• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

kev1n

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Jag upplevde just den versionen på bild som för liten när jag hade den. Iaf för mig på 190cm, 100kg & strax över 18cm handled då länken avsmalnar väldigt mycket. Det jag gjorde var att jag bytte ut den mot en senare 1564 med hidden clasp så den fick bredare länk och nu älskar jag den. Tror skillnaden är ca 18/16 jämfört med typ 18/14 men inte säker.

Visserligen en carree på bilden men förra galbee var snarlik så du förstår vad jag menar.

2814A329-1647-42D2-9AA6-A52882D234D0.jpeg

Nya!
6BFC4EDE-7D81-4443-885C-5584072FCB37.jpeg

Hm, kan hålla med dig om att din gamla va lite för mycket taper och kan upplevas tanig på undersidan. Tycker din nya ser mycket bättre ut eftersom den ser lagom avsmalnande ut.

Hur upplever du skillnaden i justeringsmöjligheter? Är det några för och nackdelar med hidden/synlig clasp? Samt skiljer det något mer än just länken på dessa två modeller? Det jag också kan se är såklart tt och datum vid 3 respektive 6. Är färsking på Cartier…
 

Falken

Panerai
Hm, kan hålla med dig om att din gamla va lite för mycket taper och kan upplevas tanig på undersidan. Tycker din nya ser mycket bättre ut eftersom den ser lagom avsmalnande ut.

Hur upplever du skillnaden i justeringsmöjligheter? Är det några för och nackdelar med hidden/synlig clasp? Samt skiljer det något mer än just länken på dessa två modeller? Det jag också kan se är såklart tt och datum vid 3 respektive 6. Är färsking på Cartier…
Jämförelsebilden är ju med en automatisk Cartier carree i TT. Galbeen är kvarts. Carree är lite tjockare också pga urverket samt lite kantigare i sin utformning. Kika i Cartier tråden så finns det mer beskrivet!
 

kev1n

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Jämförelsebilden är ju med en automatisk Cartier carree i TT. Galbeen är kvarts. Carree är lite tjockare också pga urverket samt lite kantigare i sin utformning. Kika i Cartier tråden så finns det mer beskrivet!

Tackar, kikat en del där och det verkar i regel vara automatiska om datumet är placerat kl. 3 resp 4/5. Kan det stämma tro? Medans kvartsare har datum kl. 6. Trevlig klocka hur som helst :)
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Min nästa klocka är en Spinnaker Elemental "Pepsi". Beställde för en stund sedan efter att ha sett recension av Just the watch kanalen på Youtube. 20% rabatt och fri frakt från England. Är osäker på om det tillkommer tull, vet inte hur reglerna är nu.

Det är nu 10 dagar sedan jag fick hem klockan. Har ännu inte fått nån räkning från tullen. Ska man hoppas på att man slipper? Borde väl ha kommit vid detta laget tycker jag. Tycker inte om ovissheten.
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Jo det är så jag tänker. Ska ha en 700-800kr reserverat för säkerhets skull.
Nog för att det ändå låter vettigt att ha pengarna redo ifall att, men jag fick inte motta paketet innan jag betalade tullen senast.
Då kom fakturan före paketet- alltså. Handlade från Norge och Postnord hanterade tullklareringen om det säger dig något.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Nog för att det ändå låter vettigt att ha pengarna redo ifall att, men jag fick inte motta paketet innan jag betalade tullen senast.
Då kom fakturan före paketet- alltså. Handlade från Norge och Postnord hanterade tullklareringen om det säger dig något.

Jag har godkänt Postnord som tullklarerare men detta paket blev levererat med UPS. Vet inte om det innebär att det sluppit förbi tullkontrollen. Stod inget deklarerat värde på paketet heller, kanske därför?
Men jag har varit med om att fakturan kom före vid något tillfälle också.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag har godkänt Postnord som tullklarerare men detta paket blev levererat med UPS. Vet inte om det innebär att det sluppit förbi tullkontrollen. Stod inget deklarerat värde på paketet heller, kanske därför?
Men jag har varit med om att fakturan kom före vid något tillfälle också.
Hmm... konstigt. När jag beställt via UPS så har det kommit ett SMS med en länk för att betala in import och tull dagen innan. Men som sagt med Post Nord vet man aldrig.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Jag har egentligen slutat att köpa klockor(ja jag vet att det inte är ett hållbart påstående) men sålde en klocka igår så det blev att jag beställde en G-shock modell GW-B5600CT-1ER.
Blir min femte G-shock i samlingen.

Förresten: har ännu inte fått någon faktura från tullen för Spinnakerklockan.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Så irriterande. Jag kunde ha fått min GW-B5600CT-1ER igår men de har försökt köra hem den(har inte beställt hemkörning) och eftersom jag var på jobbet så får jag vänta till måndag. För att då hämta ut den på konsumbutiken 120m hemifrån! 🤨

Screenshot_20210904-133835_PostNord.jpg
 

Feo

Omega
Är på jakt efter drömklockan. Landat i att det blir en Submariner men kan verkligen inte bestämma mig mellan 14060M eller 114060 🤔
 

ScubaKing

Audemars
Tycker den har något dåtidens futuristiskt över sig. Lite som bilen delorean. Vintage dykare med gulnade index och sinns första i titan, checks all the boxes för mig!

Jo jag känner till klockan väl. Jag har inte riktigt fastnat för den så var nyfiken på vad som fångade dig. För mig är det en cool vintage dykare om det är i mint skick. Men inte så rolig enligt mig. Speciellt inte för pengarna den går för idag.
 
Topp