust 126... men med alla möjliga kombinationer är det inte lätt. Favoriten just nu är 126234 med blå tavla och oysterlänk.
upload_2020-6-10_17-23-39.jpeg
 

PE76

Cartier
2-Faktor
En Yachtmaster 116622 eller en gmt master II 116710 ev 116713. Kan inte riktigt bestämma mig.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nästa blir (förhoppningsvis) en Speedmaster Reduced! Så om någon vill sälja en sådan så får ni gärna höra av er;)
Har haft min sedan tidigt 90-tal långt innan jag blev intresserad av klockor. Kan rekommendera; viss kritik är befogad men oförjänt dåligt rykte.

Men för att svara på tråden; förhoppningsvis dyker det upp en bokad BB88....58 hos min AD snart.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har haft min sedan tidigt 90-tal långt innan jag blev intresserad av klockor. Kan rekommendera; viss kritik är befogad men oförjänt dåligt rykte.

Men för att svara på tråden; förhoppningsvis dyker det upp en bokad BB88....58 hos min AD snart.
Kul att höra! Du är inte sugen på att låta den vandra vidare?;)
Det är en riktigt fin klocka du har bokat, bra val!!
 

Nikkob

Omega
Efter lång tid kommit fram till att budgeten inte räcker så nu är målet att byta min Speedmaster 69:a mot en vit milgauss. Kommit fram till att jag inte använder vintage utan hellre en modern klocka för daglig användning. Iaf när man tyvärr måste välja..
 
Topp