• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Jag har heller inte hört nåt, fick samma beräkning på min klocka.
Funderar på att svänga förbi Engströms i veckan och tjata lite, tar med mig nån quartzare som behöver nytt batteri så det inte ser för uppenbart ut =)
Haha låter som en klok idé! Önskar att jag hade lite närmare dit och kunde göra samma sak :D Men den som väntar på något gott...

Det blir en Sinn 104i, fått blodad tand efter min 556i :)
Lite orolig att den är för stor bara (17,5mm handled). Worst case får jag ha den på högerhanden som är 18,5mm.
Jag är sugen på att gå omvända hållet, d.v.s. att skaffa en 556i då jag jag har en 104 I B. Den är möjligen lite för stor för mina klena handleder på dryga 16 cm men bandhornens utformning plus vridring gör att jag upplever att den bärs mindre än just 41mm. Hade en Seiko Sarb065 på 40 mm som ögat uppfattade som större p.g.a. tavlans diameter var större än på 104an. Hojta om du vill ha bilder.

Annars är jag just nu lite osäker på om jag inte ska strunta i 556i och gå på en bb36 p.g.a. användas i alla sammanhang. Sen ser jag alla bilder på 556i i Sinn-tråden och vacklar igen.

Jag har heller inte hört nåt, fick samma beräkning på min klocka.
Funderar på att svänga förbi Engströms i veckan och tjata lite, tar med mig nån quartzare som behöver nytt batteri så det inte ser för uppenbart ut =)
Bara för det så mailade jag dem haha. Blivit lägre tilldelning än väntat och deras första ex av OP kommer först i mars.. Så dom hoppades på att min skulle komma innan sommaren. 😩 Kändes inte jättekul! Är lite i tankarna att byta och köpa en datejust istället. Dock sålde jag min förra ganska nyligen 😂

Hej på er!
Just nu är det bl.a

Longines Hydroconquest

Bilagor

• James-longines-13094-845x550@2x.jpg
    [email protected]
    219.1 KB · Visningar: 22
  • James-longines-13088-845x550@2x.jpg
    [email protected]
    362.7 KB · Visningar: 67
Spanar väldigt sparsamt på en examenspresent till mig själv. Sinn 556i, aqua terra el. möjligtvis en U1. U1an känns för stor men gillar den.
Lite utstickare är någon av klockorna från Ball watches. Fireman, Engineer III/M, Trainmaster. Tycker klockorna är orimligt snygga, men de verkar ju bara finnas i staterna.
Ska söka exjobb nu, så man kanske kan förhandla om en kompensation med företaget :angel:.

Spanar väldigt sparsamt på en examenspresent till mig själv. Sinn 556i, aqua terra el. möjligtvis en U1. U1an känns för stor men gillar den.
Lite utstickare är någon av klockorna från Ball watches. Fireman, Engineer III/M, Trainmaster. Tycker klockorna är orimligt snygga, men de verkar ju bara finnas i staterna.
Ska söka exjobb nu, så man kanske kan förhandla om en kompensation med företaget :angel:.
Sinn har släppt en modell som heter U50 och är designmässigt identisk med U1 men är 41mm istället för 44.

Sinn har släppt en modell som heter U50 och är designmässigt identisk med U1 men är 41mm istället för 44.
Det här måste undersökas med klocka på armen. Tack så mycket!

Lite sugen på en "5KX" som sommarklocka.
Frågan är om man ska gå för den internationella modellen SRPD059 eller JDM-versionen SBSA009 där man får kanji. Den sistnämnde blir med moms nästan dubbelt så dyr :facepalm:
1612271552825.png
Jag tror du ska gå för billigare. Jag testade den några dagar sen hos AD och gillar den jätte mycket men redan har 3 skx.

Hade en sådan men störde mig lite på att hela vridringen inte är räfflad, den är inte räfflad mellan 25-35 och 55-05, där är den blankpolerad.
Den senaste versionens vridring är dock räfflad runt om.
Hah! Det där har jag inte lagt märke till tidigare. Jag satt också och funderade på om jag inte behövde en hydro i mitt liv. Men nu, med denna vetskapen... Njae. Det där känns som något man skulle retat sig rejält på.

Har också spanat på Tissot, gillar utformningen på den. Går tydligen även att få med andra band.
Känns som en bra klocka att ha när man vill va fin men vet om att vad som helst kan hända. Typ stökig utekväll haha

Ja det verkar vara enkel funktion för bandbyte också när man kollar bildar på klockans baksida! Så skulle inte förvåna mig att tissot rullar ute lite bandalternativ

Jag är uppenbarligen inte ensam om det, men vill ha en Datejust II med svart tavla, vitguld och jubilee. Världens snyggaste klocka i mina ögon.

men får man drömma helt fritt skulle jag hellre ta en Patek Philippe Nautilus Moon Phase, men det är lite out of my league...

13 år av klockintresse, en Nomos 2015, en 116710LN 2017, en 114060 2019 och en 116613LN 2020 tog det innan poletten ÄNTLIGEN föll ner på Seiko 5. Inväntar nu en SRPD55K3.. Måste säga att ingen av Rollarna nämnda överst givit mig så mycket kli i fingrarna som denna 3000 kr dyra klocka (aka drog?). Mycket fascinerande..
Antar att detta är vad man kallar ett "dom som vet dom vet"-moment 👀

Jag väntar på en Marathon MSAR som borde dyka upp i nästa vecka. En riktigt manlig 36 millimetare som gäckat mig länge. Slog äntligen till.

Nästa sommar när studierna är klara blir det en Sinn U50!
Men jag har fått någon milsub-crush nu det senaste och där har vi ju Steinhart ovm39 som matchar studentbudgeten lite bättre än originalet. Kommer antagligen inte kunna hålla mig :)

Jag är uppenbarligen inte ensam om det, men vill ha en Datejust II med svart tavla, vitguld och jubilee. Världens snyggaste klocka i mina ögon.

men får man drömma helt fritt skulle jag hellre ta en Patek Philippe Nautilus Moon Phase, men det är lite out of my league...
Håller med! Valde mellan den svarta urtavlan och den blå. Den svarta urtavlan gjorde att klockan blev lite för lik min speedy. Ville ha något som var lite mer "nytt" så det blev en 163264 med blå urtavla... Skiner otroligt fint i dagsljus... Men den svarta urtavlan är också 👌

Tillbaka
Topp