• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Tomi87

Cartier
Har länge spanat på en Lorier Falcon II, men inte riktigt kommit till skott ännu.
Nu, sådär lagom spontant, är det eventuellt något helt annat på ingång. Lustigt.

1615802757304.png
 

Daniel_st

Cartier
Drömmer om en submariner date, sea dweller eller kanske en Daytona i stål, verkar ju stört omöjligt att få köpa en ny så Jag får nog drömma vidare ett bra tag till.
 

Daniel_st

Cartier
Finns hur många som helst på chrono24?
Ja jag hittade några nya där nu :). Va kommer det sig att de e sånt jävla mek med att få köpa en av en ad här i Sverige när man verkar kunna köpa en direkt på nätet av en utländsk handlare? Det pratas hela tiden om kölistor, vad man köper å köpt under tiden och relation till ad mm mm.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Min nästa klocka blir en till automatic.
Antingen en Seiko SNXS79 eller en Tissot Gentleman powermatic 80 Silicium(blå urtavla och rostfritt stål armband).
Vill ha båda men får se vilken som blir först.
 
  • Like
Reactions: iko

Nazular

Cartier
2-Faktor
Står på en listan för Explorer 214270 (säkert 1 år bort). Jag trånar efter en Submariner No date eller äldre GMT Master 2 Coke till min 30 årsfirande. Har funderat och trånat så länge nu att jag nästan mår dåligt över det typ. 100k för en klocka (120 för coke) är ju egentligen orimligt men ändå sååå vill jag ha.

Hatar att den rationella delen av hjärnan fortfarande är aktiverad i klockbeslut...
 

Pennybridge

Breitling
2-Faktor
Jo men där känner man ju igen... Suktar efter JLC Master Control Cronograph Calendar just nu och hjärnan hindrar en gång på gång. Till slut vet jag dock att det är oundvikligt att jag tänker YOLO och bara kör :cigar:
 
Spanar efter komplement till min vardagsklocka, sub med lugholes. Ska också utgöra fylla-jämt-present till mig själv. Vill ha något mer dressat/vardagligt än sub, gärna aningen mindre/tunnare Och som kan funka på läder/strap när andan faller på. Har kikat på (och även tidigare ägt 214270), men jag tycker det ligger lite för nära suben rent utseendemässigt. Kan vara svart tavla som gör det. DJ36 går bort, dom är för små på mig, punkt. JLC master control date skulle kanske funka, möjligen lite för dressad. Aqua terra eller OP39 är just nu mina bästa uppslag för vidare undersökning, i OP39 fallet i så fall med vit tavla.

Villrådig....
 

MIRRE

Omega
Jag har en Rolex DJ 16220 i grymt bra skick som jag hoppas kunna komplettera med en 16233. Håller tummarna för att en i fullset och grymt skick snart kommer ut till försäljning 😬
 

Stoffe-Sebbe

Rolex
2-Faktor
BB36:an lockar som bara fasiken 😁 Ska försöka hålla köpfingret i styr ett tag å spara till en sån. Det är dock inte helt lätt...
Den är jäktigt fin BB36’a , har haft en. Men sålde den kort därefter för den upplevdes för liten, annars fantastisk på alla sätt. Skaffade en likadan nu fast BB41 som är helt magisk i storleken. Men jag kommer ju prova den i morgon den 1 april! 😜
Bara ett tips!
 

Jakob Häll

Cartier
Den är jäktigt fin BB36’a , har haft en. Men sålde den kort därefter för den upplevdes för liten, annars fantastisk på alla sätt. Skaffade en likadan nu fast BB41 som är helt magisk i storleken. Men jag kommer ju prova den i morgon den 1 april! 😜
Bara ett tips!
Fint tips! Men gillar mindre klockor och 38mm brukar va de största ja bär. Har ganska smala handleder samt rätt så små händer. Så tror bb36:an kommer bli bra. Men ska försöka hitta den beggad så kan man sälja den och gå +/- noll, om den inte passar. Samt att ja tycker den är lite väl dyr i nypris.
Men hoppas du blir nöjd med 42an 😀 Ska också testa ett nyköp nu efter tolvslaget :D
 

Stoffe-Sebbe

Rolex
2-Faktor
Fint tips! Men gillar mindre klockor och 38mm brukar va de största ja bär. Har ganska smala handleder samt rätt så små händer. Så tror bb36:an kommer bli bra. Men ska försöka hitta den beggad så kan man sälja den och gå +/- noll, om den inte passar. Samt att ja tycker den är lite väl dyr i nypris.
Men hoppas du blir nöjd med 42an 😀 Ska också testa ett nyköp nu efter tolvslaget :D
Då förstår jag. Har du mindre handleder så kan jag verkligen rekommendera BB36’an, prova den sen med gummi, gärna med Van Guard gummit. Magiskt!
Lycka till med jakten! Du kommer inte bli missnöjd! 😍
 
Fightas i huvudet mellan en Tag Carrera Calibre 16 eller en Oris Aquis Date. Gemensamma nämnaren är att de båda är riktigt schyssta i brunt
 
Topp