• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Ocean

Omega
Behöver lite råd och tankar! Letar efter något lite enklare men ändå sportigt. Har en budget runt 25’.
Har varit ganska inställd på en beg BB36 på länk eller en Royal (dag datum är nice men oproportionerlig tavla?). Men har nyligen fått upp ögonen för GS kvartsare, tycker att dom är ruskigt fina och har börjat luta mer mot en sån. Ska såklart titta på alla i verkligheten först.

Är det någon jag missat och borde lägga till?
 

Enoc

Omega
Behöver lite råd och tankar! Letar efter något lite enklare men ändå sportigt. Har en budget runt 25’.
Har varit ganska inställd på en beg BB36 på länk eller en Royal (dag datum är nice men oproportionerlig tavla?). Men har nyligen fått upp ögonen för GS kvartsare, tycker att dom är ruskigt fina och har börjat luta mer mot en sån. Ska såklart titta på alla i verkligheten först.

Är det någon jag missat och borde lägga till?
Omega Seamaster 300M? Borde gå och hitta en i fint skick för 25'...
 

Robbanc76

Cartier
Behöver lite råd och tankar! Letar efter något lite enklare men ändå sportigt. Har en budget runt 25’.
Har varit ganska inställd på en beg BB36 på länk eller en Royal (dag datum är nice men oproportionerlig tavla?). Men har nyligen fått upp ögonen för GS kvartsare, tycker att dom är ruskigt fina och har börjat luta mer mot en sån. Ska såklart titta på alla i verkligheten först.

Är det någon jag missat och borde lägga till?

En SBGX259 i väldigt bra skick kanske?
Screenshot_20210212-101521_QuickPic.jpg
 

Zhersz

Omega
Behöver lite råd och tankar! Letar efter något lite enklare men ändå sportigt. Har en budget runt 25’.
Har varit ganska inställd på en beg BB36 på länk eller en Royal (dag datum är nice men oproportionerlig tavla?). Men har nyligen fått upp ögonen för GS kvartsare, tycker att dom är ruskigt fina och har börjat luta mer mot en sån. Ska såklart titta på alla i verkligheten först.

Är det någon jag missat och borde lägga till?
Om du inte bryr dig om ”värdetappet” allt för mycket så kan du ju få en ny TH Aquaracer för dem pengarna. Kanske inte klassas som enkelt men sportigt iaf :) Lycka till!
 

Ocean

Omega
Fattar! Sjöö Sandström Worldtimer (020142)? Inte ägt eller testat en själv tyvärr, men tycker den stämmer in ganska bra på vad du önskar. Både sportig men enkel. Dessutom kul med svenska klockor!
Inte riktigt varit inne i Sjöö Sandström svängen, men jäklar vad den va snygg som du länkade! Mint färgen va ruskigt fin, och plus för en snygg GMT!

Nu har jag något att gräva ner mig i 🥳
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Behöver lite råd och tankar! Letar efter något lite enklare men ändå sportigt. Har en budget runt 25’.
Har varit ganska inställd på en beg BB36 på länk eller en Royal (dag datum är nice men oproportionerlig tavla?). Men har nyligen fått upp ögonen för GS kvartsare, tycker att dom är ruskigt fina och har börjat luta mer mot en sån. Ska såklart titta på alla i verkligheten först.

Är det någon jag missat och borde lägga till?

Fattar! Sjöö Sandström Worldtimer (020142)? Inte ägt eller testat en själv tyvärr, men tycker den stämmer in ganska bra på vad du önskar. Både sportig men enkel. Dessutom kul med svenska klockor!
Precis som @Enoc säger hade jag varmt kunnat rekommendera Sjöö Sandström Worldtimer, finns både som 36mm eller 41mm. Det är grymma klockor och går att få tag på för under 15k begagnade i typ nyskick. Vattentåliga, tunna och kan bäras på äventyr likväl som till mer dressiga tillfällen.

Annars Grand Seiko SBGN003 eller SBGN005 tycker jag är fina och passar till det mesta!

Kastar in någon bild på mina gamla Worldtimers
BB2D6CA2-CD76-4D8B-87CD-ACED78691AEF.jpeg
E19146A3-CC37-4324-B305-B10E4C43C82E.jpeg
5EDDF34D-8B23-4E4B-87E4-0274B978F959.jpeg
 

Enoc

Omega
Precis som @Enoc säger hade jag varmt kunnat rekommendera Sjöö Sandström Worldtimer, finns både som 36mm eller 41mm. Det är grymma klockor och går att få tag på för under 15k begagnade i typ nyskick. Vattentåliga, tunna och kan bäras på äventyr likväl som till mer dressiga tillfällen.

Annars Grand Seiko SBGN003 eller SBGN005 tycker jag är fina och passar till det mesta!
Tänkte precis skriva det! Går att hitta i riktigt fint skick till riktigt bra pris! Då har du dessutom en del kvar på din budget och kan komplettera med en SS Utc ORC! ;)
 

Enoc

Omega
Precis som @Enoc säger hade jag varmt kunnat rekommendera Sjöö Sandström Worldtimer, finns både som 36mm eller 41mm. Det är grymma klockor och går att få tag på för under 15k begagnade i typ nyskick. Vattentåliga, tunna och kan bäras på äventyr likväl som till mer dressiga tillfällen.

