• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Jag hade gärna haft båda varianterna av 556an. Otroligt läcker blå tavla, har den på min 104a men de applicerade indexen är något som höjer tavlan på 556an. Får se var jag landar. OWG är inte aktuellt, det är för kul att kunna anpassa sig efter humör och omgivning.
Bra val och ditt resonemang om indexen kan jag skriva under på! Den blev nämligen min ”nästa” klocka.

Blev häromdagen med 556 som present från fästmön då jag fyllde jämnt. Stod i butiken och hade beslutsångest över valet mellan svart och blå tavla. Innan jämförelsen var jag helt inne på den svarta men bad att även få prova den blå. Den svarta är ballare med mer Sinn-DNA, medan den blå i mitt tycke är intressantare med sina nyansskiftningar, utförande på index/visare och datumavsaknad. Min första med dubbelsidigt antireflexbehandlat glas :cool:
BD55E801-7B3B-42EC-8EE0-19E5E2EB399C.jpeg
E38EE15B-2C57-4022-AD5A-AF681D7EB36F.jpeg

Senast ändrad:
Bra val och ditt resonemang om indexen kan jag skriva under på! Den blev nämligen min ”nästa” klocka.

Blev häromdagen med 556 som present från fästmön då jag fyllde jämnt. Stod i butiken och hade beslutsångest över valet mellan svart och blå tavla. Innan jämförelsen var jag helt inne på den svarta men bad att även få prova den blå. Den svarta är ballare med mer Sinn-DNA, medan den blå i mitt tycke är intressantare med sina nyansskiftningar, utförande på index/visare och datumavsaknad. Första klockan med dubbelsidigt antireflexbehandlat glas :cool:
BD55E801-7B3B-42EC-8EE0-19E5E2EB399C.jpeg
E38EE15B-2C57-4022-AD5A-AF681D7EB36F.jpeg
Gratulerar i dubbel bemärkelse! Den är sjukt bra faktiskt. Sinns blåa tavla för 104 och 556i är fantastisk. Mycket bra val! Jag var också hos Erikson för att testa en svart 104 och 556i, men när jag fick på den blå 104an var det klart direkt.

• Like
Reactions: NKS
Hade jag haft pengarna hade det blivit en aquanaut. Tillskottet blir istället en Speedmaster. Måste ju ha en moonwatch i samlingen.

Stowan snart så den inte hinner komma under mars då jag är med i OWG March. Kanske Yeman som sommarklocka.

Bilagor

• M2_800x.png
    M2_800x.png
    178.4 KB · Visningar: 25
  • stowawatches_20210224_012950_0.jpg
    stowawatches_20210224_012950_0.jpg
    74.4 KB · Visningar: 30
Måste vidga mina vyer, nästa klocka blir en Cartier Santos medium. Uppfyller mina krav på casual och dress i ett, dessutom är länken väldigt fin

Vad ja vill och vad jag kan/kommer köpa är tyvärr två olika saker. Vill ha en Breitling Navitimer 01 38mm men är lite väl dyr för mig just nu. Inom gränsen för budgeten ligger Seiko SARB033 närmast. Riktigt tjusig klocka, som verkar funka till de mesta.

Har kikat på en del intressanta, funderade ett tag på Breguet - royal marine alarm. Men efter lite fördjupande research med bl a inspiration av Geneva watch days,
sensommaren 2020. Såg jag en modell från fabrikatet UN som ja bara måste ha :). Finns i 4 modellutföranden som standard (1, som en speciell utgåva).
Lite hårt limiterad bara, men det ska nog gå vägen ändå.
Australiensiska tidskriften time & tide gjorde en kanon revy på exakt den modellen av dom fyra jag föll för.
Watches_950x950_1723-400-3A_00.png
Watches_950x950_1723-400-3A_03.png
Watches_950x950_1723-400-3A_BLACK.png

Senast ändrad:
Börjat tänka mer och mer på en Rolex explorer 1:a, ev något mindre, kanske en OP36 (svart tavla). Vill ha något simpelt och rent... tror jag.

Köpte nyligen min första GS och tillhör den katergori människor som blir helt frälsta - sicken kvalité!!
Ganska prompt ställde jag in mig på Snowflaken men växlade snabbt över till deras nya White Birch. Har inte lyckats hitta något svenskt listpris på den, men det ser ut att bli markant dyrare än Snowflaken...

1615036189918.png

o_O

Kollade på Aliens häromdagen och började direkt sukta efter Ripleys Seiko. Eller snarare reissuen SCED035. Så jävla fulsnygg. Släpptes endast i 3000 ex men har sett att någon hittat hit till KS vilket är kul!

7F308A0E-CCBA-4C67-A4E1-C94CA4D6F78F.jpeg
Ja synd att man missa den! hade köpt den direkt!
Är också sugen på en Seiko MM300/SBDX017
Helt inne i Seiko nu! 🤘

Jag har dessa två på min radar i min rimlighet-i-närtid-kategori. Steinharten väntar jag med till senare i år till när sommarjobbspengar förhoppningsvis trillat in på kontot.
Enda anledningen till att jag inte klickar hem Lacon är att jag köpt 2 andra klockor de 2 senaste veckorna...Attans då...
s-l640.jpg
2photo_ef371e98-f94e-44f9-959a-c27efa8fe89c_1024x1024.jpg

Tillbaka
Topp