Låter som en plan! Slutar alltid illa när jag lånar klockor av dig bara!Låna min ett tag och prova om du trivs med den efter nån vecka eller så![]()

Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter som en plan! Slutar alltid illa när jag lånar klockor av dig bara!Låna min ett tag och prova om du trivs med den efter nån vecka eller så![]()
Har allt så jag kan köpa till det priset men alltid trevligt att göra affär här på KSKan vara värt att hålla utkik nästa fredag, har för mig att flera urhandlare kört runt 20% off på Sjöö tidigare år.
Min nästa också! Jag siktar på den blå.En planet ocean går jag och suktar efter nu. Frågan är om man ska ha blå eller svart urtavla. Var först helt övertygad om att svart var snyggast på den här modellen, men den blå blir snyggare ju mer jag bildgooglar!
(Lånad bild)
Ett år senare och mitt senaste inköp blev en Cartier Tank. Rätt långt bort från en SBGV205 just nu även om det är riktigt fin pjäs. Undrar hur lång tid det tar innan jag återigen har den på min radar.GS SBGV205
Finfin klocka, själv har jag sneglat mot Tudors Pepsi GMT.Min nästa: Tudor BB58. Högst upp på önskelistan Tomten. Ja, jag har ätit min gröt var dag.![]()
Skaffade nyligen en blå 43,5mm. Somliga tycker proportionerna blir lite konstiga på den mindre 39,5mm och de har väl en poäng kan jag tycka. Men det är ju subjektivt vad man tycker och 39,5mm kan ju helt enkelt vara en lämplig storlek om man inte har så stor arm. Skulle ju föreslå att du provar båda storlekarna.. Omkrets på arm?Planet ocean 39.5mm![]()
Scannar aktivt forumet, blocket och andra källor.
Men en fägring är den allt!
17 cm. Absolut skall båda provas! Valde enbart 39,5mm då den är tunnare än de större diametrarna.Skaffade nyligen en blå 43,5mm. Somliga tycker proportionerna blir lite konstiga på den mindre 39,5mm och de har väl en poäng kan jag tycka. Men det är ju subjektivt vad man tycker och 39,5mm kan ju helt enkelt vara en lämplig storlek om man inte har så stor arm. Skulle ju föreslå att du provar båda storlekarna.. Omkrets på arm?
Generellt har jag själv inget problem med tjocka klockor, men jag vet att alla tycker olika där. Jag skulle tex aldrig vilja ha en tunn och lätt. För övrigt är inte 14,4mm(?) särskilt tunt för en klocka med dia 39,5mm.. Allt är väl tycke o smak samt vad man är van vid. Lycka till i valet.17 cm. Absolut skall båda provas! Valde enbart 39,5mm då den är tunnare än de större diametrarna.
39,5 har också mikrojustering i låsetGenerellt har jag själv inget problem med tjocka klockor, men jag vet att alla tycker olika där. Jag skulle tex aldrig vilja ha en tunn och lätt. För övrigt är inte 14,4mm(?) särskilt tunt för en klocka med dia 39,5mm.. Allt är väl tycke o smak samt vad man är van vid. En sak som jag tror du går miste om, om du väljer 39,5mm istället för 43,5mm, är mikrojusteringen i claspen. Den skulle jag inte vilja vara utan. Lycka till i valet.
Aha, låter rimligt. Då var det någon annan Omega jag jämförde med hos AD som inte hade mikrojustering. Tack för infon39,5 har också mikrojustering i låset
39,5 har också mikrojustering i låset
Ja precis det skiljer sig. 39,5 har 8800 verket medan 43,5 har 8900 verket. 8900 verket har även dubbla drivfjädrar som är seriekopplade. Båda är ju grymma verk.Skillnaden är väl typ 5h mindre gångreserv och att den inte har quick set på timvisaren eller något i den stilen? Kan ha fel.
Svart BB58. Kollat länge och tidigare så tyckte jag logiskt att jag föredrar blå pga gilt med mera men ska jag vara ärlig med mig själv så gillar jag den svarta mer. Förhoppningsvis på min arm nästa vecka.
Jag har en svart BB58 på länk till salu om ni vill köpa en begagnad.Min nästa: Tudor BB58. Högst upp på önskelistan Tomten. Ja, jag har ätit min gröt var dag.![]()
Samma för min del men med silver dialMin nästa blir en Rolex 126000 "bright blue", har lagt handpenning så nu är det bara att sitta fint i båten och vänta =)
Jag har en svart BB58 på länk till salu om ni vill köpa en begagnad.