• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Sony

Omega
Detta blev min nya klocka
U-BOAT Darkmoon
 

Bilagor

  • IMG_20201002_201722_153.jpg
    IMG_20201002_201722_153.jpg
    57.8 KB · Visningar: 16

Fernet Branca

Omega
2-Faktor
Under sommaren inhandlade både SKX009 och SKX007 då jag inte visste vilken jag helst skulle vilaj behålla. Kom fram till att pepsin var min favorit, men jag vill ändå ha en dykare på svart bezel. Blir därför att sälja 007 så småningen för att köpa en turtle, SRP777. Samma klocka fast annorlunda ;)

Strapcode-Watch-Bands-W_SS221820B046_Seiko-SRP777K1-Black-MT_2000x.jpg
 
Det är ju just det... Omega Speedmaster Racing 326.30.40.50.02.001, eller Tudor 79260. Eller något annat med likande estetik. Nu snackar vi kronografer med vit urtavla som inte är över 42 mm och helst bara 40 mm. På stål-länk utan småkrafs som mesh eller beads of rice och sådant. Det är min nästa klocka-ish.

Tips på erfarenheter eller alternativ mottages med stor tacksamhet!
 

idagtisdag

Cartier
Antingen en Omega Seamaster Diver 300M Nekton Edition eller en Paneri Submersible PAM00973. Men det kommer säkert att ändras innan ett köp är gjort...
omega-seamaster-diver-300m-21032422001002-l.png pam00973_1.jpg

PAN-E-RAI! PAN-E-RAI! Ge mig ett P, ge mig ett a...

Jepp den lockar, men är av någon anledning väldigt förtjust i seamastern. Får sälja en njure och köpa båda.....

Jag tycker Omegan är den snyggare helt klart, jag tycker bättre om Omega som varumärke också, känns starkare om du bryr dig om sådant. Omegas urverk är dessutom riktigt bra, kanske bäst av alla vad gäller tidshållning etc, oavsett pris.

Tänk på att alla gummiarmband blir dåliga med tiden, och då kanske du inte kan få tag i det där snygga som passar "perfekt". Ofta bäst att köpa med länk och köpa till gummit.
 

idagtisdag

Cartier
Då jag är ny till forumet får ni ursäkta mig om detta hamnar fel. Jag är sugen på att antingen köpa en Rolex Oyster Perpetual 39mm (blue) eller en Omega Aqua Terra 150m Co-Axial 38mm. Båda ska vara i rostfritt stål. Någon som kan ge tips på vart man kan köpa en sådan? Ni får gärna ge tips på vilken av de två klockorna ni anser vara bäst, mest prisvärd osv. Båda klockorna går ju för drygt 60tkr nya men jag hade gärna köpa de begagnade. Vad är en rimlig summa att betala?

Har själv följt flera sidor (säljesforumet här, blocket m.m) under några veckor utan att hitta någon än dessvärre.
Tack på förhand!
Rolexen har mer märkesprestige. Omegan har ett tekniskt sett bättre urverk, och så får du datum också. Jag skulle gå upp till en Datejust eller välja Omegan.
Här kan du hitta en begagnad Omega, Omega är ett bra begagnatköp då de faller en hel del i pris från ny, mer än Rolex.

Köp från ett EU land så ingår moms. Här har du 521 st att välja på. Jag har lagt in filter för location och size, på size får du välja 38 och 39 för den du är ute efter är väl egentligen 38,5? Tänk på att de äldre modellerna inte har co-axial.

https://www.chrono24.se/search/inde...SearchIndex=true&resultview=block&sortorder=1
 
OP 34 eller 36 ska det bli. Måste gå in till någon AD och prova så får vi se vilken som känns bäst.
Jag har också bestämt mig för att köpa en ny, jag har aldrig köpt en sådan "fin" klocka ny någon gång så jag ser fram emot den upplevelsen.
 

Niklas Axelsson

Breitling
Jag tycker Omegan är den snyggare helt klart, jag tycker bättre om Omega som varumärke också, känns starkare om du bryr dig om sådant. Omegas urverk är dessutom riktigt bra, kanske bäst av alla vad gäller tidshållning etc, oavsett pris.

Tänk på att alla gummiarmband blir dåliga med tiden, och då kanske du inte kan få tag i det där snygga som passar "perfekt". Ofta bäst att köpa med länk och köpa till gummit.
Båda två är fina. Har Omega sedan tidigare så en Panerai hade varit roligt att ha i sin samling. Har mycket svårt för länk så gummi kommer det att bli.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
OP 34 eller 36 ska det bli. Måste gå in till någon AD och prova så får vi se vilken som känns bäst.
Jag har också bestämt mig för att köpa en ny, jag har aldrig köpt en sådan "fin" klocka ny någon gång så jag ser fram emot den upplevelsen.
Vill inte vara den som är den, men ha inte för höga förväntningar på "upplevelsen". Många som dansar in hos AD och förväntar sig att bli behandlade som kungar, när det i verkligheten är en espresso, en kortning av länk, tack och adjö.
 
Vill inte vara den som är den, men ha inte för höga förväntningar på "upplevelsen". Många som dansar in hos AD och förväntar sig att bli behandlade som kungar, när det i verkligheten är en espresso, en kortning av länk, tack och adjö.
Absolut. Jag förväntar mig inget annat än ett trevligt bemötande, jag passar nog på espresson :)
Upplevelsen består mer i att unna sig något lite extra.
 
Senast ändrad:

Nazular

Cartier
2-Faktor
Jag inser efter en del småköp att det har blivit dags att investera i något mer prestigefyllt. Tankarna vandrar kanske inte helt ovanligt till en Rolex där antigen en Expolorer, Submariner eller Osyster ligger agendan. Initialt något frustrerad över bemötande från AD rörande listor men inser nu att det är spelplanen som man får agera på.
 

JLundell

Omega
Någon av dessa. Har under några år velat ha en blå Aqua Terra 38mm, som var den första klocka jag fastnade för när intresset väcktes på riktigt. Och nu, när väl kontot och huvudet kommit över tröskeln så dyker en annan rackare upp (pun intended) och ställer till det hela. Och dessutom har jag fått span på Aqua Terrans vita urtavla.

Till saken hör att jag söker en klocka för alla tillfällen, förutom de dagar i veckan då kostymen är på. Aqua Terra är ju på pappret självklar. Men 300m är ju förbaskat tjusig. Help?
IMG_0397.jpg
IMG_0537.jpg
IMG_0538.jpg
 

Gelmax

Cartier
Med största sannolikhet blir nästa klocka en av nedanstående... velar som fasen med val av modell - var först inne på den till höger men har så många klockor med blå urtavla... Nu lutar det åt den i mitten - måste bara se till att bestämma mig innan de tar slut igen!

Farer WT.png
 
Topp