• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

H:son

Breitling
En planet ocean går jag och suktar efter nu. Frågan är om man ska ha blå eller svart urtavla. Var först helt övertygad om att svart var snyggast på den här modellen, men den blå blir snyggare ju mer jag bildgooglar!
(Lånad bild)
 

Bilagor

  • 52A37145-B1C4-49C0-A770-2E6EB9F15486.jpeg
    52A37145-B1C4-49C0-A770-2E6EB9F15486.jpeg
    156.8 KB · Visningar: 64

M1cke

Omega
2-Faktor
Tjena!

Det finns säkert liknande trådar i forumet, men jag har inte sett något nyligen, så istället för att leta upp och börja peta i en död tråd så startar jag en. Så får vi se om den håller sig vid liv en stund eller försvinner i glömskan.

Det hade varit kul att höra vad folk sitter och surfar efter om dagarna nu när det är mörkt ute dygnet runt och man är inlåst på grund av zombieapokalypsen.

Jag menar inte vad din drömklocka är, utan snarare vilken klocka du är sugen på JUST NU men inte köper av någon anledning. (Sparar, väntar på om suget försvinner, väntar på rätt objekt...)

Jag börjar, såklart.

Just nu har jag fått för mig att jag behöver en Quartz Seamaster 300m. Jag har inte en aning om varför jag snöat in på just denna klocka, men YouTubesökhistoriken är full av 2541.80.00. Anledningen till att jag inte slår till är att jag tror att suget kommer att gå över och en annan klocka kommer att ta dess plats.
Screenshot_20201205-201121.jpg

Samma sak med Seikos nya Alpinist. Spb123j1. (Vit med guldindex). Väntar på om suget finns kvar om någon månad eller så innan jag trycker av.
Screenshot_20201205-201206.jpg

Vad sitter ni andra och tänker på dagarna i ända?
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Ganska aktiv ändå. 😉

Just nu håller jag på att jaga ifatt en Baltic HMS001 som tyvärr inte tillverkas längre.

vwfcyjx1jot21.jpg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
panerai 390. Relativt säker på att detta blir nästa inköp. Har, i princip, sparat ihop cashen på nöjeskontot. Ligger kanske lite kort men får i värsta fall lösa det med lite avyttring på fondsidan eller dylikt. Att det inte blivit något köp än skyller jag på andra vågen covid. Normalt sett reser jag mycket i jobbet men det har upphört nästan helt nu. Vill köpa den irl så jag får se om jag blir lika frälst som jag hoppas. Men snart kommer det lite ledigt då kan jag säkert åka och klämma någon dag. Så det återstår att se om man blir med panna under 2020 eller om det blir under 2021
37E05F5A-152B-40C5-8E51-52767386E4E6.png
8EEC01CA-06D0-4D83-A15E-743424C64874.png
 
F

frazie

Guest
Tjena!

Det finns säkert liknande trådar i forumet, men jag har inte sett något nyligen, så istället för att leta upp och börja peta i en död tråd så startar jag en. Så får vi se om den håller sig vid liv en stund eller försvinner i glömskan.

Det hade varit kul att höra vad folk sitter och surfar efter om dagarna nu när det är mörkt ute dygnet runt och man är inlåst på grund av zombieapokalypsen.

Jag menar inte vad din drömklocka är, utan snarare vilken klocka du är sugen på JUST NU men inte köper av någon anledning. (Sparar, väntar på om suget försvinner, väntar på rätt objekt...)

Jag börjar, såklart.

Just nu har jag fått för mig att jag behöver en Quartz Seamaster 300m. Jag har inte en aning om varför jag snöat in på just denna klocka, men YouTubesökhistoriken är full av 2541.80.00. Anledningen till att jag inte slår till är att jag tror att suget kommer att gå över och en annan klocka kommer att ta dess plats.
Screenshot_20201205-201121.jpg

Samma sak med Seikos nya Alpinist. Spb123j1. (Vit med guldindex). Väntar på om suget finns kvar om någon månad eller så innan jag trycker av.
Screenshot_20201205-201206.jpg

Vad sitter ni andra och tänker på dagarna i ända?

