• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

H:son

Plast
En planet ocean går jag och suktar efter nu. Frågan är om man ska ha blå eller svart urtavla. Var först helt övertygad om att svart var snyggast på den här modellen, men den blå blir snyggare ju mer jag bildgooglar!
(Lånad bild)

Bilagor

• 52A37145-B1C4-49C0-A770-2E6EB9F15486.jpeg
    52A37145-B1C4-49C0-A770-2E6EB9F15486.jpeg
    967.6 KB · Visningar: 51

Man

Brons
Planet ocean 39.5mm

Scannar aktivt forumet, blocket och andra källor.
Men en fägring är den allt!
Skaffade nyligen en blå 43,5mm. Somliga tycker proportionerna blir lite konstiga på den mindre 39,5mm och de har väl en poäng kan jag tycka. Men det är ju subjektivt vad man tycker och 39,5mm kan ju helt enkelt vara en lämplig storlek om man inte har så stor arm. Skulle ju föreslå att du provar båda storlekarna.. Omkrets på arm?

A95

Titan
Skaffade nyligen en blå 43,5mm. Somliga tycker proportionerna blir lite konstiga på den mindre 39,5mm och de har väl en poäng kan jag tycka. Men det är ju subjektivt vad man tycker och 39,5mm kan ju helt enkelt vara en lämplig storlek om man inte har så stor arm. Skulle ju föreslå att du provar båda storlekarna.. Omkrets på arm?
17 cm. Absolut skall båda provas! Valde enbart 39,5mm då den är tunnare än de större diametrarna.

Man

Brons
17 cm. Absolut skall båda provas! Valde enbart 39,5mm då den är tunnare än de större diametrarna.
Generellt har jag själv inget problem med tjocka klockor, men jag vet att alla tycker olika där. Jag skulle tex aldrig vilja ha en tunn och lätt. För övrigt är inte 14,4mm(?) särskilt tunt för en klocka med dia 39,5mm.. Allt är väl tycke o smak samt vad man är van vid. Lycka till i valet.

Edit: Tagit bort felaktig info om mikrojustering.

Senast ändrad:

1965ek

Platina
Svart BB58. Kollat länge och tidigare så tyckte jag logiskt att jag föredrar blå pga gilt med mera men ska jag vara ärlig med mig själv så gillar jag den svarta mer. Förhoppningsvis på min arm nästa vecka.

Generellt har jag själv inget problem med tjocka klockor, men jag vet att alla tycker olika där. Jag skulle tex aldrig vilja ha en tunn och lätt. För övrigt är inte 14,4mm(?) särskilt tunt för en klocka med dia 39,5mm.. Allt är väl tycke o smak samt vad man är van vid. En sak som jag tror du går miste om, om du väljer 39,5mm istället för 43,5mm, är mikrojusteringen i claspen. Den skulle jag inte vilja vara utan. Lycka till i valet.
39,5 har också mikrojustering i låset

Robbanc76

Tantal
Min nästa blir en Rolex 126000 "bright blue", har lagt handpenning så nu är det bara att sitta fint i båten och vänta =)
Svart BB58. Kollat länge och tidigare så tyckte jag logiskt att jag föredrar blå pga gilt med mera men ska jag vara ärlig med mig själv så gillar jag den svarta mer. Förhoppningsvis på min arm nästa vecka.
Min nästa: Tudor BB58. Högst upp på önskelistan Tomten. Ja, jag har ätit min gröt var dag. 😃
Jag har en svart BB58 på länk till salu om ni vill köpa en begagnad.

Topp