Annars Grand Seiko SBGN003 eller SBGN005 tycker jag är fina och passar till det mesta!

Kastar in någon bild på mina gamla Worldtimers
BB2D6CA2-CD76-4D8B-87CD-ACED78691AEF.jpeg
E19146A3-CC37-4324-B305-B10E4C43C82E.jpeg
5EDDF34D-8B23-4E4B-87E4-0274B978F959.jpeg
Den orangea är riktigt snygg! Tycker det är kul med lite färg! Den vita är dock mer elegant och mångsidig! Varför sålde du?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den orangea är riktigt snygg! Tycker det är kul med lite färg! Den vita är dock mer elegant och mångsidig! Varför sålde du?
Den vita var 36mm och blev lite för liten tyckte jag.
Den svarta och även den orangea såldes pga flipparsjuka, pengarna skulle in i andra klockor.
Tror säkert att jag kommer äga en WT igen i framtiden, och isåfall skulle det lätt bli den orangea. En helt perfekt sommarklocka ☀️
 

MHammar

Omega
Ok denna känns svår. Vad tänker ni? En dykare skall det bli iallafall.

En Tudor Black Bay 58 (svart) eller Omega SMP 41mm (blå, typ år 2018)?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Känns trevliga! Och trevlig vintage-flört.:)Pris enligt hemsida är ca 37k, begagnade på KS ligger på ca 35k. Lång väntetid hos Tudor/AD eller varför ligger beg-priser så högt?
Ja men precis, har själv haft båda, en svart SMPC och en blå BB58. Precis som du säger så är det väldigt lång väntetid (uppemot 1 år) på BB58, hos vissa är listorna stängda till och med. Därav höga begagnade priser.
249E795A-802A-45F8-9DDA-27CC35A18CED.jpeg
99E75EE2-047B-4033-AD14-9B9B47BE56AA.jpeg
 

Oscar-Bob

Omega
Precis som @Enoc säger hade jag varmt kunnat rekommendera Sjöö Sandström Worldtimer, finns både som 36mm eller 41mm. Det är grymma klockor och går att få tag på för under 15k begagnade i typ nyskick. Vattentåliga, tunna och kan bäras på äventyr likväl som till mer dressiga tillfällen.

Annars Grand Seiko SBGN003 eller SBGN005 tycker jag är fina och passar till det mesta!

Kastar in någon bild på mina gamla Worldtimers
BB2D6CA2-CD76-4D8B-87CD-ACED78691AEF.jpeg
E19146A3-CC37-4324-B305-B10E4C43C82E.jpeg
5EDDF34D-8B23-4E4B-87E4-0274B978F959.jpeg
Den svarta var riktigt tung!
 

MrSandin

Omega
Jag är sugen på att gå omvända hållet, d.v.s. att skaffa en 556i då jag jag har en 104 I B. Den är möjligen lite för stor för mina klena handleder på dryga 16 cm men bandhornens utformning plus vridring gör att jag upplever att den bärs mindre än just 41mm. Hade en Seiko Sarb065 på 40 mm som ögat uppfattade som större p.g.a. tavlans diameter var större än på 104an. Hojta om du vill ha bilder.

Annars är jag just nu lite osäker på om jag inte ska strunta i 556i och gå på en bb36 p.g.a. användas i alla sammanhang. Sen ser jag alla bilder på 556i i Sinn-tråden och vacklar igen.
Jag har en 556i på H länk och går i tankarna på att även skaffa en 104. Leker även med tanken att köra en BB36 som den enda klockan. Men tyvärr tror jag det blir svårt... Senaste infallet är att skippa 104 och utvärdera om en 556i på H länk ska kompletteras med en blå 556i B på läder. Älskar storkeken på 556 och hur den sitter på min 17cm handled. Med både en svart och en blå så finns oändligt många kombinationer att vara dressad, toolig och inte vara begränsad av en klocka. Jag har efter flera försök insett att jag ej är en OWG.
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Jag har en 556i på H länk och går i tankarna på att även skaffa en 104. Leker även med tanken att köra en BB36 som den enda klockan. Men tyvärr tror jag det blir svårt... Senaste infallet är att skippa 104 och utvärdera om en 556i på H länk ska kompletteras med en blå 556i B på läder. Älskar storkeken på 556 och hur den sitter på min 17cm handled. Med både en svart och en blå så finns oändligt många kombinationer att vara dressad, toolig och inte vara begränsad av en klocka. Jag har efter flera försök insett att jag ej är en OWG.
Jag hade gärna haft båda varianterna av 556an. Otroligt läcker blå tavla, har den på min 104a men de applicerade indexen är något som höjer tavlan på 556an. Får se var jag landar. OWG är inte aktuellt, det är för kul att kunna anpassa sig efter humör och omgivning.
 
Topp