Alpinisten i Grönt finns just nu hos Klockmaster i Kungälv för 5.500kr (jag köpte mig 2 styck)
De säljs som Outlet splitt nya inkl 2 års garanti, om du prenumerera på deras Nyhetsbrev så får du
ytterligare 15% Passa på!

Du kan dock inte köpa dem till det låga priset över Klockmasters hemsida.
utan du måste kontakta butiken i Kungälv. Billigaste priset på hela planeten.

[email protected]
 

Bilagor

  • AE20FEAA-3AC5-4015-87E0-89EA267C0E8D.png
    AE20FEAA-3AC5-4015-87E0-89EA267C0E8D.png
    42.6 KB · Visningar: 71
Senast redigerad av en moderator:

M1cke

Omega
2-Faktor
Alpinisten i Grönt finns just nu hos Klockmaster i Kungälv för 5.500kr (jag köpte mig 2 styck)
De säljs som Outlet splitt nya inkl 2 års garanti, om du prenumerera på deras Nyhetsbrev så får du
ytterligare 15% Passa på!

Du kan dock inte köpa dem till det låga priset över Klockmasters hemsida.
utan du måste kontakta butiken i Kungälv. Billigaste priset på hela planeten.

[email protected]
Spännade. Vad hade de för pris på de vita? Såg du det? Här verkar det ju finnas klipp att göra. :)
 
F

frazie

Guest
Alpinisten i Grönt finns just nu hos Klockmaster i Kungälv för 5.500kr (jag köpte mig 2 styck)
De säljs som Outlet splitt nya inkl 2 års garanti, om du prenumerera på deras Nyhetsbrev så får du
ytterligare 15% Passa på!
Spännade. Vad hade de för pris på de vita? Såg du det? Här verkar det ju finnas klipp att göra. :)

Frågade inte om den vita, vet ej om den har samma låga pris.
Maila till dem om prisuppgift. Passa på så länge de gröna finns kvar.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Dessa två ligger på bevakning på C24 och här på KS också för den delen.
Jag har aldrig haft en kronograf, men nu har jag fått för mig att jag ska ha en.
Osäkert varför jag inte slagit till än men jag väntar väl på att det där kraftiga suget ska infinna sig. När man minst anar det så trillar man väl på köpknappen.
Sen har jag svårt att bestämma vilken jag ska gå på av dessa två modellerna. Närmast till hands ligger Tudorn just nu dock.

9B3A9A9B-6511-445D-A3DC-018D7B0DB542.jpeg
ABA7CC1B-475A-47F7-BE49-71301AF83A3E.jpeg
 

Sills

Omega
Dessa två ligger på bevakning på C24 och här på KS också för den delen.
Jag har aldrig haft en kronograf, men nu har jag fått för mig att jag ska ha en.
Osäkert varför jag inte slagit till än men jag väntar väl på att det där kraftiga suget ska infinna sig. När man minst anar det så trillar man väl på köpknappen.
Sen har jag svårt att bestämma vilken jag ska gå på av dessa två modellerna. Närmast till hands ligger Tudorn just nu dock.

9B3A9A9B-6511-445D-A3DC-018D7B0DB542.jpeg
ABA7CC1B-475A-47F7-BE49-71301AF83A3E.jpeg
Tudor Chronografen är riktigt snygg, vad ligger den på för i prisklass?
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Dessa två ligger på bevakning på C24 och här på KS också för den delen.
Jag har aldrig haft en kronograf, men nu har jag fått för mig att jag ska ha en.
Osäkert varför jag inte slagit till än men jag väntar väl på att det där kraftiga suget ska infinna sig. När man minst anar det så trillar man väl på köpknappen.
Sen har jag svårt att bestämma vilken jag ska gå på av dessa två modellerna. Närmast till hands ligger Tudorn just nu dock.

9B3A9A9B-6511-445D-A3DC-018D7B0DB542.jpeg
ABA7CC1B-475A-47F7-BE49-71301AF83A3E.jpeg
Zenithen är riktigt bra! Hade en i min ägo för inte alltför länge sen och försöker faktiskt köpa tillbaks den. Optimal storlek och grym tavla!
 
Topp